خانه / بازار / معایب پژو پارس Lx با موتور tu5 از زبان راننده های این خودرو

معایب پژو پارس Lx با موتور tu5 از زبان راننده های این خودرو

معایب و نواقص و ایرادات پژو پارس tu5 با داشبورد جدید

این خودرو تلفیقی از خودروی پژو پارس سال و ۲۰۶ تیپ ۵ می باشد

بدنه این خودرو متعلق به پژو پارس سال میباشد و موتور آن متعلق به ۲۰۶ صندوق دار یا ۲۰۶ تیپ ۵ میباشد

در زیر مزایا و معایبی که رانندگان این خودرو تجربه کردن را بحث می کنیم

مشخصات پژو پارس LX قیمت و مشخصات پژو پارس tu5 قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو پارس LX پژو پارس داشبورد جدید پژو پارس LX آموزش و راهنمای خرید خودرو

در مورد بدنه و ظاهر پارس tu5

اکثریت رانندگان پارس  از ظاهر این خودرو راضی هستن اما افراد ریز بین از قدیمی بودن این پلت فرم و نداشتن استانداردهای روز گلایه دارند .

مثالهایی عنوان می شود :

 گلایه و نقدهای رانندگان از پلت فرم و ظاهر پارس تی یو فایو   tu5  :

در هنگام استفاده از برف پاکن در صورت باز بودن شیشه های جلو آب به داخل کابین نفوظ میکند

بدنه خودرو به لاستیکها همخوانی ندارد و فضای خالی دور لاستیکها تا گلگیرها آزار دهنده هست

داشبورد جدید این خودرو با رودریهای داخل خودرو هیچ همخوانی ندارد و از زیبایی داخل خودرو می کاهد

رنگ خودرو کیفیت روز دنیا رو ندارد و با کوچکترین برخوردی آسیب می بیند

بعد از تولید خودروی باری ایران خودرو به نام  پیکاپ  که از پلت فرم پارس استفاده شده است  از ارزش خودرو کم شد هر چند که این خودرو تا حالا تاکسی نشده است .

مشخصات پژو پارس LX قیمت و مشخصات پژو پارس tu5 قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو پارس LX پژو پارس داشبورد جدید پژو پارس LX آموزش و راهنمای خرید خودرو

در کل ظاهر و پلت فرم پارس tu5  که به عنوان خودروی لوکس در ایران خورو تولید می شود به هیچ وجه شایسته به یدک کشیدن خودروی لوکس در ایران را ندارد .

از دیگر نقدهای رانندگان کیفیت بد قطعات خودرو از جمله کیفیت بد برف پاکن پارس tu5 ، کیفیت بد زه دور درهای پارس tu5   (استیلش از بین میرود …)

کیفیت بد لاستیکها که اکثرا چینی هستند و همچنین کیفیت بد مه شکنهای جلو که دایما می سوزد

گلایه و نقدهای رانندگان  از موتور و بخش فنی پارس تی یو فایو   tu5  :

در ابتدا کاربران از شتاب و بروز بودن موتور پارس tu5  ابراز رضایت دارن اما بلافاصله بعد از گفتن این مزیت خودرو موردهای زیر را تکرار می کنند .

بعد از پیمودن حدود ۳۰۰۰ کیلومتر با مشکلاتی برخورد میکنیم که اطمینان را از ما برای استفاده پارس tu5  برای مسافتهای طولانی میگیرد.

با مصاحبه با تعدادی از رانندگان پارس tu5  تقریبا همه آنها از  شکستن قطعه ای در کنار موتور که وظیفه نگه داشتن تسمه کولر و باقی تسمه ها را دارد گلایه شدید داشتن .

مشکل بعدی که تقریبا همه رانندگان پارس tu5  نقد دارن سفت بودن کلاچ این خودرو میباشد و برخی هم گفتن حتی با تعویض دو بار دیسک صفحه توسط نمایندگیهای ایران خودرو این مشکل حل نشد .

همراه کلاچ پارس tu5  گیربکس این خودرو هم نمیتواند رضایت رانندگان را  جلب کند و با انواع دردسرهای گیربکس از جمله زوزه کشیدن خفیف در سرعت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر تا خرابی داخلی قطعات داخلی گیربکس …

اکثر رانندگان از جلوبندی این خودرو رضایت ندارند .

سلام من یه پارس tu5دارم ۹۴حدود ۱۶۰۰۰۰تا هم کارکردم فقط یه مشکل داره که زود کوعلش میسوزه مثلا من سه ماه یه بار کوعلش رو عوض کردم.زیاد میرم شهرستان تا ۲۰۰ برونیش صددرصد کوعلش میسوزه دوستان اگه کسی راه حل میدونه راهنمایی کنه ممنون میشم.

دوستان من از سه ماه پبش خریدم .۲ بار هم مسافرت رفتم .فقط تنها ایراد جزیی این است که صندلی راننده مقداری صدا و لقی دارد که برطرف هم نمیشود .ضمنا آن دوستی که گفتند صدای باد داخل اتاق میاید اگر صدا شباهت به زوزه است این از آب بندی شیشه جلو است. من هم این مشکل را داشتم و با هزینه ۱۰ هزار تومان مشکل برطرف شد. تزریق چسب زیر لاستیک دور شیشه قسمت بالا سمت اینه بالا جلو از بیرون.

پارس tu5 برج ۴ ۹۴ صفر خریدم،با کلی شورو شوق کلی هزینه لاستیک پهن خارجی و روکش و کفپوش درجه یک و خطر عقب و …کردم و کلی هم با تیپ و آپشن هاشو داشبورد جدیدش حال میکردم ولی بعد از ۳۰۰۰ تا کلاجش سفت شد و دیدم گیربکسشم تو دنده ۳ رو سرعت ۵۰ تا زوزه داره وبا دنده ۴ تو سرعت ۹۰ تا هم زوزه داره و بعد از کلی پرس جو از خود مهندسین نمایندگی ها که میگفتند معمولا بیشتر پارس های tu5این مشگل رو دارن و حتی بعضی از این مهندسین من و از دردسر های گیربکسش ترسوندن و با پیشنهاد های خود مهندسین ماشین مورد علاقه ام رو فروختم، باتوجه به اینکه من نه وقت و نه حوصله تعمیرگاه رفتنو داشتم،با کلی ضرر،رفتم یه ال۹۰ صفر خریدم که خداییش از همه نظر عالی(البته نسبت به بقیه هم قیمتاش)الا

متاسفانه پژو پارس TU5 و یا همان LX آهن پاره ای بیش نیست . نزدیک به دوسال است که ماشین را تحویل گرفته ام . از روز اول دنده یک و دو اش جا نمی خورد و یا به سختی جا می خورد . بردم نمایندگی ، گفتند به مرور نرم می شود . نشد که نشد . کار بجایی رسید که حرکت با دنده سه انجام می دادم . بدستور نمایندگی نزدیک به یکماه ماشین را در منزل خواباندم تا دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ را از تهران به مشهد بفرستند . با کلی ایمیل و تماس با ایران خودروی تهران و ایساکو بالاخره این قطعات عوض شد و اما نقص گیربکس همچنان باقی ماند . بالاخره نا امیدانه خدمت تعمیرکاران گیربکس در مشهد رسیدم تعدادی از قطعات گیربکس و دیسک و صفحه را عوض کردند و ۹۰۰ هزارتومان خرج بر گردنم زدند اما فقط مقداری دنده های یک و دو بهتر شد . آقایان گفتند که باید گیربکس عوض شود .

اما در کنار این معایب پارس tu5  بد نیست به مزایای این خودرو هم که توسط رانندگان این خودرو عنوان شده است اشاره شود

اولین مورد که رانندگان این خودرو عنوان می کنند هندلینگ خوب این خورو میباشد

دومین مورد آرامش در سرعتهای بالای ۱۲۰ کیلومتر

سومین مورد شتاب خوب این خودرو که از موتور tu5  بهره می برد

چهارمین مورد فضای خوب داخل خودور و فضای صندوق عقب خودرو

پنجمین مورد کم مصرف بودن پارس tu5

ششمین مورد امکانات بروز داخل کابین که تقریبا استانداردهای روز دنیا رو دارد

۲۹ آخرین نظرات کاربران و بینندگان

  1. معایب دیگه اصلا ترمز نداره بوستر هم تعویض کردم ولی فایده نداشت

  2. سلام.من یه پارس tu5 مدل۹۲ دارم.معایبی که داشته به ترتیب میگم.
    ۱.صندلی لقی داره و صدا میده ۲.دماسنجش کاملا الکیه و دائما ارور میده ۳.دسته موتورش به اتاق ضربه وارد میکنه و صدا ایجاد میکنه چون موتور طراحی شده برای ۲۰۶
    ۴.بدنه خودرو از پوست پیاز نازک تره ۵.سنسور دنده عقبش موقع بارندگی و سرما کار نمیکنه ۵.دنده ۴ و ۵ زوزه داره
    ۶.زه کار شده روی درب ها بسیار بی کیفیت ۷.با وجود عوض کردن لنت ترمز نو و نصب بهترین لنت خارجی چراغ آلارم کم شدن لنت مدام چشمک میزنه ۸.کمک فنرهای بسیار خشک و بی کیفیتی داره ۹.خوبه یا بازم بگم😕😕😕

    • ولی من یکی دارم مدل۹۵ ولی قبلش تحویل گرفتم تا الان باهاش ۹۰۰۰۰راه رفتم و راضی ام کاملا لاستیک هایش رو فالکن ۲۰۵پهن انداختم و ماشین هیچ نوع عیبی ندارد که زوزه گیربکس که ترمزش با زه هاش را سنسورش یا صندلی همش هم باش شوتی می رم گاز آخر میدم یا کلاچش کمک های جلوش رو ۲۰۶انداختم خیلی خیلی نرم تر شده هیچ کدوم از این هارو نداره فقط روغن بنزین اونوقت چطور میگی به درد نمیخوره

  3. سلام دوستان
    بنده تاریخ ۱۲/۱۱/۹۵ یکدستگاه خودرو(بخوانید لگن ) صفرکیلومتر پژو پارس ال ایکس رو چهل ملیون ناقابل خریدم اما با کارکرد کمتر از۱۸۰۰ کیلومتر طی یک مسافرت که از بندرعباس به شیراز رفتم ماشین رو خاموش کردم بعد که اومدم روشن کنم ادامه مسیر بدم روشن نشد که نشد که نشد از من می شنوید نخرید نخرید نخرید

  4. ما ۱ پژو TU5 مدل ۹۴ ثبت نامی بعد از یکسال تحویل گرفتیم تا ۳ ماه بد نبود آقا بعدش ما موندیم تو نمایندگی ایران خودرو هی برو بیا برو بیا برو بیا بی نتیجه دیسک صفحه، صفحه کلاج روغن ریزی اینورو عوض کن اونور عوض کن هر بارم ۱هفته ماشین میخوابید ایران خودرو.
    باور کنید بالای ۷.۸ بار رفتم اومدم بی نتیجه هیم خرج رو دستمون میذاشتن.
    خلاصه دیدم شدنی نیست.۱ فامیل داشتم تعمیرکار قدیمی بود بردم دادم بهش ۱ هفته هم دستش بود تعمیرش کرد فعلا از ۳ ماه پیش تا الان مشکلی جدیدی پیدا نکرده.
    امید بخدا تا ببینیم بعد چی میشه.

  5. اینا همش چرته من سه ساله دارم عالیه, هیچ مشکلی نداره, مردم رو به شک نندازید, اگه ماشین خوب نگهداری کنید عالی میمونه براتون…, البته پارس اگه داشبورد قدیمی بخرید بهتره کیفیتش بیشتر از جدیداس سر و صدا نداره

  6. بابا مردم رو به شک نندازین
    بین موتور ها فقط موتور tu5.من ی پرشیا ۹۴ برج ۱۱ دارم عالیه.هیچ مشکلی نداره تا به حال ۴۰ هزار رفتم فقط ی بار قفل درب عقب مشکل داشت برم نمایندگی عوض کرد.
    روغن فقط الف ۱۰-۴۰ قوطی فلزی یک قطره هم کم نمیکنه رو ۷۰۰۰ هم با فیلتر هوا و روغن عوض کنید.تازه هم ۲۰۰ تومن دادم ۴ شمع اصل ngk انداختم موتوری عالی شده.
    مونده پشت فرمون کی نشسته طرف با با ماشین دنده مرده میری دائم مثل خانوم پاش رو کلاجه میگه ماشین مشکل داره.خودم اهل ۱۵۰ ۱۴۰ تا هستم وقتی سر پیچ با اطمینان تمام ۱۲۰ میری نگران نیستی مثل ال نود بچبی یا تو دور بالا مثل ۴۰۵ واشر بزنی خودش عالیه .
    عالی عالی
    کاش سیتروئن دوباره موتور xu7 jp4l4 سلطان رو پرشیا بزنه واقعا ارزش داره که خودش سلطانه ولی در نبود این موتور tu5 بهترینه.

  7. فقط خوشم میاد ایرانی جماعت هر اشغالی ک سوار میشن اون میشه بهترین ماشین دنیا
    من پول ماشین خارجی ندارم ی پارس مدل ۹۳ دارم از این ۸ سوپاپ ها تک سوزه. صدی ۱۰ ۱۱ تا ۱۲ بستگی ب دور موتور تعویض دنده خوراکشه تا ۱۹۵ تا هم تا سه چهار ماه اول ک نو بود باهاش رفتم الان ا هر جور فشاری ک بگیرم ب متورش آوردم آخ نگفته عادتم تو تعویض دنده واسه شتاب ۵/۵ -۶ خلاصه ماشین خوبی نیست ولی اگه شانست خوب باشه ی ماشین سگ جون ب تورت میخوره ( تو ایران قبل از خرید ماشین باید کلی راز و نیاز کنی خوب ا آب در بیاد) الان هم قدرتش نصف شده دیگه کشش نداره شکمش رو پاره کنم ۱۶۰ تا بیشتر نمیره خلاصه لش شده خوب نیست ولی خوب توشون پیدا میشه

    • آخه ای… دهن ماشینو… کردی حالا میگی لشه؟ اگه از اول عین آدم میروندی ماشینت الان عین ساعت کار میکرد

    • شما را به خدا این آشغالو نخرید،اگر میخواهید اعصابتان داغون شود و پیری زودرس بگیرید و پولتان حیف و میل شود این آهن پاره را بخرید،منم گول موتورش را خوردم اما از اسفند پارسال که این پارس تی یو فای لعنتی را خریدم تا تیرماه امسال همش تو نمایندگی ایران خودرو بودم ،با حدود سه میلیون ضرر فروختمش،الان دیگه خیالم راحت شده،اما بخاطر چند ماهی که وقت و انرژیم تلف شد و چند میلیون ضرر،حسرت میخورم چرا اشتباه کردم چرا این لگنو خریدم.
      دوستان این تجربه بنده است ،خواستم به شما هم بگم تا اشتباه منو تکرار نکنید خداحافظتان

  8. خیلی هم خوبه یعنی عالیه همه راضین ماشینه دیگه خرابم میشه بعدشم هرکی میخره تا از اب بندی در نیومده میکوبند میرن مشهدی جنوبی شمالی و ریده میشه به ماشین اول برونید از اب بندی در بیارید بعد برید مسافرت عالیه بازم عالیه اگه نظری دارید تو تلگرام نظرتون ارسال کنید

    • سلام به همه دوستان
      خداوکیلی میگم که باور داشته باشید من یه ۹۶کلاس ۱۵گرفتم که کلاجش مثل ابه ولی فکر کنم ۹۵ به پایین کلاجشون سفته ماشین خوبیه یعنی در حده نسبتا خوبیه هیچ مشکلی نداره اطاقی بی سرو صدا داره واصلا صدایی از بیرون نمیاد اونایی که میگن آشغاله خداوکیلی راننده نیستن همه چی به خودت ربط داره اگه هواپیماهم داشته باشی راننده نباشی به ماشینت متوجه نکنی اوراق میشه
      باتشکر

  9. سلام من یه پارس tu5 خریدم مدل ۹۶ وقتی ماشین رو خاموش میکنم بعد چند لحظه روشن میکنم امپرش از وسط میری بالا حالا همه پارس های tu5 اینطوری هستن یا خیر ممنونم جواب بدید؟

  10. حرف نداره .اونهای که ایراد میگرن پراید دارن

  11. اگه رانندش منم میگم هیچ ایرادی نداره

  12. سلام من پارس tu5 دارم واقعا ماشینی که اولش نیست یارو رفته پشت پیکان هم نشنسته میگه اینش بده و اون.. خلاصه ماشین خیلی عالیه تا برج ۴و۵ سال ۹۴ ماشین گیربکسش مشکل داشت و خیلی هم سبک بود الان خداروشکر گیربکسش رو سنگین تر کردن هیچ ماشینی هم به گردش نمیاد

  13. من وی ٨ دارم
    والا ما چقد بدبختیم که این لگن لش(پارس) رو ماشین لوکس ایران خودرو میدونیم
    ماشینی که تولیدش متوقف شده توی دنیا
    فقط ٢٠۶ اونم تیپ ۵

  14. من یا پارس ال ایکس مدل دی ماه ۹۴دارم تا الان ۱۸۰۰۰تا کارکرده واسم و فقط تنها عیبش روزای اول دسته راهنماش خراب شد .واقعا ماشین عالیه هیچ مشکلی ازش ندیدم تا حالا بعضی از مواردی ک دوستان میگن تو بعضی ماشینا هست نه همشون بعضضی از دوستان ک نظر دادن بعید میدونم این ماشین داشته باشن فقط حرفایی ک شنیدن میگن

  15. با سلام خداییش من پارس tu5 دارم از هر لحاظ عالیه اگه یه بار دیگه بگن از بین ماشینهای تولید داخل یکی را انتخاب کن همین پارس lx را انتخاب میکنه مصرف بنزین کم شتاب عالی رانندگی باهاش لذت بخش تا الان هم که ۳ ساله دارمش به غیر از دو سه مورد جزیی گارانتی نبردمش و پیشنهاد میکنم که اصلا ماشیناتونو گارانتی نبرید.یه مورد لامپ مه شکن بود که ریخته بود یه بار دیگه فراخوان دادند یه قطعشو عوض کردند ببینید من رو ماشین بسیار حساسم یعنی اگه ماشین یه صدایی بده تا ته قضیه میرم تا حلش کنم اینو گفتم که ببینید کسی داره نظر میده که نسبت به ماشینی که سواره حساسیت داره آقا شک نکنید ماشینه خوبیه نسبت به ماشینای تولید داخل و رنج قیمتی که داره

  16. بابا باور کنید به نسبت قیمتش ماشین خوبیه من ۹۵ صفر خریدم از همه چیزشم راضیم ولی اینم بگم ماشین صفر که گرفتم لاستیک ها رو عوض کردم و ابندی ماشینم رو هم درست انجام دادم واقعا هم راضیم این دوستی که میگه ضح بغل در و صندلی و این جور چیزا مشکل اره ببخشید دیگه این عیب های کوچیک درست شدنیه موتور این ماشینم اگه درست ابندی بشه حرف نداره

  17. سلام.من پارسtu5 کلاس ۱۵ گرفتم مرداد ۹۶
    ایرادات؛
    صدای غرش موتور شدیداً میاد داخل اتاق
    آمپر از وسط می‌ره بالاتر میگن همشون اینطورن اما بار روانی داره رو راننده!

  18. سلام دوستان.من پارس lxکلاس۱۵تازه گرفتم ۹۶. امپر تو وضعیت عادی از نیمه رد میشه.یعنی بین خط دو و سه قرار میگیره.یکی دوستام کلاس ۱۳ سال ۹۵ داره ماشین اون تو حرکت میگه بین خط اول و دومه.بنظرتون عادیه یا مشکلی هست لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    • سلام.رفتم ایران خودرو از برق کار پرسیدم میگه کلاس ۱۵ کاملا سیستم ۲۰۶ روش پیاده شده و چون ای سی یو مارک بوش هستش آمپر همیشه بین ۹۰ تا ۱۰۵ درجه در نوسانه برای مصرف بهینه سوخت و افزودن عمر موتور! گفت کاملا طبیعیه و نگران نباشید.
      گفت کلاس۱۳ و ۱۲ ای سی یو کروز دارن که دمای موتور رو رو دماهای کمتر کنترل می‌کنه.
      پس جای نگرانی ندارد!

  19. بنده به مدت شش سال ال نود داشتم و فوق العاده راضی ام از ال نود به خاطر کم خرج بودن و کم مصرف بودن
    حدود دو سال میشه پارس تیوفایو خریدم،،، ۳۰۰۰۰تا رفتم،با مشکلاتی که همه ازش مینالن تا این لحظه رو به رو نشدم،،،نمیدونم شانسم خوبه یا چی،،،ولی در کل کیفیت ماشین تو مملکت ما شانسیه!
    من از پارس هم ناراضی نیستم، اما به طور کلی اگه کسی قصد خرید یه ماشین زیر ۵۰ تومن داره و دوست داره حداقل از لحاظ تعمیرگاه نرفتن و کم خرج بودن و اینا خیالش راحت باشه،توصیه ی من ال نوده بدون برو برگرد،شک نکنید!
    اگه هم ظاهر ماشین مهمه یا یه چیز جوون پسند تو این قیمت میخواین یا اینکه نظرتون رو ال نود مساعد نیست پارس انتخاب بدی نیست منتها بازم میگم اگه شانسی خوب دربیاد، وگرنه باید همیشه یه پاتون گیر تعمیرگاه باشه

نظرتان را ثبت نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

*