تولد کودکی با کبد و قلب بیرون از سینه + تصاویر

0

“کایران ویتز ” هنگام تولد با مشکل نادری همراه بود ، اعضای مهم و حیاتی داخلی آن بیرون از سینه رشد کرده بود ، گوشه ای از روده ها به همراه بخشی از کبد و قلب بیرون از قفسه سینه رشد کرده بود.

عجیب الخلقه دوران حاملگی دوران بارداری تولد نوزاد عجیب بیماری نادر

تولد نوزاد با قلب بیرون بیرون از قفسه سینه اش

تولد و جراحی نوزاد مبتلا به کردیا و قلب بیرون از سینه

قلب ، کبد و روده های این نوزاد دوست داشتنی بیرون از قفسه سینه اش رشد کرده بود . والدین این نوزاد زمانی که برای انجام سونوگرافی ۲۰ هفتگی مراجعه کرده بودند متوجه مشکل رشد جسمی فرزندشان شدند. تصویر و نتایج سونوگرافی پزشک را حیرت زده کرد ، نوزادی لاغر با قلبی که سه اینچ با فاصله از جنین در حال تپیدن بود. تمام این نتایج والدین و پزشک را آگاه کرد که نوزاد بلافاصله بعد از تولد برای جراحی اماده شود ، عمل جراحی سخت و پیچیده ای که برای پیکربندی دوباره نوزاد لازم بود.

عجیب الخلقه دوران حاملگی دوران بارداری تولد نوزاد عجیب بیماری نادر

کایتلین مادر این نوزاد می گوید:ما هیچ نمی دانستیم ، از اینکه نوزاد ما چگونه متولد شده و به چه وضعیتی درمان خواهد شد چرا که پیچیدگی وضعیت او ما را گیج کرده بود . هیچ کس نمی تواند چنین وضعیتی را تصور کند، بسیار نگران بودیم اما تصمیم گرفتیم طبق گفته و تشخیص پزشکان پیش برویم. تصویر برداری های سه بعدی جزئیات بیشتری از وضعیت نوزاد مشخص کردند.

دکتر جوزف دیارانی جراح این نوزاد گفت :جنین از یک مشکل بسیار کمیاب رنج می برد که منجربه ایجاد نقص مادرزادی در تشکیل استخوان روی قلب و ارگان های داخلی می شود ، اختلالی به نام eptopia cordis که منجربه رشد قلب و گاهی ارگان های دیگر داخلی بدن بیرون از قفسه سینه می شود.تیمی از متخصصان آماده شدند و با طراحی مدل سه بعدی تا حدودی شرایط اولیه برای جراحی را بررسی کردیم.

عجیب الخلقه دوران حاملگی دوران بارداری تولد نوزاد عجیب بیماری نادر

شبیه سازی نوزاد با قلب بیرون از بدن

تیمی از ۶۰ پزشک از ۱۲ تیم جداگانه کنار هم جمع شدند و طی یک جراحی ۱ ساعت و نیمه عمل بازگرداندن قلب به داخل سینه نوزاد انجام شد. این جراحی یکی از پرمخاطره ترین پروسه های درمانی طول زندگی من بود ولی در نهایت با موفقیت به اتمام رسید. حالا یک سال از آن روز می گذرد و کودک بدون هیچ مشکلی به زندگی طبیعی خود ادامه می دهد.

عجیب الخلقه دوران حاملگی دوران بارداری تولد نوزاد عجیب بیماری نادر

 عکس های نوزادی که با قلب بیرون از سینه متولد شده بود یکسال بعد از جراحی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ