فرار یک آقازاده‌ با کیف ۶۰ میلیون دلاری

0
علی علی‌لو نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کسانی که آگاهانه در ماجرای موسوم به دکل گم شده با اینکه واقعیت را می دانند اما آدرس غلط داده و جوسازی می کنند، گفت: این دکل موسوم به گم شده اصلا به ایران نیامده که گم شود و الان در خلیج مکزیک دارد حفاری می کند.
وی افزود: نخستین بار که این موضوع را مطرح کردم خبرنگار محترمی که با بنده مصاحبه می کرد، شوکه شد؛ مصاحبه را قطع کرد و گفت که آقای علیلو این را پخش کنیم تبعات بدی دارد؛ که به خبرنگار گفتم تبعاتش با من؛ چون نماینده مردم هستم، شما پخش کنید تا معلوم شود چه جریانی پشت این ماجرا است و چرا برخی چنین جوسازی سنگینی به راه انداخته اند تا حقیقت تحریف شود.
نماینده سابق مجلس ادامه داد: بهتر است ابعاد موضوع صادقانه شکافته شود تا معلوم شود چه جریانی پشت ماجرا بود؛ طباطبایی و پسر مهاجرانی چه نقشی داشتند؛ باید مشخص شود که موضوع فقط یک دکل نبود بلکه ۱۸ دکل نفتی بود.
وی افزود: آقای محترمی از مدیران خوب کشور رئیس شرکت حفاری مهمی در شمال کشور بود که سراغ ایشان رفتیم. ایشان دکل حفاری داخلی را طراحی کرده و ساخته بود و در دریای خزری که حفاری به شدت سخت تر از جاهای دیگر است حفاری می کرد.
علیلو گفت: اگر یادتان باشد این کار در دوره قبل مثل توپ صدا کرد، با اینکه دولت جدید ادعای حمایت از تولید داخل دارد، اما در عمل آمده دکل ایشان را بی کار کرده و رفته سراغ خریدن دکلهای خارجی؛ اما با چه شرایطی؟ اولین جایی که رفتند قرارداد بستند، هند بود. با یک شرکتی به نام آواند که مخفف یک اسم هندی است. با یک شرکت صددرصد ورشکسته که صاحب دکلهای پوسیده و قدیمی است قرارداد بستند.
وی افزود: با مالکان این شرکت که یک زن و شوهر یهودی صهیونیست هستند قرارداد امضا کردند. از این ۱۸ دکل که قرار بود خریداری شود ۷ – ۸ دکل به این شکل خریداری شد که پول می دهند به طرف مقابل و او دکلهای فرسوده اش را احیا می کند و به ایران اجاره می دهد. جالب اینکه این شرکت با نیروهای هندی کار کرده و حتی یک نفر ایرانی را هم برای کار قبول نمی کند. حتی سند وجود دارد که نشان می دهد غذاهایشان را در این دکلهای حفاری از امارات آورده اند و حتی غذای ایران را هم قبول نمی کنند.
وی ادامه داد: جریان این دکل موسوم به گم شده به پسر مهاجرانی و شخصی به اسم طباطبایی باز می گردد. موضوع از این قرار است که طباطبایی شریک پسر عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات، زد و بندهای لازم را می کنند. هفتاد میلیون دلار اجاره سالانه دکل بوده که ۱۷ میلیون دلار آن را که مال یک یونانی هم بوده است می پردازند. یعنی صاحب اصلی دکل یک فرد یونانی است. ۱۷ میلیون دلار را پیش می دهند که شخص یونانی می تواند با این پول دکل را بازسازی کند و بعد تحویل بدهد. آن هم با عمر بیش از ۳۵ یا ۳۶ سال.
فساد آقازاده ها عطاالله مهاجرانی دلال نفتی دکل نفتی گمشده دکل نفتی فورچون بیوگرافی مراد شیرانی بیوگرافی محمد مهاجرانی بیوگرافی محمد محسن مهاجرانی بیوگرافی رضا مصطفوی طباطبایی اصلاح طلبان چه کسانی هستند آقازاده
علیلو گفت: فرد یونانی از این ۱۷ میلیون دلار ۵ میلیون دلارش را هزینه بازسازی دکل فرسوده می کند؛ یعنی کمتر از پول پیشی که گرفته بودند. از بخت بد این دار و دسته، جریان برملا و رسانه ای می شود. آقایان دست و پایشان را گم می کنند و شروع می کنند به دروغ بافی و انگ زدن به این و آن. فضاحت به جایی می رسد که بعد از رسانه ای شدن جرات نمی کنند بروند سراغ دکل. درحالیکه ۶۰ میلیون دلار از ۷۷ میلیون دلار قیمت دکل باقی مانده بود و پرداخت نشده بود. ۱۷ میلیون دلار را طرف خارجی برای پیش پرداخت گرفته بود. طباطبایی ۶۰ میلیون دلار را از شرکت حفاری و از وزارت نفت می گیرد و فرار می کند.
علیلو ادامه داد: طرف یونانی در قراردادش قید کرده بود که تا تاریخ فلان، من دکل را تحویل می دهم و شما هم پول من را تحویل دهید. در غیر این صورت قرارداد لغو می شود. از تاریخ قید شده می گذرد و طباطبایی هم پولها را می برد و پرداخت نمی کند؛ بنابراین پول دست شخص فروشنده نمی رسد و قرارداد رسما لغو می شود. دکل بازسازی شده با پول ایران را اجاره می دهد در خلیج مکزیک که همین الان در آنجا در حال حفاری است. رسوایی به جایی رسیده است که یونانی پیام می دهد از این ۱۷ میلیون دلار ۱۲ میلیونش اضافه آمده و من فقط ۵ میلیون دلار را خرج تعمیر دکل کرده ام، بیایید پولتان را بگیرید، ولی هیچ کس نمی رود. چون پیش خودشان گفته اند که اگر برویم گیر می افتیم.
علیلو با انتقاد از نهادهای نظارتی گفت: برخی عزیزان فعال در نهادهای نظارتی که کوتاهی کرده اند به من می گفتند بی سند حرف نباید زد. قطعا همینطور است، بنده برای حرفهایم سند دارم. بعد از باز شدن جریان دکلها آمدند و طلبکار شدند. گفتم نیروهای شما موقعی که این پولها می رفت چرا نبودند. اگر هستید چرا کاری نمی کنید؟ شما در وزارت نفت مگر دفتر ندارید؟ نماینده تان چه می کرد وقتی قرارداد در شرکت بسته می شد؟ چرا اعتراض نکردند؟ چرا مچشان را نگرفتند؟ چرا به رسانه ها ندادند؟ زورتان نرسید، حرفش را که می توانستید بزنید.
این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: مردم حداقل خواسته شان از نمایندگان این است که اگر کاری نمی توانید بکنید زبانتان را که از شما نگرفته اند. یک وقتی حجمه زبانی است، یک وقت قلمی است، یک وقت با روشنگری است، یک وقت قضایی با حکمش است، یک وقت بازرسی است. جریان فساد ریشه دار شده است.
وی در پایان گفت: جریان آلوده و غرق در فساد با چه رویی می خواهد بر مفاسد داستان دکل نفتی ماله کشی کرده و دیگران را متهم کند.
منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ