مشمولان و نحوه توزیع ۲ سبد کالایی رایگان دولت

1

مهر، معاون اول رئیس جمهور مصوبه ویژه سبد کالایی در دو نوبت تا پایان سال‌جاری را به وزارتخانه‌های تعاون، علوم، فرهنگ و دفاع و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کرده است.

در این ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۲/۹/۲۰ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امروز اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱- در راستای سیاست های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه سبد کالا شامل (۱.۸) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (۱۰) کیلوگرم برنج، (۴) کیلوگرم گوشت مرغ، (۸۰۰) گرم پنیر بسته بنده (uf) و (۱.۸) کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب نامه در دو نوبت تا پایان سال ۱۳۹۲ تحویل می شود.

۲- افراد زیر مشمول این تصویب نامه می باشند:

الف- کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی.

ب- روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متاهل (به تشخیص وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریتی حوزه های علمیه)

ج- سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور.

تبصره- قضات و اعضای هیات عملی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از شمول این تصویب نامه مستثنی می باشند.

۳- سبد کالای موضوع این تصویب ناه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد.

۴- وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می باشد.

۵- وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است فهرست افراد موضوع بند ۲ را از دستگاه های اجرایی ذیربط دریافت و پس از راستی آزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید.

تبصره- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.

۶- دستگاه های اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می گردد موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

۷- دستگاه های اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بن ها با وزرات مذکور اقدام نمایند.

۸- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب نامه را تا سقف مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل ردیف های متفرقه تامین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

۹- وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور تسریع و تسهیل در تامین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تامین اقدام نماید.

۱۰- انتخاب مباشرین تامین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

۱۱- دستگاه های مباشر تامین موظفند تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۳ نسب به ارایه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام نمایند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر ۱۳۹۳ نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب نامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام نماید.

۱۲- وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) موظف است بر نحوه اجرای این تصویب نامه نظارت نماید.

به گزارش مهر، براساس گفته مسئولان، این سبد کالایی به ۱۵ میلیون سرپرست خانوار تحویل داده خواهد شد.

سخنگوی دولت گفته است: دولت قصد دارد در سال آینده هر فصل یک سبد کالایی به سرپرستان خانوار خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. داود احمدوند می گوید

    داود احمدوند