خانه / بازار / بزرگترین معایب و ایرادات خودروهای پر طرفدار در ایران

بزرگترین معایب و ایرادات خودروهای پر طرفدار در ایران

تمامی خودروها در بازار ایران از ارزان قیمت تا گران قیمت از معایب و محاسنی خاص برخوردارند.در این گزارش به سراغ مکانیک های خودرو رفتیم تا در مورد بزرگترین وعمده ترین مشکلات خودروهای تولیدی کشور بیشتر بدانیم .اینکه بیشترین خرابی در این خودروها مربوط به کدام قسمت و کدام قطعه است؟

هزینه و اجرت تعمیر 206 معایب پراید مشخصات سمند سورن مشخصات پژو 405 مشخصات پژو ۲۰۶ مشخصات پراید مشخصات ام وی ام 110 قیمت و مشخصات زانتیا قیمت و مشخصات پژو پارس tu5 قیمت ماشین ریو قیمت سمند سورن قیمت پژو پارس قیمت پژو 405 قیمت ام وی ام 110 قیمت mvm110 تصادف 206 امنیت پراید امکانات پراید آموزش و راهنمای خرید خودرو

مکانیک ها بر این باورند که هر خودرویی که وارد بازار ایران می شود و سالها در چرخه تولید قرار می گیرد هر روز از کیفیتش کاسته شده و قطعات آن زود مستهلک می شود حال آنکه همین خودور تا چند سال گذشته با خرابی های امروز مواجه نمی شد و البته نکته دیگر اینکه این خودرو لوازم یدکی با کیفیتی هم ندارند و در بازار نمی توان قطعه ای را خریداری کرد که با کیفیت باشد این موضوع بیشتر در خودروهایی وجود دارد که بیش از دیگر خودورها در خیابان ها تردد دارند.

پراید

به سراغ پر فروش ترین خودروی کشور می رویم خودرویی که در این چند سال اخیر توانسته به خوبی جای پیکان را پر کند و در میان مردم نیز جایگاه خوبی برای خود بدست آورد.این خودرو یکی از کم مصرف ترین و البته کم هزینه ترین خودروهای تولیدی کشور است چراکه قطعات یدکی آن در مقایسه با دیگر خودروها بسیار ارزان قیمت بوده و البته کیفیت پایین تری نیز دارند.

این خودرو بیشتر در حوزینگ دیفرانسیل و بلبرینگ های حوزینگ دچار خرابی می شود که در خوش بینانه ترین حالت ۱۰۰هزار تومان هزینه تعمیرات در بر خواهد داشت که البته این رقم به ۲۵۰هزار تومان نیز با توجه به شدت آسیب دیدگی خواهد رسید.  قسمت جلو بندی نیز از ناحیه پولس آسیب پذیر است چراکه پولس های این خودرو ضعیف بوده و زود به زود خراب می شوند.اما به دلیل این که جلو بندی این خودرو پیچیده نبوده و تعمیرات آن ساده است با هزینه کمی تعمیر می شود نا گفته نماند که پولس پراید حدود۴۵تا۵۰هزار تومان قیمت دارد که البته کیفیت مناسبی هم ندارد به همین دلیل خیلی زود آسیب پذیر است.

mvm110

خودرویی کوچک که جایگزین ماتیز در بازار بود این خودور در اوایل ورود به بازار ایران با مشکلات زیادی مواجه بود که البته مسئولین این شرکت اذعان دارند که مشکلات تا حدی بر طرف شده است تعمیرکاران از خرابی بیش از اندازه گیربکس این خودرو سخن می گویند قسمت کلاچ و دنده ها مشکلات زیادی دارند و در سیستم برقی این خودرو همانند درچه گازنیز مشکل زیاد به چشم می خورد اما گیربکس این خودرو در دو نمونه است که یکی ۵سرعته دستی بوده و دنده های برنجی آن زود خراب می شود در گیربکس ها اتوماتیک نیز سنسور گیربکس زود به زود دچار خرابی شده و با مشکل مواجه می شود این در حالیست که موتور این خودرو بی استهلاک استهزینه تعمیرات گیربکس دستی این خودرو در حدود۲۵۰هزار تومان است که این رقم در گیربکس اتوماتیک در خوش بینانه ترین حالت ۴۰۰هزار تومان هزینه دارد که تایک میلیون و دویست هزار تومان هم می رسد.اگز استپر موتور نیز خراب شود باید دریچه گاز نیز تعویض گردد که این دریچه در حدود۹۰تا۱۱۰هزار تومان قیمت دارد.

پژو۲۰۶

یکی از محبوب ترین خودروهای ایران پژو۲۰۶است این خودرو در تیپ های مختلفی به بازار عرضه می شود خودرویی هاچ بک که مدل های صندوق دار آن نیز در چند سال اخیر راهی بازار شد و در کمال ناباوری با اقبال خوبی همراه بود  .۲۰۶یکی از خودروهاییست که هر چقدر مدل آن بالاتر باشد مشکلاتش هم بیشتر می شود ضعف جلو بندی در این خودرو بسیار زیاد است و به این مشکل ایرادات برقی نیز به تازگی اضافه شده است که کم کم ۲۰۶را تبدیل به خودرویی پر استهلاک می سازد البته مشکلات برقی در اکثر خودروهای فرانسوی وجود دارد ولی در مدل های جدید این ایرادات بیشتر شده است. تعویض جلوبندی کامل این خودرو از۳۰۰تا۴۰۰هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت اما روغن ریزهای آن نیز که بیشتر از جعبه فرمان و اورینگ  های پای فیلتر نشات می گیرد نیز روغن ریزی جعبه فرمان در حدود۲۵۰هزار تومان هزینه در بردارد مشکلاتی از قبیل مصرف بالای سوخت نیز به خودروهایپژو۲۰۶اضافه شده است که تا حدی قابل حل است اما۲۰۶اتوماتیک علاوه بر داشتن تمامی این ایرادات گیربکس های آزاردهنده ای دارند که صاحب خودرو را همیشه راهی تعمیرگاه ها می کند که البته تعمیرکاران این گیربکس ها نیز زیاد نبوده و همین موضوع مشکل را دو چندان می کند حال به این مشکلات هزینه بالای تعمیرات را نیز اضافه کنید هزینه ای که از۲۵۰هزار تومان تایک میلیون و ۴۰۰هزار تومان نیز می رسد.

ریو

خودرویی که تولید آن متوفق شده دیگر با نمونه های صفر کیلومتر آن باید خداحافظی کنیم این خودرو در این اواخر به دلیل استهلاک کم و مصرف سوخت پایین مورد توجه بسیار ی از افراد قرار گرفت و جایگاه خوبی در بازار بدست آورد   ریو خودرویی کم استهلاک است که دیر به دیر راهی تعمیرگاه ها می شود که البته اگر بشود کم هزینه هم نخواهد بود چون لوازم یدکی آن گران قیمت است اما نکته ای که در این خودروبسیار آزاردهنده است تسمه تایم این خودروی کره ای است که زود به زود پاره می شود و یا رد می کند که در خوش بینانه ترین حالت ۳۵۰هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت و اگر سرسیلندر آسیب دیده باشد نیز این هزینه بهیک میلیون و ۲۰۰هزار تومان نیز خواهد رسید .پیچ های جعبه فرمان نیز ممکن است در اثر تکانهای شدید شل شوند که با آچار کشی مشکلات برطرف خواهد شد.تسمه تایم نیز باید هر۶۰هزار کیلومتر تعویض شود تا مشکلی به وجود نیاید.ریوی اتوماتیک نیز بزرگترین ایرادش عدم عمخوانی موتور و گیربکس است که مشکلات زیادی را به وجود می آورد و برطرف کردن آن مستلزم هزینه های زیادی است که البته از حدود۳۰۰هزار تومان به بالا باید هزینه کرد.

خانواده پژو و سمند

پژو ۴۰۵ ، پژو پارس و سمند که تقریبا در اکثر قطعات با یکدیگر مشترک هستند نیز مشکلات خاص خود را دارند . پژو ۴۰۵ که پیر ترین خودرو پژو در بازار ایران به حساب می آید این روز ها با بی توجهی مواجه شده است و دیگر در بازار خریداری ندارد که این بی توجهی از کیفیت پایین ساخت و مصرف سوخت بالای این خودرو نشات می گیرد در نمونه های صفر کیلومتر که صدای زوزه دیفرانسیل وجود داشته و راننده باید با آن خو بگیرد اما سمند که این روزها طرفداران زیادی داشته و یک خودروی خانوادگی نیزبه حساب می آید وضعیت بهتری دارد پارس هم در بی کیفیتی روی دست۴۰۵بلند شده و همه ناسزاها را به جان خریده است اما عمده مشکلات این خودروها در واشر سرسیلندر ضعیف  آنهاست چراکه بعد از مدت زمان کمی خراب یا پوسیده شده و نیاز به تعویض دارند که البته هزینه تعویض آن کم هم نخواهد بودو درحدود۳۵۰هزار تومان است جلوبندی این گروه ازخانواهد۲۰۶بهتر بوده و مشکلات کمتری دارد اما ایرادات برقی در آن ها بسیار زیاد دیده می شود.

فولکس گل

خودرویی برزیلی که چند سالی از توقف تولید آن در بازار می گذرد.این خودرو در برزیل طراحی و تولید شده اما چیزی از فولکس بودن آن کم نشده است . موتور۱٫۸لیتری با شتاب و سرعت مناسب و هندلینگ مثال زدنی خودروهای آلمانی و البته گلف در انتظار راننده این خودرواست سواری خوب و جلوبندی خوب از خصیصه های این خودرو است موتور گل استهلاک کمی دارد اما مشکل کلاچ و گیربکس این خودرو زیاد است و البته به علت داشتن قطعات گران قیمت هزینه های تعمیرات و نگهداری آن نیز به مراتب بالا می رود صفحه کلاچ ضعیف است و ماهک های دست دنده نیز زود به زود خراب می شود که هزینه تعمیر آن از۷۰هزار تومان تا۱۲۰هزار تومان هزینه در بردارد.فیوزهای این خودرو اگر بسوزند تهیه آن قطعا سخت خواهد بود و البته قیمت آنها نیز گران است.روی هم رفته این خودرو همانند دیگر محصولات فولکس واگن کم استهلاک است.

 زانتیا

این خودرو در اوایل حضور در بازار ایران به دلیل داشتن سیستم تعلیقی متفاوت و البته شتاب و سرعت خوب مورد توجه بسیاری از مردوم قرا ر گرفت اما بعد حضور چند ساله این خودرو در بازار همگان به استهلاک بالای این خودرو پی بردند و تا حدی از محبوبیت آن کاسته شد. خودرویی که دیگر از چرخه تولید خارج شده و نمونه های صفر کیلومتر آن در بازار وجود ندارد این خودرو که سیستم تعلیق معروفی دارد یکی از پر استهلاک ترین خودروهای بازار به حساب می آید.

که قیمت بالای قطعات یدکی آن را نیز باید به آن اضافه کرد عمده ایرادی که برای این خودرو به وجود می آید روغن ریزی سیستم هیدرو پنوماتیکی آن است سیلندر های ترمز ،پمپ هیدرولیک و دیگر قطعات این این سیستم خیلی زود مستهلک می شوند.که هزینه های تعمیر و رفع ایراد این سیستم حداقل حدود۵۰۰هزار تومان آب می خورد که البته بسته به درصد خرابی این رقم بالاتر هم می رود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*