درمان خانگی و شفابخش زانو درد با دمنوش گیاهی

0

درمان گیاهی و خانگی انواع زانو درد با طب سنتی

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف دمنوش های گیاهی تحت نظر پزشک متخصص تاثیر چشمگیری در کاهش التهابات مفاصل دارد.
یونس حیدری متخصص طب سنتی بیان کرد: به طور معمول در فصل پاییز التهابات مفصلی و آرتروز شدت می یابد بنابرین مصرف دمنوش های گیاهی کمک شایانی در تسکین دردهای استخوانی می کند.
متخصص طب سنتی طرز تهیه دمنوش درمان درد زانو درمان خانگی زانو درد درمان خانگی بهترین دمنوش گیاهی انواع دمنوش ترکیبی

وی عنوان کرد: مصرف روزانه ۱ فنجان قبل از خواب ترکیب دمنوش قولنجان(خولنجان) همراه با ریشه گیاه باباآدم و ۱ عدد لیمو عمانی سبب تسکین درد می شود همچنین به دلیل طبع گرم این دمنوش، افراد سرد مزاج باید آن را مصرف کنند.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه دمنوش بابا آدم همراه با گیاه بوقناق نقش موثری در کاهش درد و التهابات مفاصل دارد؛ اظهار داشت: از آنجایی که این دمنوش سبب کاهش قند خون می شود بنابرین مصرف آن در مبتلایان به قند خون مناسب است.

حیدری یادآور شد: مصرف مخلوط دمنوش سنبل الطیب همراه با اسطخودوس هندی(لاوندر) و بابونه تاثیر به سزایی در کاهش اسپاسم های عضلانی دارد و برای اثربخشی بهتر، افراد باید روزانه ۲ نوبت(۱ ساعت پس از صبحانه و قبل از شام) از این دمنوش ها استفاده کنند.

وی ابراز کرد: مصرف دمنوش گل گاو زبان به تنهایی منجر به افزایش غلظت خون می شود بنابراین به منظور تسکین درد و التهابات مفاصل مصرف ۳ واحد( هر واحد معادل ۲ قاشق غذاخوری است.) گل گاو زبان همراه با ۲ واحد سنبل الطیب و ۱ عدد لیمو عمانی مفید است همچنین افراد می توانند زرشک سیاه را جایگزین لیمو عمانی کنند.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: مصرف جو دو سر همراه با دارچین نیز در مبتلایان به آرتروز و افرادی که دچار اضافه وزن و چربی خون هستند، توصیه می شود همچنین افراد باید روزانه ۲ فنجان از این دمنوش را مصرف کنند. مصرف روزانه یک فنجان دمنوش تخم کتان قرمز و هل سبز موجب کاهش ورم و درد مفاصل می شود.

متخصص طب سنتی طرز تهیه دمنوش درمان درد زانو درمان خانگی زانو درد درمان خانگی بهترین دمنوش گیاهی انواع دمنوش ترکیبی

وی بیان کرد: در مواردی که آرتروز به علت غلبه بلغم یا رطوبت در شخص ایجاد شده باشد که این امر بیش تر در ساکنان مناطق شمال کشور مشاهده می شود مصرف دمنوش خانگی همراه با دارچین سبب خروج رطوبت از مفاصل بدن می شود.

حیدری توصیه کرد: زنان باردار و شیرده باید از مصرف خودسرانه دمنوش های گیاهی خودداری کنند و قبل از مصرف هر نوع دمنوش ابتدا با پزشک معالجشان مشورت کنند.برای مثال مصرف دمنوش رازیانه همراه با زیره برای زنان شیرده منعی ندارد ولی استفاده از دمنوش زنیان در بانوان شیرده توصیه نمی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ