مشکلات ساده اما ویرانگر روابط زناشویی

0
تنها مشکلاتی مانند اعتیاد، بدرفتاری و خیانت، آشیانه گرم یک خانواده را از بین نمی‌برند. برخی از ناراحتی‌های به ظاهر جزئی نیز می‌توانند تاثیر مخربی روی روابط زن و شوهر داشته باشند.
مراکز مشاوره خانواده لب خوردن زن و شوهر عکس رابطه زناشویی زندگی زناشویی دعوا زن و شوهر اختلافات زن و شوهر آموزش همسرداری آموزش زناشویی آموزش ازدواج موفق

موارد زیر می توانند باعث رنجش های جزئی اما نابودکننده یک رابطه خوب زن و شوهر باشند.

عادت های آزاردهنده

زن و شوهرها گاهی اوقات برخی از عادت های یکدیگر را نمی توانند تحمل کنند و در عین حال در مورد آن هم صادقانه هم حرف نمی زنند و وقتی به مرور از وضعیت ناراحت کننده، خسته می شوند، هر بهانه کوچکی را دستاویز جر وبحث های طولانی قرار می دهند.به جای صبر و تحمل، بهتر است به همسرشان تذکر دهند و از او بخواهند که دست از آن عادت آزاردهنده بردارند. شاید او متوجه رفتار خود نیست!

کنترل یکدیگر

گاهی اوقات زن و شوهرها به دلیل علاقه زیادی که به یکدیگر دارند و می خواهند مراقب هم باشند، کوچکترین حرکات یکدیگر را نیز زیر ذره بین می برند.این کار اگرچه با هدف خوبی صورت می گیرد، اما می تواند به شدت آزاردهنده باشد.اما آنها می توانند با رفتارهای حاکی از مهربانی و عاقلانه، یکدیگر را مطمئن کنند که از پس زندگی شان بر می آیند و نیازی به نگرانی نیست.

تضاد شخصیتی

بیشتر رنجش ها از تفاوت ها ناشی می شود.ممکن است فردی از برخی خصوصیت های همسرش شکایت داشته باشد و همسرش دقیقا به سبب نبود آن ویژگی ها در وجود همسرش شاکی باشد.مثلا ممکن است احساس کنند که همسرشان بیش از حد اجتماعی و یا برعکس گریزان از مردم است.اگر آنها تفاوت های یکدیگر را به درستی درک نکنند و درعین حال نپذیرند، دوام نیاورده و روابط شان تیره خواهد شد.

انتقاد از یکدیگر

وقتی زن و شوهر از یکدیگر می رنجند به انتقاد کردن از یکدیگر می پردازند.اما خود انتقاد، آزاردهنده ای به مراتب خطرناک تر از مسائل دیگر است و بی درنگ رابطه ای را از بین می برد.انتقاد این تصور را در فرد به وجود می آورد که همسرش او را دوست ندارد.اما روانشناسان معتقدند که همین انتقادها را می توان غیرمستقیم و گاهی با شوخی مطرح کرد و از حالت مخرب به روشی سازنده تبدیل نمود.

عدم صمیمیت

عدم صمیمیت، به راحتی می تواند رابطه ای را نابود کند.وقتی زن و شوهر، نتوانند لحظات پر از صمیمیت و دوستانه ای داشته باشند، به مرور از یکدیگر دور شده و حتی ممکن است خیلی ناگهانی زندگی شان را ترک کنند.صمیمیت لازمه یک زندگی خوب در کنار همسر است.

قدردانی

وقتی زن و شوهر نسبت به یکدیگر احساس خوبی دارند معمولا تلاش می کنند یکدیگر را شاد کنند و به ویژه اگر از این تلاش شان قدردانی شود، نسبت به یکدیگر بیشتر احساس تعهد می کنند.اما اگر این تلاش نادیده گرفته شود و آنها فقط به کارهایی که انجام نداده اند توجه کنند، علاقه شان را به یکدیگر از دست می دهند و تصور می کنند بی جهت خود را به زحمت می اندازند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ