اجرای طرح توسعه جهت افزایش ظرفیت اسمی تولید

0
ساتین : همراه با انتقال مالکیت ۹۵ درصد از سهام شرکت نساجی بروجرد به بخش خصوصی، تغییرات کلانی در بخش تولید و فروش محصولات توسط مدیریت جدید ایجاد شد که این امر موجب بهبود وضعیت تولید و سودآوری “نبروج” شده است.

مدیر مالی شرکت نساجی بروجرد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بخشی از خطوط تولیدی واحدهای ریسندگی شرکت طی سال های گذشته متوقف شده بود که در پی روی کار آمدن مدیریت جدید و بکارگیری برنامه هایی جهت تغییر در نحوه تولید محصولات و نیز گسترش بازار فروش تولیدات، “نبروج” نیز موفق به راه اندازی مجدد خطوط تولیدی متوقف شده و در پی آن جبران روند کاهشی تولید شد که البته امیدواریم این روند مناسب با اعمال حمایت هایی از سوی مقامات و مسئولان ذیربط تداوم داشته باشد.

مرادپور در مقابل کمبود نقدینگی کافی و تأمین خارجی مواد اولیه مورد نیاز را از جمله مشکلات موجود در روند تولید محصولات خواند و در این خصوص اظهار داشت: این شرکت اقداماتی جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز تولید نموده که در حال مذاکره با بانک های عامل می باشیم.

وی به محدودیت های موجود در روند تأمین خارجی ۴۰ درصدی مواد اولیه مورد نیاز اشاره کرد و گفت: همزمان با اعمال تحریم های بین المللی، موانعی در روند واردات مواد اولیه مورد نیاز از کشورهای اروپایی به وجود آمد که در پی آن برخی از مواد مصرفی کمکی از کشورهایی همچون ترکیه، کره جنوبی و چین و با ارز یورو به صورت آزاد فراهم می شود.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که این شرکت به منظور حفظ کیفیت محصولات خود، همچنان در صدد فراهم آوردن مواد اولیه مورد نیاز اصلی تولید خود از کشورهای اروپایی است.

این مقام مسئول در ارتباط با قیمت فروش تولیدات بیان کرد: قیمت فروش تولیدات شرکت به دلیل نوع محصولات تولیدی آن و وجود رقبای خارجی با افزایش آنچنانی همراه نیست. چراکه محصولات نساجی برخلاف تولیدات سایر صنایع همچون غذا و دارو با افزایش نرخ فروش محصولات با کاهش متقاضی مواجه می شود. از این رو اگرچه قیمت فروش تولیدات طی سال جاری حدود پنج درصد رشد داشته اما به منظور حفظ مشتریان و متقاضیان، بازنگری در قیمت فروش لازم به نظر می رسد.

مدیر مالی این شرکت فعال در گروه منسوجات در ارتباط با طرح توسعه ای شرکت تصریح کرد: این پروژه شامل راه اندازی خطوط تولیدی کارخانه چاپ با ظرفیت اسمی تولید بیشتر و تجهیزات و ماشین آلات جدیدتر است که “نبروج” در نظر دارد به منظور تأمین منابع مالی اجرای طرح مذکور اقدام به دریافت وام ارزی از صندوق توسعه ملی کند که البته مذاکرات انجام شده تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است. علاوه بر این، پیش بینی می شود بهره برداری از طرح توسعه شرکت آثار مثبتی بر روند تولید و فروش محصولات و افزایش اشتغال آن در پی داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ