طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه و کشدار

0
پیتزا یا همان کش لقمه ی قدیمی ها؛ مگر می شود از این خوشمزه گذشت؟ حالا فرقی نمی کند از کدام نوع باشد. این روزها دیگر انقدر تنوع اش زیاد شده که نمی توان شمردشان.
در این مطلب هم طرز تهیه یکی از آن نوع ها را آموزش داده ایم. پیتزا مرغ و قارچ!

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ طرز تهیه پیتزا پیتزا مخصوص بهترین سایت آشپزی آموزش درست کردن پیتزا آشپزی بدون فر
مواد لازم:
  • سینه مرغ نیم کیلو
  • قارچ نیم کیلو
  • فلفل دلمه متوسط دو عدد
  • پیاز یک عدد
  • سس گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • ادویه کاری به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ طرز تهیه پیتزا پیتزا مخصوص بهترین سایت آشپزی آموزش درست کردن پیتزا آشپزی بدون فر
طرز تهیه:
۱٫ قبل از اینکه شروع به پخت مواد پیتزا کنید باید خمیر را آماده کنید و بگذارید تا ور بیاید. بعد از آماده سازی خمیر، مرغ را به همراه پیاز و کمی زردچوبه بگذارید تا بپزد. مقداری که نیم پز شد نمک را هم اضافه کنید. بعد از اینکه پخت و کمی خنک شد، مرغ ها را ریش ریش کنید.
۲٫ قارچ ها و فلفل دلمه ها را هم به اندازه ها و شکل های دلخواه خرد کنید. مقدار کمی روغن در تابه بریزید و قارچ ها را بریزید تا کمی تفت بخورد. آب که انداخت و سبک شد، فلفل دلمه و مرغ ها را اضافه کنید و ادویه کاری و نمک و فلفل را نیز بریزید و کمی که تفت خورد، از روی حرارت بردارید. به این نکته توجه داشته باشید که قارچ بهتر است زیاد تفت نخورد و در واقع سرخ نشود، چرا که خواص و طعم عالیش از دست می رود.
۳٫ خمیر پیتزا را به اندازه مناسب و طوری که قطرش بیشتر از دو سانتی متر نشود، پهن کنید. سس را رویش بمالید و بعد، موادی را که آماده کرده اید، روی خمیر پهن کنید و پنیر پیتزا را رویش بریزید. در مرحله بعد، اگر دوست داشتید می توانید مقداری سس هم رویش اضافه کنید و در فر قرار دهید و در دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت بگذارید تا بپزد. وقتی که خمیر کمی پخت، پنیر را اضافه کنید تا یک ربع دیگر پیتزا کاملا آماده سرو شود.
فوت و فن عالی شدن پیتزا
برای اینکه پیتزای خیلی خوبی داشته باشید و خمیر کاملا بپزد و پنیرهای رویش نسوزد، همان طور که در بالا اشاره کردیم بهتر است که اول خمیر را به همراه مواد رویش در فر قرار دهید. وقتی که خمیرش پخت، پنیرها را اضافه کنید و بگذارید به مدت ده دقیقه تا یک ربع آماده شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ