قیمت محصولات پتروشیمی‌های گازی افزایش نخواهد یافت

0

ساتین » یک مقام آگاه در شرکت ملی پتروشیمی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: پتروشیمی‌های گازی در صورت افزایش نرخ خوراک به ۱۳ سنت نمی‌توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

ویبا بیان اینکهدر حال حاضر قیمت محصولات پتروشیمی برای عرضه در داخل کشور بر اساس قیمت‌های بین‌المللی تعیین می شود، افزود: هر ماه قیمت‌های جهانی همهمحصولات پتروشیمی از سوی شرکت ملی پتروشیمی استخراج و به بورس کالا اعلام می‌شود و با ضرب آن در قیمت ارز مبادله‌ای پایه قیمت مشخص می‌شود.

این مقام آگاه افزود: افزایش قیمت گاز تاثیر چندانی بر سودآوری پتروشیمی‌های گازی ندارد و تنها بخشی از حاشیه سود آنها را کاهش می‌دهد چراکه در حال حاضر قیمت فروش این محصولات بین ۴ تا ۵ برابر قیمت تمام شده آنها است و سود خالص آنها چند صد درصد قیمت تمام شده است.

به گزارش فارس، اخیرا و پس از مطرح شدن محاسبه قیمت ۱۳ سنتی مصوب ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در صورت‌های مالی پتروشیمی‌های گازی از سوی شرکت ملی گاز و همچنین تصمیم مجلس برای در نظر گرفتن همین قیمت در قانون بودجه سال آینده، بعضی پتروشیمی‌های گازی تهدید کرده بودند در صورت افزایش بهای خوراک، قیمت فروش داخل محصولات خود را افزایش خواهند داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ