نظر دونالد ترامپ راجع به برجام چیست؟

0

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد با مذاکره مجدد درباره برجام این توافقنامه را هرچند که بد باشد درست خواهد کرد.

دونالد ترامپ در ادامه سخنرانی تبلیغاتی خود در شهر جکسون ویل در ایالت فلوریدای آمریکا گفت: دنیا در دورانی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود ، از هم پاشید.من واقعا دوست دارم در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هیلاری کلینتون رقابت کنم.

دونالد ترامپ تصریح کرد: من دوست دارم با هیلاری رقابت کنم چون سوابق او خیلی بد است . سفیر ما ( در لیبی) صدها تماس تلفنی داشت تا از هیلاری کلینتون کمک بگیرد اما هیلاری کلینتون پاسخ نداد، می دانید چرا؟ چون خواب بود یا مشغول صحبت کردن با یکی از دوستان از طریق ارسال نامه های الکترونیک بود.سفیر آمریکا در (بنغازی) در وضع بدی جان خود را از دست داد اما کسی به او کمک نکرد.

دونالد ترامپ در ادامه باز هم به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران ( برجام) اشاره کرد و گفت:
ما می خواهیم دست کم درباره این توافقنامه وحشتناک ، با ایران دوباره مذاکره کنیم. شاید ما نتوانیم یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول مان را بدست آوریم!

وی با لحنی تعجب آمیز گفت: ما به آنها یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول دادیم! من چگونه این پول را پس می گیرم؟ من چگونه این پول را پس می گیرم؟ من در این باره فکر می کنم و شاید راهی برای آن پیدا کنم! اما این پول رفته است! یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول رفته است! آنها به یک قدرت تبدیل خواهند شد. سران ما . . . نه نباید گفت سران ما ! ما اصلا سران و مقاماتی نداریم. من می خواهم درباره این توافق دوباره مذاکره کنم . این مذاکره مجدد یک خواسته حداقلی است.

من این توافقنامه را باز خواهم گرداند. من کارهای زیادی کردم.افرادی هستند که معاملات بدی داشتند و وقتی معاملات بدی دارند از من درخواست کمک می کنند. من شرکت چنین افرادی را می خرم و مشکلاتش را حل می کنم و با اندکی قیمت بیشتر به همان دوست خود می فروشم و دوست من هم شاد و خشنود است. من این کارها را می کنم. من توافقنامه ایران را هرچند که بد باشد درست خواهم کرد. حتی وقتی که افرادی فاقد صلاحیت مثل اوباما و کری هم معامله کنند باز هم در آن معامله چیزی وجود دارد که بتوان به آن تکیه کرد. همیشه درمعاملات چیزی به نفع شما وجود دارد. من این نکات را پیدا خواهم کرد. اگر آنها معامله نمی کردند بسیار آسان تر بود. من بارها گفتم که معامله نکنید.

دونالد ترامپ افزود: ما در مورد توافقنامه ایران کاری خواهیم کرد و بهترین را از این توافقنامه بدست خواهیم آورد. من این توافقنامه را بهتر خواهم کرد و در این زمینه بهتر از همه هستم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ