بیوگرافی مزدک رستمی +عکس با شقایق دهقان

0

مزدک رستمی متولد ۲۵ اسفند ۱۳۵۸ در تهران فارغ التحصیل فوق لیسانس بازیگری است، وی تحصیلاتی نیر در رشته کشاورزی داشته است، می گوید بازیگر باید در درون خودِ آدم‌ ها باشد که برخی‌ ها از آن به جَنَم یاد می‌ کنند.

شروع فعالیت

من سال ۸۱ با ورود به کلاس‌های بازیگری «کارنامه» که هنرجویان بازیگری زیر نظر آقای پرویز پرستویی آموزش می‌ دیدند وارد حوزه بازیگری شدم و خوشبختانه در آن دوره، هنرجوی ممتاز آن کلاس‌ ها شدم

همسر مزدک رستمی همسر شقایق دهقان بیوگرافی معصومه رحمتی بیوگرافی مزدک رستمی بیوگرافی شیوا اردویی بیوگرافی شقایق دهقان بازیگران همه چیز آنجاست بازیگران سریال هشت و نیم دقیقهمعصومه رحمتی بازیگر نقش همسر نیما در سریال هست و نیم دقیقه ، مزدک رستمی و شبنم قلی خانی

اولین تجربه بازیگری

به دلیل ممتاز بودنم در کلاس های بازیگری یک نقش بلندی در یک فیلم به من واگذار شود که در نتیجه در فیلم «مارمولک» به کارگردانی آقای کمال تبریزی حضور پیدا کردم که البته فیلمنامه تغییر کرد و فقط تجربه کوتاهی در فیلم مارمولک داشتم

تئاتر و دانشگاه و سریال

در تئاتر با گروههای آماتور شروع کردم سپس با گروههای حرفه‌ا ی کارکردم و در مقطعی دوباره وارد دانشگاه شدم و چون قبلا کشاورزی می‌خواندم با توجه به علاقه‌ مندی به بازیگری، رشته بازیگری را دنبال کردم و درحال حاضرهم مشغول تحصیل در مقطع فوق لیسانس هستم

من قبلا در دو سریال نقش اصلی برعهده داشتم که یکی از آنان «آهستگی» و دیگری «بین راه» بود که از شبکه سمنان و شبکه زنجان پخش شدند در سریال «کارآگاهان» هم در یک اپیزود بازی کردم

شهرت

مزدک رستمی در نقش اسماعیل همسر مریم معصومی در سریال همه چیز آنجاست سال ۹۳ دیده شد و در یک ایپزود سریال چرخ و فلک هم حضور داشت

علاقه و جنم در بازیگری

معتقدم بازیگری یکسری قوانین نانوشته دارد و حتما نیازمند آموزش، سواد و پیگیری دارد. این موارد جزو ملزومات بازیگری است اما همه این مسائل «شرطِ لازم» است اما کافی نیست. بازیگر باید در درون خودِ آدم‌ ها باشد که برخی‌ ها از آن به «جَنَم» یا «آن» یاد می‌ کنند مهم‌ تر از همه این‌ها که شاید حلقه مفقوده باشد علاقه‌ مندی به این حرفه است

ازدواج و همسر مزدک رستمی

مزدک رستمی مجرد بوده و ازدواج نکرده است

instagram mazdakrostami

فیلم های سینمایی مزدک رستمی:

  • به رنگ ارغوان
  • مارمولک (فیلم)

سریال های تلویزیونی مزدک رستمی:

  • شاید برای شما هم اتفاق بیفتد
  • شوخی با ستارگان
  • کارآگاهان
  • همه چیز آنجاست
  • چرخ و فلک (اپیزود سید رضی)

تئاتر:

  • نمایش اسپانیایی

بازیگر نقش اسماعیل در سریال «همه چیز آنجاست» گفت: برای اینکه شخصیت اسماعیل را به طور کامل بشناسم با چندین مشاور و روانشناس صحبت کردم و در ادامه نیز با دانسته‌های خودم و تحلیل شخصیت افرادی این چنینی به این نقش رسیدم.

«مزدک رستمی» در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در مورد نقش خود در این سریال گفت: موقعیتی که اسماعیل و همسرش در آن قرار دارند، یکی از سوژه های مبتلا به جامعه است که در حال حاضر خیلی از افراد با آن دست به گریبان هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر مشغول ضبط هستیم و به دلیل اینکه سریال پربازیگر و دارای تعدد لوکیشن هستیم، مشخص نیست تا چه زمانی تصویربردای مان ادامه پیدا کند.
بازیگر سریال «کارآگاهان» بیان داشت: برای نقش اسماعیل گزینه های دیگری وجود داشتند، اما زمانیکه به من پیشنهاد شد تمام تلاشم را به کار بستم تا نقش خوبی را ایفا کنم تا مخاطب هم با آن ارتباط خوبی برقرار کند.
او افزود: بسیاری از افراد با دیدن سکانس های اسماعیل و سمانه به من می گفتند که یاد گذشته خودمان می‌افتیم و زندگی مان را مرور می‌کردیم و برخی ها هم از تجربیات خود تعریف می‌کردند.
وی با اشاره به موضوع کلی سریال «همه چیز آنجاست» افزود: این سریال کاملا صادقانه پیش رفته است و سعی نداشته تا شعار دهد چراکه مخاطب با شعارزدگی مقابله می‌کند. در مورد بخشی که خودم در این اثر بازی می‌کنم باید بگویم با نشان دادن این معضلات در حقیقت قصد آسیب شناسی در حوزه روابط بین زوج ها قبل از تشکیل خانواده را داشتیم.
رستمی درباره همکاری اش با شهرام شاه حسینی نیز گفت: شهرام شاه حسینی، فرد بسیار شریف و دوست داشتنی است و در طول کار اعتماد متقابلی بین من و ایشان برقرار شد و به خوبی حرف یکدیگر را متوجه می‌شدیم. او از آندسته کارگردانانی است که زمانیکه برای بهتر شدن نقش ایده می‌دهید با کمال میل می‌پذیرد و همین موضوع به من کمک بسیاری کرد.
بازیگر تئاتر «نمایش اسپانیایی» تصریح کرد: برخی نقش ها به این صورت هستند که وقتی روی کاغذ خوانده می شوند بازیگر را وسوسه می کنند تا آنها را بازی کند و در مورد اسماعیل هم این اتفاق برای من افتاد و آنقدر برایم جذابیت داشت که ایفایش را قبول کردم. افرادی مثل اسماعیل را در اطرافیانم دیده بودم، اما هیچ کدامشان به شدت او با این موضوع درگیر نبودند.

همسر مزدک رستمی همسر شقایق دهقان بیوگرافی معصومه رحمتی بیوگرافی مزدک رستمی بیوگرافی شیوا اردویی بیوگرافی شقایق دهقان بازیگران همه چیز آنجاست بازیگران سریال هشت و نیم دقیقه
 

او درباره ارتباط مخاطب با این سریال افزود: از همان روز اول به دیده شدن نقشم اطمینان کامل داشتم، اما بعد از پخش واقعا سورپرایز شدم! چراکه فکر نمی‌کردم مخاطب تا این اندازه با شخصیت اسماعیل ارتباط برقرار کند.
بازیگر سریال «شوخی با ستارگان» درباره دیده شدن اش در این سریال افزود: به طور قطع ایفای این نقش باعث بیشتر دیده شدن من در حیطه تصویر شد. جایگاه این نقش در کارنامه کاریم بسیار ویژه است و امیدوارم قدم های بعدی‌ام را نیز به همین خوبی بردارم.
این بازیگر درباره به کلیشه افتادن برخی نقش ها در سینما و تلویزیون نیز گفت: دوست دارم تا شرایط به گونه ای رقم بخورد تا نقش های متعدد و البته متفاوتی به من پیشنهاد شود، اما آنچه برایم بسیار مهم است ارتقای سطح بازیگری‌ام است چراکه دوست ندارم با ایفای یک نقش صرفا دیده شوم.
وی ادامه داد: ماجراجویی در نقش هایم را دوست دارم و دوست دارم تا نقش از من دور باشد تا بتوانم به آن نزدیک شده و طبیعی آن را ایفا کنم. هرچند ممکن است بازیگری با تکرار یک نقش بیشتر دیده شود، اما ماندگاری در نقش بسیار مهم تر از این ها است.
بازیگر سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» بیان داشت: نباید این را از یاد ببریم که اگر من همین نقش را در سریالی بازی می کردم که چیدمان به این خوبی نداشت، به طور قطع نقش من هم به این اندازه دیده نمی‌شد. در سریال «همه چیز آنجاست» همه عناصر به خوبی در کنار هم چیده شده‌اند که در این میان نقش من هم دیده شد و باید بگویم کلیت اثر به دیده شدن بازی من هم کمک دوچندانی کرده است. معتقدم همیشه یک بازی خوب در کاری خوب دیده می‌شود.
او با اشاره به بازخوردهای مردم افزود: مردم ما بسیار باهوش هستند و فرق بازی خوب و بد را به خوبی می‌شناسند.همین موضوع هم وظیفه یک بازیگر را سنگین تر از قبل خواهد کرد. خیلی از مردم وقتی مرا در خیابان می‌بینند می‌گویند که کلافه‌مان کرده‌ای و صحبت‌هایی از این قبیل و برخی‌ها هم نظراتی خلاف این را دارند،یعنی طیف‌های مختلفی را در بازخوردها دیده‌ام.
وی گفت: نکته مهم در این بین این است که مردم ما علاوه بر اینکه می‌دانند من ایفاگر نقش اسماعیل بوده‌ام، اما با بداخلاقی این موضوع را به من نمی‌گویند و مرز بین نقش و مزدک رستمی بازیگر را به خوبی متوجه می شوند که تمام همه اینها برایم ارزشمند است.
او به بازی با فیزیک صورت در این سریال اشاره کرد و گفت: به هر حال همه اینها نکاتی بود که در اجرا به آن رسیدیم. تنها نگرانی من از این بابت بود که اگر در اجرا نمی توانستم به خوبی این حس را منتقل کنم، قطعا سرنوشت نقش اسماعیل چیزی خلاف اینها بود و نقش به خوبی در نمی آمد. باید عصبانیت اسماعیل را طوری نشان می دادم تا مخاطب شرایط او را باور کند، حال این حرکات فیزیکی از پریدن پلک گرفته تا حرکات دست و پا و … را شامل می‌شد.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» درباره حضور جمشید مشایخی در این سریال نیز گفت: متاسفانه سکانس مشترک با ایشان نداشتم، اما قطعا ایشان و پیشکسوتان ما از بزرگان هنر این مرز و بوم هستند. اینها ستون هنر ما هستند که برای هنر کشور زحمات بسیاری کشیدند. در سریال همه چیز آنجاست هم انرژی ایشان به خوبی به ما منتقل می‌شد و باید بگویم با حضورشان به سریال اعتبار داده است.
وی اظهار داشت: زمانیکه می‌خواهیم با نوعی تهاجم فرهنگی که توسط ماهواره ها پخش می‌شود، برآییم می‌بایست با ارائه آثاری که در رسانه خودمان به تصویر می‌کشیم، مردم را از توجه به آن سریال ها بازداریم. سریال‌های داخلی دقیقا مطابق با فرهنگ و زندگی ایرانی است و باعث خواهد شد تا مخاطب با آن همذات پنداری کند.
رستمی در پایان افزود: اگر بعد از این سریال پیشنهاد نقشی مشابه اسماعیل را داشته باشم، قبول نخواهم کرد چراکه نقش های بسیاری هست که مطمئنم از عهده ایفایش برآیم. در حال حاضر نیز پیشنهاد بازی در یک سریال و فیلم سینمایی را دارم که فعلا در حال بررسی شان هستم.

تصاویر زیر که در برخی از سایت ها با عنوان حرکات جنجالی شقایق دهقان منتشر شده اند مربوط به تمرین نمایش اسپانیایی به کارگردانی شیوا اردویی و بازیگری رامین ناصرنصیر، فرزانه نشاط خواه، شقایق دهقان، مزدک رستمی و بهاره رهنما است .

همسر مزدک رستمی همسر شقایق دهقان بیوگرافی معصومه رحمتی بیوگرافی مزدک رستمی بیوگرافی شیوا اردویی بیوگرافی شقایق دهقان بازیگران همه چیز آنجاست بازیگران سریال هشت و نیم دقیقهمزدک رستمی و شقایق دهقان در پشت صحنه تئاتر

همسر مزدک رستمی همسر شقایق دهقان بیوگرافی معصومه رحمتی بیوگرافی مزدک رستمی بیوگرافی شیوا اردویی بیوگرافی شقایق دهقان بازیگران همه چیز آنجاست بازیگران سریال هشت و نیم دقیقه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ