۶ نکته بسیار مهم و حیاتی در خرید خودروی کارکرده

0

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که خودرو را به عنوان یک نیاز حیاتی در زندگی روزمره خود احساس مینمایید ولیکن بودجه کافی برای خرید خودروی مورد علاقه و نوی آن را ندارید، قطعا معقول ترین گزینه برای رفع این نیاز اساسی خرید خودروی کارکرده میباشد. خرید خودروی کارکرده ذاتا دارای مزایای فراوانی بوده و مهمترین مزیت آن نیز، پرداخت هزینه کمتر نسبت به خودروی نو می‌باشد. شما این روزها حتی می‌توانید با بودجه کمتر از ۱۰ میلیون تومان در بازار داغ خرید و فروش خودروهای دست دوم، نسبت به خرید خودرو اقدام نمایید.با تمامی این اوصاف، این نوع خرید دارای ریسکها، نگرانیها و خطرات بالقوه‌ای می‌باشد.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم  را دارید، نکات زیر می‌تواند شما را تا حدود زیادی از این خطرها آگاه و ایمن نماید.

کارشناسی فنی خودرو کارشناسی خودرو در تهران کارشناس رنگ خودرو قیمت خودرو کارکرده قیمت خودرو دست دوم خرید خودرو دست دوم آموزش و راهنمای خرید خودرو

۱٫ از چه کسی خودرو بخریم و از چه کسی نخریم: تا جاییکه می‌توانید از دلال‌های خودرو دوری نموده و از کسانی که آدرس ثابت و مشخصی ندارند خرید نکنید.

۲٫ به قیمت خرید خودرو دقت کنید: قیمت خودروی کارکرده  تحت‌الشعاع بسیاری عوامل نظیر رنگ‌شدگی، طول عمر خودرو، تعویض‌شدگی قطعات و … بوده و در هنگام خرید باید به ارزش واقعی خودرو دقت نمایید. برای آگاهی از قیمت خودروهای کارکرده می‌توانید از شرکت‌هایی نظیر همراه‌ مکانیک که از قضا رایگان نیز می‌باشند استفاده نمایید. اگر وقت کافی دارید حتی می‌توانید چند هفته بازار را تحت نظر داشته و قیمت خودروی مورد نظر را استخراج نمایید که برای این کار می‌توانید از وبسایت‌های نمایش آگهی استفاده کنید. ذکر این نکته ضروری است که اگر از خودرو هیچ سررشته‌ای ندارید، گزینه اول بهترین گزینه است.

۳٫ خودرو با ایرادات فنی نخرید: حتما قبل از خرید خودرو به ایرادات فنی آن توجه کنید چون هزینه این ایرادات تا بعد از تعمیر معلوم نمی‌شود و ممکن است کمتر یا بسیار بیشتر از مقداری که فکر می‌کردید باشد. برای آگاهی از سلامت فنی خودرو نیز، حتما از کارشناسان تخصصی خودرو راهنمایی بگیرید، بدین منظور می‌توانید از خدمات شرکت‌هایی چون همراه‌مکانیک یا از مکانیک‌های حاذق و با تجربه استفاده نمایید. البته حتی‌الامکان توصیه میشود که از خدمات شرکتی استفاده نمایید چراکه علاوه بر استفاده از کارشناسان باتجربه، از مبانی علمی و تجهیزات دقیقتری استفاده می‌کنند.

۴٫ فقط به کیلومتر خودرو اکتفا نکنید: پایین بودن کیلومتراژ خودرو به هیچ وجه ضامن سلامت فنی خودرو نیست؛ چه بسا خودرویی با کیلومتراژ بیشتر ولی استفاده بهتر و انجام سرویس‌های دورهای منظم از سلامت بیشتری برخوردار بوده و یا به عبارتی، سرحالتر باشد.

۵٫ هزینه‌های جاری: هزینه‌های جاری خودرو شامل مواردی چون سوخت، لاستیکها، بیمه، تعویض روغن و … بوده و پرواضح است که از خودرویی به خودرویی دیگر متفاوت است؛ لذا در هنگام خرید به این نکته توجه نمایید که هزینه‌های جاری خودروی مد نظرتان چقدر است.

۶٫ قولنامه کنید: حتما خودرو را قولنامه نمایید زیرا نشان می‌دهد که شما خودرو را با چه قیمتی و در چه تاریخی خریداری کرده‌اید و پیش از عقد قولنامه نیز سعی کنید با یک فرد مطلع حقوقی مشورت نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ