اظهارات مدیرعامل سایپا درباره پراید همه را شوکه کرده است!

1

در این روزها همه نگاه ها به تحولات در ایالات متحده دوخته شده است و کمتر کسی به تحولات داخلی کشور خودمان توجه دارد. این در حالی است که در ایران خودمان پدیده های وجود دارند که ترامپ باید روزگاری را در کنار آنها برای یادگیری بگذراند، شاید بتواند قدری از توانایی های آنها را کسب نماید!

موضوع قیمت و کیفیت خودروهای داخلی شرحی دارد که به جز مردم ایران کسی نمی تواند آن را درک کرده باشد و البته هیچ گریزی هم برای نجات از آن نداشته باشد. مردم در این سال ها همه ترفندها از جمله ایجاد کمپین «نه به خرید خودرو صفر» را راه اندازی کردند اما در نهایت هیچکدام به هدف اصلی خود دست نیافتند. چرا که سوداگران این بازار بلافاصله از طرقی روند را به نحوی باور نکردنی تغییر داده اند. به عنوان مثال برای مبارزه با کمپین، موضوع وام ۲۵ میلیون تومانی را رونمایی کردند و قس علی هذا!

 مدیرعامل سایپا قیمت انواع پراید تصادف پراید بیوگرافی مهدی جمالی امنیت پراید

اما در این برهه زمانی مدیرعامل خودروسازی سایپا درباره پراید و خودروهای داخلی اظهاراتی را بیان کرده است که به واقع در ابتدا به صحت این خبر شک می کنید اما در نهایت با یک جستجوی ساده مشخص می شود که خبر کاملاً صحت دارد.

مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در حاشیه نمایشگاه مطبوعات بیان کرده است:

«هیچ خودرویی توان رقابت با خودروی پراید را از نظر قیمت و کیفیت ندارد. اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می کنیم.»

بنابر آمار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۶۳۸ هزار و ۵۹۹ دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش یافته است. سهم خودرو پراید از این میزان تولید ۱۵۷ هزارو ۹۰۸ بوده است که نشان می دهد پراید بیشترین تقاضا را داشته است.

احتمالا منظور آقای مدیرعامل از کیفیت و امکانات پراید (گاز، ترمز، کلاچ، … فرمان) است که تمام تست‌های ایمنی و کیفیت بروز جهان را پشت سر گذاشته است!!! و با قیمت نزدیک به ۲۰ میلیون تومان به فروش می رسد. اما جالب تر اینکه جمالی بیان داشته که هیچ خودرویی قابلیت رقابت ندارد. البته شاید منظور ایشان از عدم توانایی دیگر خودروها در رقابت با پراید میزان آدم کشی است! چرا که آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی بارها اعلام کرده است که پراید در صدر خودروهای حادثه خیز است.

اما در مورد قیمت احتمالا منظور مدیرعامل سایپا این بوده است که قیمت فعلی پراید به دلار قابلیت رقابت با سایر محصولات جهانی را دارد! واقعا این استدلال جای شگفتی دارد. اگر واقعا پراید این همه قابلیت رقابت دارد پس چرا عوارض و تعرفه واردات خودرو به کشور چندین برابر حتی کشورهای همسایه است. الان مردم در مناطق ازاد در رفت و آمد هستند و می بینند که با هزینه کم می توانند چه مدل هایی از ماشین های مختلف را سوار شوند. پیشنهاد می شود که اگر هیچ ماشینی قابلیت رقابت ندارد، این ارابه کشتار را به سراسر جهان صادر کنند تا همه مردم جهان پراید سوار شوند.

اما تعجب برانگیز ترین بخش اظهارات اقای مدیرعامل اشتیاق ایشان برای واردات پراید از سایر کشورهاست.گویا ایشان یادشان رفته است که بیش از دو دهه است که مبدا تولید پراید یعنی کره جنوبی تولید این ماشین را متوقف کرده است و فقط می توان آن را در موزه ها و یا سایپای ایران مشاهده کرد. از سوی دیگر حال که ما خود تولید کننده این به اصطلاح ماشین هستیم چه نیازی به واردات است!!

سئوال اینجاست که چرا حال که پراید این همه مزایا دارد، ایشان خود از این خودرو استفاده نمی کند؟ درست است که هیچ ماست فروشی نمی گوید؛ ماست من ترش است اما این ماست به قدری متفاوت است که دیگر هیچ کس اصلا باور نمی کند که این ماست باشد. چه برسد به اینکه به دنبال کیفیت آن باشد!

منبع : تابناک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حسین می گوید

    طبق آمار راهنمایی و رانندگی بیشترین کشته مربوط به خودروهای پژو ۴۰۵ و پارس میباشد.در ضمن تو منطقه آزاد هم خودروی زیر ۵۰ میلیون پیدا نمیشه