داشتن فرزندی زیبا با طب سنتی/ زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد؟

0

زیبا شدن جنین دختر ،رنگی شدن چشم جنین ،سفید شدن پوست جنین ،برای باهوش شدن جنین چه بخوریم

این که انسان، یک کودک زیبا داشته باشد، شاید آرزوی هر مادر و پدری باشد، از قدیم کارهای زیادی برای زیبا شدن فرزندشان انجام می دادند، مثلا همسر زیبا انتخاب می کردند و یا بچه ای زیبا در بستر زن و شوهر می نشاندند و یا زن باردار را به دیدن کودکان زیبا می بردند و یا می گفتند اگر زن بارداری آب دریا بخورد، چشمان فرزندش آبی خواهد شد!

کودک زیبا کودک باهوش سفید شدن پوست جنین زیباترین عکس کودک زیبا شدن جنین رژیم غذایی بارداری دوران بارداری جنین زیبا و خوشگل باهوش شدن

رئیس کارگروه تخصصی طب سنتی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت رعایت مزاج‌های سرد و گرم در داشتن فرزندانی سالم و زیبا به چند نکته اساسی اشاره کرد.

سید مهدی میر غضنفری رئیس کارگروه تخصصی طب سنتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بهترین روش برای داشتن فرزندان سالم و زیبا برنامه ریزی غذایی منظم حداقل ۴۰ روز قبل از بارداری است، افزود: رعایت نکات تغذیه‌ای برای داشتن نوزادان زیبا در قبل و حین بارداری برای سرد مزاج‌ها وگرم مزاج‌ها می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه قطعا نمی‌توان نسخه واحدی برای عموم مادران باردار پیچید گفت: بهترین راهکار تشخیص مزاج سرد و گرم و سپس توصیه چند قلم خوراکی موثر در زیبایی به این افراد است بنابراین علائمی همچون پر تحرکی، تند حرف زدن، رنگ پوستی گندمی و یا قرمز، پرخاشگری زود هنگام، کم خوابی یکی از مهمترین مشخصات افراد گرم مزاج است.
این متخصص طب سنتی همچنین با اشاره به علائم ظاهری افراد سرد مزاج به وجود نشانه هایی همچون رنگ پوستی سفید، صبوری، آرام حرف زدن و خواب طولانی اشاره کرده و تصریح کرد: این افراد برای داشتن نوزادانی زیبا و سالم بهتر است خوراکی‌های همچون عسل، آبغوره، انجیر، خرما مصرف کنند. غضنفری در پایان برای داشتن نوزادان زیبا در گرم مزاج‌ها این گونه توصیه کرد: مصرف انجیر، آب قوره، کاهو، انار و سکنجبین در تولد نوزدان سالم و زیبا در این گروه از مزاج‌ها نقش موثری دارد علاوه بر آن خوردن به، سیب وگلاب به علت وجود ویتامین‌ها، مواد معدنی و املاح خاص می‌تواند باعث زیبایی نوزادان شود.

رئیس کارگروه تخصصی طب سنتی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت رعایت مزاج های سرد و گرم در داشتن فرزندانی سالم و زیبا به چند نکته اساسی اشاره کرد.

در مقاله زیر راهکارهایی که در دین و طب سنتی، اسلامی برای زیبا شدن فرزند بیان شده را از نظر می گذرانیم.

قبل از بارداری
خوردن سیب، به،گلابی ( پدر بیشتر )، انار ، نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا، در زیبایی موثر است. همچنین معجون شیر ،گردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. مغز بادام و مغز تخمه خربزه قوای جنسی مرد را تقویت و بر زیبایی فرزند موثر است.

کودک زیبا کودک باهوش سفید شدن پوست جنین زیباترین عکس کودک زیبا شدن جنین رژیم غذایی بارداری دوران بارداری جنین زیبا و خوشگل باهوش شدن

در دوران بارداری
در دوران بارداری، ختم سوره هایی از قرآن برای زیبا شدن فرزند درون شکم توصیه شده است، مانند: سوره یوسف، سوره یس، سوره محمد.

و خوراکی های زیر را بخورید:
به
هلو
خربزه
پیازچه
انگور
سبزیجات
آناناس (صدای بچه را قشنگ می کند)
پرتقال (قد بچه را بلند می کند)
روغن زیتون (روزی یک قاشق )(پوست بچه را روشن می کند)
رازیانه و بادیان (برای داشتن نوزادی با چشمان زیبا )
انواع مربا به خصوص مربای شقاقل (در استخوان بندی جنین موثر است)
شنبلیله خام یا پخته (جنین را گیسو بلند و پر مو می کند)
اشعه آفتاب (برای داشتن موی مشکی)

اینها را نخورید ها
تند غذا خوردن ( موجب ایجاد لک های صورت در مادر و فرزند)
غذاهای مانده رنگ بچه را تیره می کند.
فلفل
ادویه های تند مانند خردل، دارچین، نعناع به صورت زیاد
خیارشور
سوسیس و کالباس
انواع سس ها
نوشابه
کنسرو ها
چای و قهوه
سرکه
مصرف زیاد گوجه فرنگی (سبب ناقص الخلقه شدن می شود)
مصرف زیاد سیب زمینی
مصرف زیاد نمک (بخصوص در سه ماه آخر )
کلا زن باردار از مصرف غذاهای آماده و به خصوص غذاهایی که مواد نگهدارنده دارد، باید جلوگیری کند.
این موارد هم کم مصرف شوند
زعفران
جعفری
غوره
آبغوره
مارچوبه
انسیون
زیره
دارچین

سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت

و از قدیم گفته اند که:
۱٫ خوردن انار شیرین فرزند را نیکو و زیبا می کند.
۲٫ مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه بر اینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد.
۳٫ خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود و مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می شود.
۴٫ خوردن کندر توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه، باهوش، پاکدل، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر می شود.
۵٫ خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.
۶٫ همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.
۷٫ مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد.
۸٫ اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.
۹٫ مصرف به، خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید.

۱۰٫ خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.
۱۱٫ شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.
۱۲٫ به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت.
۱۳٫ کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستنی ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.
۱۴٫ اگر می خواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید.  دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار، روغن ماهی، کاسنی، کنگر، هویج، زرشک، شکر و نعناع.
۱۵٫ خوردن توت فرنگی و هلو و خربزه نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.
در پایان
باید این موضوع را قبول کنید که زیبایی از زیبایی بیرون می آید، اگر می خواهید فرزند زیبایی داشته باشید، در هنگام بارداری باید از آرامش کافی برخوردار شوید و تا می توانید به چیزهای زیبا بنگرید، مثلا گل، درخت، دریا، کوه، انسان های آرام و زیبارو و …

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ