مقایسه رانا با ۲۰۶ صندوقدار؛ با ۳۰ میلیون پژو ۲۰۶ اس دی (sd) بخریم یا رانا ؟

0

اولین سوالی که با دیدن رانا در ذهن هر خریداری پدیدار میشود این است: با وجود این همه شباهت بین رانا و ۲۰۶، کدامیک بهتر است؟ اصلا چه تفاوتهایی بین ۲۰۶ اس دی و رانا وجود دارد؟ رانا بخریم یا ۲۰۶ اس دی؟

در این مقاله بر آن هستیم تا با بررسی تفاوت بین این دو خودرو، مدلهای که در رنج قیمتی ۳۰ میلیون را قرار دارند، معرفی نماییم.

هزینه و اجرت تعمیر 206 مقایسه خودرو مشخصات خودرو رانا مشخصات پژو 206 sd قیمت قطعات پژو 206 قیمت رانا LX قیمت رانا قیمت پژو 206 صندوقدار V20 قیمت پژو 206 sd جلوگیری از سرقت 206 و رانا آموزش و راهنمای خرید خودرو

رانا خودرویی ایرانی بوده و در دو تیپ LX و LE به بازار عرضه شده است. این خودرو بر روی پلتفرم ۲۰۶ ساخته شده و از این جهت شباهتهای زیادی به ۲۰۶ دارد. به لحاظ ظاهری، چراغهای جلو و عقب رانا کشیده تر از ۲۰۶ بوده و دارای سپر و گلگیر متفاوتی میباشد و همین تفاوتهای منجر به آن شده است که رانا دارای ظاهری پویاتر و مدرنتر نسبت به ۲۰۶ باشد. ذکر این نکته ضروری است که جنس سپرهای رانا بسیار ضعیفتر از ۲۰۶ بوده و باید در هنگام انتخاب به این نکته دقت داشت.

نکته دیگر که باید بدان اشاره داشت تنوع تیپ های ۲۰۶ اس دی است که در ۶ تیپ مختلف به بازار عرضه شده است و تفاوت تیپ‌های مختلف در برخی امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی و موتور اتومبیل است.

هزینه و اجرت تعمیر 206 مقایسه خودرو مشخصات خودرو رانا مشخصات پژو 206 sd قیمت قطعات پژو 206 قیمت رانا LX قیمت رانا قیمت پژو 206 صندوقدار V20 قیمت پژو 206 sd جلوگیری از سرقت 206 و رانا آموزش و راهنمای خرید خودرو
رانا

داخل اتاق رانا ترکیبی از قطعات ارزان قیمت و با کیفیت پایین شرکت ایران خودرو می‌باشد. صندلی‌های رانا به خاطر تغییر فوم صندلی‌ها، از صندلی ۲۰۶ بهتر شده است، ولی فضای بالا سر و فضای زانوها تفاوت زیادی با پژو ۲۰۶ SD ندارد. از ایرادات مهم که همانند ۲۰۶ در رانا برطرف نشده است، فضای پای ردیف عقب می‌باشد که اگر سرنشین‌های جلو برای راحتی بیشتر صندلی خود را به عقب بکشند عملا فضای پایی برای سرنشینان عقب باقی نمی‌ماند. نکته حایز اهمیت که در عکسهای ذیل نیز در مورد طراحی داخلی رانا واضح است؛ طراحی داخلی بد آن است و همین امر از زیبایی آن نسبت به ۲۰۶ کاسته است.

هزینه و اجرت تعمیر 206 مقایسه خودرو مشخصات خودرو رانا مشخصات پژو 206 sd قیمت قطعات پژو 206 قیمت رانا LX قیمت رانا قیمت پژو 206 صندوقدار V20 قیمت پژو 206 sd جلوگیری از سرقت 206 و رانا آموزش و راهنمای خرید خودرو
پژو ۲۰۶ صندوق دار

رانا با کمی تفاوت تقریبا سواری ۲۰۶ اسدی را دارد. رانا به طرز عجیبی در شتاب‌گیری اولیه از ۲۰۶ اسدی و حتی ۲۰۶ تیپ ۵ بهتر عمل می‌کند. رانا به دلیل طول شاسی کوتاه تر، نسبت به ۲۰۶ اس دی از سواری سفت و خشکتری در مقایسه با آن قرار دارد.

با تمامی مطالب عنوان شده باید اذعان داشت که اگر چنانچه قصد خرید این خودروها و آن هم صفر را دارید باید بدانید که بازه قیمتی ۲۰۶ اسدی در بازار در حدود ۴۰ میلیون بوده و بازه قیمتی رانا در حدود ۳۲ میلیون است و این شما هستید که میتوانید تصمیم بگیرید که آیا ۲۰۶ اسدی ارزش ۸ میلیون اضافی را دارد یا نه؟ اما اگر ۳۰ میلیون برای خرید خودرو کنار گذاشتهاید، بر اساس نرم‌افزار قیمت خودرو دست دوم قادر به انتخاب مدلهای زیر از ۲۰۶ اسدی و رانا هستید.

مدل

سازنده

سال ساخت

مصرف سوخت (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

حجم مخزن بنزین (لیتر)

قیمت (تومان)

رانا LX

ایران خودرو

۱۳۹۴

۹

۵۰

۲۹,۴۰۰,۰۰۰

اس دی، V2

ایران خودرو

۱۳۹۱

۱۰٫۴

۵۰

۲۹,۱۵۰,۰۰۰

اس دی، V10

ایران خودرو

۱۳۸۹

۸٫۸

۵۰

۲۹,۰۰۰,۰۰۰

اس دی، V9

ایران خودرو

۱۳۸۹

۸٫۹

۵۰

۲۹,۰۰۰,۰۰۰

برای بیشتر خانواده­ هایی که به صندوق عقب بزرگ علاقه دارند نیز صندوق رانا جذاب تر است، چرا که صندوق رانا ۷۵ دسی مترمکعب بزرگتر است. (۲۵ درصد بزرگتر از ۲۰۶ اس دی)

رانا با موتور TU5 ۲۰۶ اس دی با موتور TU5G ویژگی/خودرو
۱۵۸۷ ۱۵۸۷ حجم موتور (cc)
۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه (بنزین) ۹۵ اسب بخار در دقیقه (گاز) حداکثر توان موتور (hp)
۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین) ۱۲۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (گاز) حداکثر گشتاور (Nm)
۱۰٫۵ ۱۱ نسبت تراکم
۱۶ ۱۶ تعداد سوپاپ
بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵ گاز سی ان جی + بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵ نوع سوخت سازگار
پاشش الکترونیکی چند نقطه ای پاشش چند نقطه ای سیستم انژکتوری
۱۸۹ ۱۹۰  (بنزین)،۱۸۳ (گاز) حداکثر سرعت (km/h)
۱۲ بنزین: ۱۲٫۲ / گاز:۱۳٫۲ شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)
دستی- ۵ دنده جلو BE4 ۵ دنده دستی (MA) سیستم انتقال قدرت
اعلام نشده ۱۰٫۳۹  (بنزین)،۱۰٫۴۵ متر مکعب (گاز) مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر)
۵٫۷ ۵٫۷۲  (بنزین)،۵٫۸۸ متر مکعب (گاز) مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر)
۴۲۹۲ ۴۱۸۸ طول خودرو (mm)
۱۶۸۴ ۱۶۵۵ عرض خودرو(mm)
۱۴۵۳ ۱۴۵۶ ارتفاع خودرو (mm)
۲۴۴۵ ۲۴۴۳ فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)
۱۱۰۴ ۱۱۹۰ وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)
۵۰ ۵۰  (بنزین)،۶۰ (گاز) گنجایش مخزن سوخت (لیتر)
۴۰۰ ۳۲۵ حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب)

در مقایسه مصرف سوخت در موتور یکسان و دیگر ویژگی‌ها تفاوت دو خودرو چندان زیاد نیست، هرچند ویژگی های بهتری در رانا دیده می شود، اما این ویژگی ها آنچنان محسوس نیست.

تنوع موتور رانا

پس از ورود ۲۰۶ به بازار ایران، به خاطر شرایط متفاوت و نیازهای گوناگون این خودرو با موتورهای گوناگون و البته جعبه دنده و ویژگی‌های دیگری نیز به فروش رسید. ۲۰۶ اس دی نیز به همین شکل با همان تنوع موتور به فروش رفت با این تفاوت که به دلیل وجود صندوق عقب امکان نصب مخزن سوخت گازی نیز در آن وجود داشت.

رانا در یک تفاوت عمده با ۲۰۶ دارای مدل های متنوع تری در موتور است. قرار است موتورهای EF7، EF4 و TU5jp4 نیز بر روی این خودرو نصب شوند و تنوع آن را به نسبت ۲۰۶ بیشتر کنند. این خودرو همچنین دربرخی مدل ها به جعبه دنده‌ اتوماتیک چهار سرعته نیز مجهز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ