جزئیات تازه ای از پرونده بابک زنجانی

0

ساتین : با دستگیری بابک زنجانی افکار عمومی در پی دانستن ابعاد این موضوع است و خبرنگار «انتخاب» به جزئیات تازه ای درباره بابک زنجانی دست یافته است.

به گزارش خبرنگار انتخاب، نام وتصویر بابک زنجانی پاییز سال گذشته توسط برای نخستین بار توسط یک سایت خبری داخل کشور بعنوان یکی از بزرگترین رانتخواران تاریخ ایران معرفی شد اما سوال اینجاست بابک زنجانی چگونه به این وضعیت رسید؟

براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط خبرنگار «انتخاب»، بابک زنجانی بعد از حوادث سال ۱۳۸۸ وقدرت گرفتن برخی نیروهای خودسر با فردی بنام رعیت در جزیره کیش ارتباط برقرار می کند و از طریق وی با شریف ملک زاده و سپس اسفندیار رحیم مشایی مرتبط می شود.

حوزه رانتخواری بابک زنجانی در ابتدا هتلداری و دلالی هواپیما بوده که از سال ۱۳۹۰ و با تشدید تحریمها یکباره ثروت در اختیار وی که حاصل از پولشویی و معاملات با پول بیت المال بوده است دهها برابر می شود.

وی سپس با ارتباط گرفتن با معاون اقتصادی یکی از مراکز خاص از پوشش امنیتی برای فعالیتهای اقتصادی خود استفاده می کند.

بابک زنجانی که از رعیت و هروی برای ارتباط با محافل خودسر استفاده می کند مبالغ سنگین به افراد مختلف می پردازد و از این طریق به سیستم نظارتی نفوذ می کند.

گفته می شود وضعیت وی به حدی می رسد که با یک وزیرخاص در درون وزارتخانه مربوطه دیدار کرده و از حمایتهای وی بهره می برد.

برخی نمایندگان مجلس نیز پیش از این از تایید بابک زنجانی توسط چهارتن از اعضای هیات دولت احمدی نژاد شامل رستم قاسمی، شمس الدین حسینی ، حیدر مصلحی و محمود بهمنی خبرداده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ