بهروز بقایی: خندوانه بدعهدی کرد و من هم قید کار را زدم

0

بهروز بقایی از جمله بازیگران تلویزیون است که دستی هم در نویسندگی و کارگردانی دارد و ساخت آثاری مانند «دنیای شیرین دریا»، «قطار ابدی» و «نوعی دیگر» را در کارنامه دارد.

بقایی که در جریان تولید «خندوانه» هم به همکاری با رامبد جوان می پرداخت چند هفته زودتر از به انتها رسیدن فصل سوم این برنامه قید همکاری را زد. خودش درباره جدایی از «خندوانه» به “فرهنگ نیوز” گفت: ابتدای کار صحبت این بود که با قراردادی ۶ ماهه با گروه همراهی کنم اما فقط یک قرارداد یک ماهه با ما بستند و در عوض ۳ ماه از من کار کشیدند و تازه کلی هم گذشت تا با ما تسویه کنند. این شد که قید ادامه همکاری را زدم.

مهمانان خندوانه مصاحبه بازیگران بیوگرافی بهروز بقایی بازیگران ایران شبکه جم اینستاگرام خندوانه

بهروز بقایی با اشاره به رفاقت قدیمی با رامبد جوان بیان داشت: من آدم مادی گرایی نیستم اما بدعهدی آزارم می دهد. درباره ماجرای پیش آمده با تهیه کننده «خندوانه» هم با رامبد صحبت کردم و رامبد قول پیگیری داد اما اتفاقی نیفتاد. به هر حال اگر پیگیری می کرد لااقل ماجرا به جایی می رسید و امکان عقد قرارداد پیش می آمد ولی نیامد.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که با این وضع اگر برای فصل تازه «خندوانه» دعوت شود می رود یا نه اظهار داشت: حتی اگر دعوت به همکاری هم شود نخواهم رفت چون فکر می کنم برخورد با من محترمانه نبود.

برخورد بد دستیاران کارگردان

بازیگر آثاری نظیر «همسران»، «قصه های بابا»، «عطر گل یاس» و «سیب خنده» با اشاره به فعالیتهای تازه اش به “فرهنگ نیوز” گفت: درگیر کار تازه ای نشده ام. اخیرا یک پیشنهاد سینمایی داشتم که به دلیل برخورد بد دستیار کارگردان، قید همکاری را زدم.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که کارگردانان و تهیه کنندگان همه امور را به دستیاران خود محول می‌کنند و برخی از این دستیاران هم ابدا آداب مکالمه با بازیگران پیشکسوت را بلد نیستند. دستیار موردنظر حتی آداب حرف زدن پشت تلفن را هم بلد نبود و با بیانی زشت و بدون ارسال فیلمنامه از من خواست که درباره همکاری جواب بدهم که طبیعتا من هم تماس را قطع کردم.

طرحی که به نام من تصویب شده بود به تهیه کننده دیگری رسید

بهروز بقایی با اشاره به یکی از طرحهای تلویزیونی اش با عنوان «حنارس» به “فرهنگ نیوز” گفت: طرح این سریال ۲۶ قسمتی که نوشته علی خودسیانی بود را برای تصویب به شبکه دوم سیما ارائه دادم و بعد از کلی رفت و آمد طرح را به تهیه کنندگی و کارگردانی خودم تصویب کردم اما به ناگاه فهمیدم طرح به تهیه کننده دیگری واگذار شده است!!

بقایی ادامه داد: حتی برای پیگیری ماجرا به سراغ محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دوم رفتم اما برخورد مناسبی از سوی ایشان صورت نگرفت و وقت نداد که من صحبت کنم آن هم در شرایطی که نویسنده طرح را به من واگذار کرده بود و واگذاری آن به تهیه کننده ای دیگر کاملا غیرحرفه ای است.

این کارگردان درباره مضمون «حنارس» بیان داشت: داستان نوجوانی که می آید تهران کار پیدا کند اما به ناگاه خبر می رسد پدرش فوت شده و حالا نمی داند به کارش برسد یا برگردد به شهرستان! مضمون کار کاملا مفرح و سرگرم کننده و در عین حال با بودجه معمولی قابل تولید بود ولی فرصت تولید از من دریغ شد.

هرگز به جم نمی روم

بهروز بقایی با تأکید بر شیوع شبکه های ماهواره ای میان مخاطبان به “فرهنگ نیوز” گفت: وقتی در تلویزیون خودمان محصول خوب به مخاطب نمی دهیم و باتجربه ها را فراری می دهیم طبیعی است که مخاطب هم از تلویزیون فراری می شود. تازه اخیرا هم که برخی از همکاران ما به شبکه های ماهواره ای مانند GEM رفته اند. من ۱۰۰ سال هم بیکار بمانم به GEM نمی روم اما خیلی از جوانترها صبر ما را ندارند و نمی توانند مدام بیکار باشند و بی احترامی ببینند و در نتیجه رها می کنند و به جایی دیگر می روند. بماند که در آن سوی آب هم پیشرفت محسوسی در کارشان حاصل نمی شود و زودتر از حد تصور تاریخ مصرفشان به انتها می رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ