امیرحسین فضلی قویترین وزنه بردار آسیا شد +عکس

0
امیرحسین فضلی در رقابتی نزدیک با نماینده ژاپن، به لطف اختلاف وزن روی سکوی قهرمانی آسیا ایستاد تا عنوان قویترین وزنه بردار جوان قاره را به دست بیاورد.
قهرمان آسیا بیوگرافی امیرحسین فضلی اخبار وزنه برداری
فضلی در حرکت یکضرب پس از مهار وزنه های ۱۶۲ و ۱۶۸ کیلوگرم، برای مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم به روی تخته آمد و با مهار آن، به مدال طلا حمله کرد اما  “کوسوکه چینن” از ژاپن که در دو حرکت اول خود به ترتیب وزنه های ۱۶۵ و ۱۷۲ کیلوگرم را بالای سر برده بود، در آخرین فرصت خود وزنه ۱۷۳ کیلوی را هم بالای سر برد تا به این ترتیب با یک کیلوگرم برتری نسبت به فضلی طلای یکضرب را به دست بیاورد.
 مدال برنز یکضرب هم به کوهیار فرج پور رسید. این وزنه بردار فوق سنگین مثل فضلی در هر ۳ نوبت موفق بود و با مهار وزنه های ۱۵۰، ۱۵۷ و ۱۶۱ کیلوگرم توانست به مدال برنز دست یابد.
*در دوضرب اما داستان رقابت چیز دیگری بود. فضلی که به چیزی جز مدال طلای دوضرب و مجموع فکر نمی کرد، کار خود را با مهار وزنه ۲۰۵ کیلوگرم آغاز کرد و ادامه با مهار وزنه ۲۱۱ کیلویی و رسیدن به حدنصاب مجموع ۳۸۳ کیلوگرم شانس خود را برای کسب مدال طلا افزایش داد. مهار وزنه ۲۱۱ کیلوی توسط فضلی در حالی بود که “چینن”، در دو حرکت اول خود وزنه های ۲۰۳ و ۲۱۰ کیلویی را بالای سر برده بود. تا اینجا هر دو وزنه بردار به رکورد مجموع ۳۸۳ کیلوگرم رسیده بودند اما فضلی ۲۱ کیلوگرم از حریف خود سبک تر بود تا در صدر قرار بگیرد.
 در ادامه رقابت کسب مدال طلا گرفت اما وزنه بردار ژاپنی نتوانست وزنه ۲۱۴ کیلویی را مهار کند تا به این ترتیب امیر حسین فضلی قهرمان دسته فوق سنگین آسیا شود. فضلی هم البته در سومین حرکت خود برای رکوردشکنی پشت وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی ایستاد که در مهار آن ناموفق بود.
دیگر نماینده کشورمان، کوهیار فرج پور هم در دوضرب با مهار وزنه ۲۰۸ کیلویی به حدنصاب مجموع ۳۶۹ کیلوگرم رسید و همچون یکضرب مدال برنز را به دست آورد.
نتاج پایانی دسته ۱۰۵+ کیلوگرم  رده سنی جوانان
۱- امیرحسین فضلی (ایران): یکضرب ۱۷۲ کیلوگرم (نقره)، دوضرب ۲۱۱ کیلوگرم (طلا)، مجموع ۳۸۳ کیلوگرم (طلا) با اختلاف وزن نسبت به حریف ژاپنی.
۲- کوسوکه چینن (ژاپن): یکضرب ۱۷۳ کیلوگرم (طلا)، دوضرب ۲۱۰ کیلوگرم (نقره)، مجموع ۳۸۳ کیلوگرم (نقره)
۳- کوهیار فرج پور (ایران): یکضرب ۱۶۱ کیلوگرم (برنز)، دوضرب ۲۰۸ کیلوگرم (چهارم)، مجموع ۳۶۹ کیلوگرم (برنز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ