شاسی بلندهای ۶۵ میلیونی، در قبضه چشم بادامی ها!

0

عاشق شاسی‌بلند هستید؟ بودجه کافی برای خرید برندهای معروف و خودروی نو را ندارید؟ پس خرید خودروی کارکرده می­تواند گزینه مناسبی برای فرو نشاندن عطش شما باشد، البته گزینه‌های نو نیز برایتان وجود خواهد داشت ولیکن ساخت چین!

شاسی­ بلندهای گروه قیمتی ۶۵ میلیونِ بازار خرید و فروش خودروی دست دوم را عملا می­توان در اختیار برندهای چشم بادامی دانست، که در اینجا سه مورد از شاسی­ بلندهایی که می­توان با ۶۵ میلیون خرید را معرفی می­نماییم.

مقایسه خودرو مشخصات فنی سوزوکی ویتارا قیمت شاسی بلند قیمت سوزوکی ویتارا قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو کارکرده قیمت خودرو دست دوم ام وی ام x33 جدید

  • ام­ وی­ ام X33

این خودروی شاسی­ بلند، که عملا یک شاسی­ بلند شهری است محصول شرکت چینی چری می­باشد.  در جلو این خودرو با وجود چراغ‌های بزرگ و وجود جلو پنجره‌ی مشکی رنگ و دو چراغ مه شکن، شاهد طراحی کاملا ساده و قابل قبول هستیم. از ایرادات مهم برای این خودرو، عدم هماهنگی بین لاستیک و بدنه خودرو می‌باشد که اگر لاستیک با سایز بزرگ­تر انتخاب شود باعث زیبایی بیشتر این خودرو می‌شود. در نمای جانبی نیز هیچ خطوط برجسته‌ای دیده نمی‌شود که طراحی کاملا ساده‌ای دارد.این خودرو با وجود داشتن شاسی بلند، قدرت کافی برای جاده‌های ناهموار و بیابانی را ندارد و در عین حال سواری نرم و راحت خودروهای سدان نیز در این خودرو دیده نمی‌شود. ام‌وی‌ام X۳۳سواری خشکی دارد و با شتاب کمی که دارد، راننده را در سبقت‌ها دچار مشکل می‌کند. از ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به مصرف سوخت خوب آن اشاره کرد، کهاین میزان در داخل شهر، بیرون شهر و مصرف ترکیبی، به ترتیب برابر ۹، ۷ و ۸ می‌باشد.

مقایسه خودرو مشخصات فنی سوزوکی ویتارا قیمت شاسی بلند قیمت سوزوکی ویتارا قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو کارکرده قیمت خودرو دست دوم ام وی ام x33 جدید

  • سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا خودروی شاسی بلندی و محصولی از دیار چشم­ بادمی­ های ژاپنی است، که توسط ایران­خودرو در داخل کشور مونتاژ می­شود. نقطه قوت این خودرو عملکرد خوب در مسیرهای ناهموار و سطح خوب امکاناتش است. اما این نقاط قوت نمی‌­تواند موتور ضعیف و سواری سفت آن را پوشش دهد. قطعات داخل این خودرو به خوبی با هم هماهنگ هستند. عملکرد این خودرو در جاده‌­های ناهموار عالی است اما اگر می­‌خواهید در جاده‌­های معمولی رانندگی کنید سوزوکی ویتارا سواری چندان راحت و خوبی ندارد. تسلط راننده در این خودرو روی دکمه‌های داشبورد به طرز شگفت ­آوری بالاست و امکانات خودرو خیلی خوب در کنار هم قرار گرفته‌­اند. با این وجود، در ساخت داخل این خودرو از پلاستیک‌های ارزان و سفت استفاده شده است. فضای جلوی پا برای صندلی­‌های عقب کم است و صندلی­‌ها، دارای انحنای مناسب و راحتی نبوده و در نتیجه در سفرهای طولانی باعث خستگی می­‌شوند. چراغ‌های مستطیل شکل در کنار جلو پنجره همراه با چراغ‌های مه‌شکن دایره‌ای شکل و همچنین قرار دادن لاستیک زاپاس در روی درب عقب، ظاهری زیباتر و هماهنگترنسبت به همسایه چینی خود داده است.

مقایسه خودرو مشخصات فنی سوزوکی ویتارا قیمت شاسی بلند قیمت سوزوکی ویتارا قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو کارکرده قیمت خودرو دست دوم ام وی ام x33 جدید

  • سانگ­ یانگ کوراندو بنرو

کوراندو از جمله خودروهای شاسی بلند شهری و اقتصادی است که توسط شرکت کره­ای سانگ ­یانگ تولید شده و پس از ورود به ایران در سال ۱۳۸۵، شرکت مرتب خودرو مسئولیت خدمات­ دهی آن را بر عهده داشته است.داخل کوراندو کاملاً ساده و معمولی است و داشبورد آن از طراحی یکنواختی برخوردار است به طوری که خطوط طراحی در دو سمت (راننده و شاگرد) یکسان بوده و تفاوت فقط در جانمایی کیلومترشمار و فرمان و در سمت دیگر جانمایی مخزن (در برخی نمونه‎ها کیسه هوا) می‌باشد. صندلی‌های عقب قابلیت تنظیم زاویه پشتی را دارند که به راحتی سرنشینان عقب می‌افزاید و بسته به نیاز قابلیت جمع شدن نیز دارند. کورراندو خودرویی سه در با چهره­ای ساده است که خطوط بدنه خیلی ساده و مستقیم طراحی شده و انسان را یاد خودروهای قدیمی می‌‌­اندازد که از ظاهر چندان جذابی خصوصاً در نمای جلو برخوردار نیست. سپرهای جلو، عقب و رکاب کاملاً ساده با ارتفاع زیاد از سطح زمین طراحی شده‌اند که عبور از موانع و ناهمواری‌ها را راحت‌تر می‌کند.

قطعا قیمت خودروی کارکرده یکی از عوامل کلیدی است که می­تواند نقش بسزایی در تصمیم­ گیری شما داشته باشد؛ شما می­توانید با پرداخت حدود ۶۵ میلیون و به شرط سلامت فنی؛ X33 سال ۱۳۹۵ (خودرویی با حدود ۱۰,۰۰۰ کیلومتراژ پیموده شده)، سوزوکی اتومات سال ۱۳۸۶ و یا کوراندوی سال ۱۳۸۷ را خریداری نمایید و پرواضح است که در صورت وجود مشکلات فنی قیمت کاهش خواهد یافت. با توجه به موارد یادشده و خواسته­ هایتان از خودرو، می­توانید یکی از این سه گزینه را انتخاب نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ