خواص درمانی شگفت انگیز ژل رویال +قیمت و نحوه مصرف ژل رویال

19

به ژل رویال (royal jelly) شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه هم می گویند.

عسل مهمترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود.اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نبوده و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می کنند. این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش است. در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده و از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شده و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر رایج است.

نحوه مصرف ژل رویال ناتوانی رابطه جنسی ملکه زنبور عسل کلاژن و الاستین قیمت ژل رویال قرص ژل رویال ژل رویال و بارداری درمان نازایی درمان ناباروری با طب سنتی درمان ناباروری درمان گیاهی ناتوانی نعوظ درمان اختلال نعوظ خرید ژل رویال اصل پرورش زنبور عسل اکسیر زیبایی اکسیر جوانی royal jelly

نحوه تولید ژل رویال

این ماده از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبوران کارگر جوان ترشح می شود و با بزاق دهان آنها مخلوط می گردد. این ژل، خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است. این ماده مغذی تا سه روز مورد استفاده همه لاروها قرار میگیرد ولی زنبور ملکه به طور دائم از این ماده تغذیه می شود. بدون ژل رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ماده، ملکه را قادر می سازد که در روزهای تخم ریزی در شبانه روز بیش از ۲۵۰۰ تخم بگذارد که وزن این مقدار بیش از وزن خود ملکه است. همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود ۵ تا ۶ سال عمر می کند در حالی که زنبور های کارگر در فصول فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا در کمتر از ۱۴ تا ۲۴ روز از فعالیت خود میمیرند.

خواص فیزیکی ژل رویال

ژل رویال ماده ایست ژلاتینی سفید مایل به زرد روشن،کلوئیدی و چسبناک با بوی خاص که هنگام حل شدن کمی کف تولید می کند وPH آن اسیدی می باشد.

تجزیه شیمیایی ژل رویال حضور مواد زیر را در آن اثبات کرده است:

  • • آب (بیشترین مقدار)
  • کلاژن
  • •کربوهیدرات
  • • پروتئین (قسمت عمده آن آلبومین و گلبولین است)
  • • اسید های آمینه ضروری که ۸ نوع آن در این ژل موجود است.
  • • از جمله اسید های چرب غیر اشباع موجود در آن می توان به ۱- هیدروکسی ۲- دکنوئیک اسید (HAD10) اشاره نمود که تنها درطبیعت در ژل رویال دیده شده و خواص اعجاب انگیزی را در بر دارد.
  • •استیل کولین
  • •مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، سیلیسیوم، فسفر
  • •ویتامین های گروه B۹,B۱۲,B۱,B۲,B۳,B۵,B۶,B۷,B۸,A,C,E.

خواص درمانی ژل رویال

مطالعات وسیعی از سال ۱۸۳۵ میلادی بر روی این ماده اعجاب انگیز صورت گرفته و خواص درمانی متعدد آن را به اثبات رسیده است که به برخی از آنها اشاره میشود:

  • میکروب کشی: ژل رویال به دلیل داشتن اسید چرب غیر اشباع (HAD10) ضد باکتری های استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی، سالمونلا تیفی (عامل حصبه) عمل میکند. همانطور در درمان عفونت های ویروسی که مجاری تنفسی را درگیر می کند موثر است. در ژل رویال پروتئین قوی میکروب کشی بنام (Riyalisin) وجود دارد که اثر قوی بر ضد باکتری های گرم مثبت دارد.
  • جلوگیری از آلزایمر:در هر گرم ژل رویال یک میلی گرم استیل کولین وجود دارد. استیل کولین ماده مورد نیاز در انتقال پیام های عصبی در بدن انسان است. این ماده در درمان و جلوگیری از آلزایمر، رعشه و فراموشی بسیار موثر است و با آن میتوان فعالیت های فکری را افزایش داد.
  • جلوگیری از فشار خون:استیل کولین باعث گشاد شدن رگ های خونی نیز شده و موجب کاهش فشار خون در افرادی که از فشار خون بالا رنج میبرند می گردد.
  • جلوگیری از تصلب شرائین:سخت شدن سرخرگهای قلب که با افزایش سن و افزایش کلسترول خون در بدن انسان ایجاد می شود و (HAD10) موجود در ژل رویال با کاهش ذخیره کلسترول در دیواره سرخرگ باعث کاهش فشار خون میگردد بنابراین از تصلب شرائین پیشگیری می کند.
  • جوانی و شادابی پوست و ضد پیری:کلاژن، لسیتین، تیامین و ویتامین های A,C,D,Eموجود در ژل رویال برای پوست بسیار مفید است.کلاژن، موجب اتصال بافت به یکدیگر شده و از چروک خوردن پوست جلوگیری می کند. همچنین طول عمر سلولها را نیز افزایش میدهد ضمنا اثر ضد التهابی ژل رویال در روند بهبود زخمهای پوستی نیز موثر است.
  • ضد سرطانی:ماده (HAD10) به ژل رویال خاصیت ضد سرطانی بخشیده است. همچنین از طریق خاصیت ضد فعالیت استروژن، این ژل مانع رشد سلولهای سرطانی در سرطان پستان میشود. این ماده میتواند سلول های ایمنی را وادار به تولید مواد و عوامل ضد تومور در بدن کند. از جمله این مواد می توان به عامل نکروز دهنده تومور و اینترفرون گاما اشاره کرد. در مشاهدات آزمایشگاهی افزایش مواد فوق در کشت سلول همراه با ژل رویال تایید شده است.
    این ماده بسیار مغذی، تاثیر خوبی بر بهبود بیماران سرطانی بعد از پرتو درمانی و شیمی درمانی دارد و باعث افزایش سرعت تولید گلبولهای سفید (WBC) در خون میشود.
    بر اساس مشاهدات و تحقیقاتی که تاکنون به دست آمده و همچنین با عنایت به نظر گذشتگان ما در طب سنتی ژل رویال می تواند در تمامی سنین مصرف شود و به عنوان مکمل غذایی مناسب در رژیم غذایی قرار گیرد. البته این ماده اعجاب انگیز به دلیل خواص فوق العاده اش برای افراد بالای ۵۰ سالگی به طور خاص توصیه میشود.

نحوه مصرف ژل رویال ناتوانی رابطه جنسی ملکه زنبور عسل کلاژن و الاستین قیمت ژل رویال قرص ژل رویال ژل رویال و بارداری درمان نازایی درمان ناباروری با طب سنتی درمان ناباروری درمان گیاهی ناتوانی نعوظ درمان اختلال نعوظ خرید ژل رویال اصل پرورش زنبور عسل اکسیر زیبایی اکسیر جوانی royal jelly

روش مصرف ژل رویال:

۱) روش اول: مصرف ژله رویال بصورت خالص، که بهترین روش مصرف آن به این شکل از طریق زیر زبان قرار دادن مقدار کمی حدودا ۰.۶ گرم است. یعنی مقدار معینی ژله رویال را در زیر زبان می گذارند و یا به صورت قطره قطره امولسیونی از آن روی زبان می ریزند که امکان جذب سریع از طریق خون فراهم می شود. در این شکل مصرف باید به وزن شخص توجه کرد. یک میلی گرم ژله رویال برای واحد وزن (کیلوگرم) در روز توصیه می شود، که در سورت بسته بندی به شکل کپسول نیز می توان آن را در روزهای مشخص و در نوع کپسولهای خاص مصرف کرد.

بسته بندی های ژله به شکل بسته های ۵ و یا ۱۰ گرمی است؛ که برای افراد عادی (باوزن حدود ۶۰ کیلوگرم) باید یک بسته ۱۰ گرمی در ۲۰ روز مصرف گردد. یعنی هر روز مقدار کمی (به اندازه ۰.۵ گرم – اندازه یک نخود) را در زیر قرار داده شود تا از طریق خون جذب شود. بدین ترتیب حداکثر تاثیر را خواهد داست. با وارد شدن ژله رویال به دستگاه گوارش و جذب از طریق روده ها تاثیر آن کمتر خواهد شد.

۲) روش دوم: مخلوط با عسل، در این روش ۳ گرم ژله در ۱۲۵ گرم عسل مخلوط می شود. این عسل حدودا ۱۸ ماه قابل نگهداری است، که هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را زیر زبان قرار داده تا با بزاق مخلوط گردد. مصرف هر ۱۲۵ گرم عسل و ژله باید حدودا ۱۰ روز طول بکشد.

* ژله رویال در بازارهای جهانی به شکل مخلوط با آب، عسل، گرده و سایر مکمل های غذایی عرضه می شود. ژله رویال به شکل کپسول و یا آمپولهای خوراکی در بازارهای اروپایی و آمریکا متداول است، ولی در ایران فقط به شکل مخلوط با عسل و یا خالص عرضه می شود.

ژله رویال در کرمهای صورت و ماسک های پوستی به عنوان ماده محرک و ضد چروک و پیری بسیار بکار می رود و توصیه می شود که دو دوره درمانی درسال، یکی در پاییز و دیگری در بهار هر یک به مدت ۲۰ روز باشد. برای هر دوره یا به صورت خالص در بسته های ۱۰ گرمی و یا مخلوط با عسل که در ظرفهای ۱۲۵ گرمی عسل مخلوط با ژله باید در این مدت مصرف شود. در مورد مخلوط با عسل بسته به نیاز بدن می توان مقدار ژله آن را تا ۹ گرم افزایش داد.

متاسفانه مجامع و ارگانهای دارویی کشورمان شناختی از این ماده ندارند و گرایش و حرکت عملی نیز در جهت شناخت و استفاده دارویی از این ماده تا کنون انجام نشده است؛ و به علت عدم هماهنگی بین زنبورداران و مراکز بهداشتی، تولید در سطح بسیار پایینی است و میزان تقاضا نیز به تبعیت از آن بسیار محدود شده است.

عسل مخلوط با ژله رویال حدود ۱۸ ماه قابل نگهداری است البته به شرطی که آن را در یک قوطی تیره قرار داده و در محیط نسبتاً خنکی نگهداری شود

برای حفظ خواص وعناصر فعال ژله رویال ، رعایت این اصول برای ذخیره سازی آن ضروری است .

اگر بتوانید ژله رویال خالص را از زنبوردار تهیه کنید آن را در فریزر نگهداری کرده و به مصرف برسانید

این روش ( نگهداری در فریزر) بهترین روش نگهداری ژله رویال می باشد که خواص آن را تا دوسال حفظ می نماید

روش های دیگر عرضه ژله رویال به صورت آمپول و پودر نیز وجود دارد که با توجه به تغییرات صورت گرفته در طول تهیه خیلی از خواص ژله در آن ها از بین رفته است .

به این دلیل اگر این ژله ها را به ملکه زنبورعسل بدهیم از خوردن آن امتناع می کند .

نحوه مصرف ژل رویال ناتوانی رابطه جنسی ملکه زنبور عسل کلاژن و الاستین قیمت ژل رویال قرص ژل رویال ژل رویال و بارداری درمان نازایی درمان ناباروری با طب سنتی درمان ناباروری درمان گیاهی ناتوانی نعوظ درمان اختلال نعوظ خرید ژل رویال اصل پرورش زنبور عسل اکسیر زیبایی اکسیر جوانی royal jelly

ژله رویال به سه نوع در بازار توزیع میشود

۱ – ژله رویال چینی وارداتی . که هر چند بانام کشورهای دیگر هم بسته بندی و توزیع می شود ولی معمولا فروشندگان یا اطلاع ندارند و یا به عمد دروغ مگویند . و ۹۹ درصد ژله رویال خارجی موجود در بازار تولید کشور چین می باشد.

۲- تولید ژله رویال به روش پیوند زدن . در این روش بعد از بی ملکه نمودن کندو .لارهای کمتر از ۳ روز را به شاخونک های پلاستیکی مخصوص انتقال داده و زنبور ها مجبورند تعداد زیادی لارور را تغذیه نمایند .در این روش تولید افزایش یافته ولی از کیفیت ژله رویال کاسته می شود.

۳- روش طبیعی یا سنتی . در این روش کندو یتیم یا بی ملکه می شود ولی زنبورها در حد توان و تولید شاخونک و ژله رویال می کنند . که ژله رویال تولیدی در این روش از خواص حداکثری برخوردار است . تولید در این روش قابل توجه و خیلی اقتصاذی نیست . وبرای مصرف کننده از قیمت بالاتری دارد .

در صورتی که ژله رویال خالص یخ زده در اختیار دارید هر روز صبح ناشتا حداقل به اندازه یک نخود از آن جدا کرده و زیر زبان بگذارید و این کار را به مدت سه هفته انجام دهید .بهتر است ژله رویال را بر اساس وزن بدن مصرف کنید ۱۰ میلی گرم برای هر کیلو وزن یا یک گرم برای ۱۰۰ کیلو وزن.

موارد استفاده از ژله رویال
یائسگی، ناتوانی جنسی، نازائی، خستگی مفرط، لک و چروک پوست، دیابت، تحریک سیستم دفاعی بدن، تعادل هورمونی، مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی، عدم فعالیت غدد درون ریز، انسداد شریان ها، کلسترول بالا، فشار خون، آسم، کنترل وزن، استخوان های ضعیف یا شکستگی، کمبود رشد، عفونت مثانه، تورم، کم خونی، مشکلات کبدی، سرطان، انواع آرتریت، کم حافظگی، سوتغذیه، خستگی روحی، خستگی یا ضعف چشم ها، تقویت و نیروزائی زخم های داخلی و خارجی

بد نیست بدانید زنبور کارگر و زنبور ملکه از نظر تخم اولیه هیچ تفاوتی با هم ندارند، اما به دلیل آن که ملکه به طور دائم از ژله رویال تغذیه می‌کند، ۴ تا ۶ سال طول عمر داشته و قدرت باروری بسیار بالایی دارد. این در حالی است که زنبور کارگر تنها ۵ تا ۶ هفته زنده است و توانایی جفت‌گیری و تولید مثل ندارد.

تحقیقات نشان داده است عمر طولانی، قدرت تخم‌ریزی فوق‌العاده و جثه زیبا و بزرگ ملکه به دلیل خواص مغذی ژله رویالی است که مصرف می‌کند. این ژل سرشار از املاح معدنی و ویتامین‌های گروه B، E و هورمون‌های جنسی است.

به همین دلیل است که مصرف آن توسط انسان با تنظیم و تعدیل هورمون‌های جنسی موجب تحریک تمایلات و فعالیت جنسی و افزایش ضریب باروری می‌شود و گاماگلوبین آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان ضعف، لاغری و کم‌اشتهایی مفید و کاهنده موثر استرس و بی‌خوابی است.
محققان معتقدند که ژله رویال حاوی مواد پروتئینی است که در زیبایی و جوانی پوست بسیار موثر است و می‌تواند امراض عصبی را التیام بخشد.
قابل توجه آن که این ژله به دلیل آنزیم‌ها و هورمون‌های طبیعی، حساس به نور و اکسیژن هوا بوده و باید در جای خنک و تاریک نگهداری شود.

در سال ۱۹۶۴ Inoue and Inoue در مقاله‌ای که در این باره نوشته، بازار مصارف فروش این ماده را مورد بررسی قرار داد. در حدود سال ۱۹۶۲ میلادی ظاهراً زنبورداران نسبت به تولید و بازار فروش این ماده خیلی امیدوار بودند. بزرگ‌ترین مانع رواج ژله رویال، این بود که هیچ‌کس اعداد و ارقامی که ثابت کند این ماده اثر معالج دارد عرضه نکرده است. در ایتالیا ژله رویال به شکل‌های مختلف مخلوط با آب و الکل، ماده لیوفیلیزه، مخلوط یک درصد با عسل و به صورت آمپول عرضه می‌شود.

خواص شیمیایی ژله رویال
تجزیه شیمیایی ژله رویال نشان می‌دهد که این ماده دارای آب، پروتئین، چربی و مواد احیاکننده، خاکستر و مقداری مواد مشخص نشده می‌باشد. این ماده دارای انواع ویتامین‌های گروه B، قندها، استرول‌ها، تعدادی از اسیدهای چرب و آنتی بیوتیک است. شاهنگبین سرشار از هورمون‌های آمیزشی و ویتامین E است که فعالیت‌های آمیزشی را تحریک می‌کند.
طول عمر حشرات، موش‌ها، خوکچه های هندی و دیگر جانوران آزمایشگاهی که به جیره آن‌ها مقدار زیادی شاهنگبین افزوده شده است (مورو، اوسمان، جانسون ودیگران) به اندازه یک سوم زیاد شده است؛ تخم گذاری مرغان افزایش یافته است و مرغان پیر تخم گذاری را از سر گرفته‌اند. آزمایش‌های باکتری شناسی نشان داده‌اند که شاهنگبین نه تنها کاملاً بدون میکروب است، بلکه دارای خواص باکتری کش نیز هست. از آنجا که شاهنگبین یک ماده غذایی است، این منطقی به نظر می رسد که حاوی مواد آنتی بیوتیک نیز باشد.

نحوه مصرف ژل رویال ناتوانی رابطه جنسی ملکه زنبور عسل کلاژن و الاستین قیمت ژل رویال قرص ژل رویال ژل رویال و بارداری درمان نازایی درمان ناباروری با طب سنتی درمان ناباروری درمان گیاهی ناتوانی نعوظ درمان اختلال نعوظ خرید ژل رویال اصل پرورش زنبور عسل اکسیر زیبایی اکسیر جوانی royal jelly

قیمت هر گرم ژل رویال اصل

وزن قیمت
بسته ۱۰ گرمی ۷۰ تا  ۱۰۰ هزار تومان
بسته ۲۰ گرمی ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
بسته ۳۰ گرمی ۲۱۰ تا ۳۰۰ هزار تومان

قیمت واقعی ژله رویال چند است؟

وقتی یک سلول ملکه بنا می شود, زنبورهای کارگر این سلول را تغذیه می کنند تا بعد از دو هفته یک ملکه باکره از آن متولد شود که اگر این ملکه را از نژاد ارزان قیمت ایرانی در نظر بگیریم, چیزی حدود ۲۰.۰۰۰ تومان ارزش دارد.

حالا اگر این سلول را قبل از سربسته شدن تخریب کرده و ژله رویال آن را استخراج نماییم, در شرایط مطلوب حدودا ۰.۲ گرم ژله رویال از آن به دست خواهیم آورد. یعنی برای ۱ گرم ژله رویال ۵ سلول و برای ۱۰ گرم ژله رویال ۵۰ سلول باید تخریب شود. در این صورت قیمت ۱۰ گرم ژله رویال خالص چیزی حدود ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان خواهد بود.

برای اینکه این قیمت کاهش یابد و خریداران ترغیب به خرید شوند, زنبورداران به جای قرار دادن حدودا ۲۰ سلول ملکه در کندوی پرستار ، حدودا ۱۰۰ سلول در این کندو قرار می دهند. یعنی حدودا ۵ برابر ژله رویال بیشتر تولید خواهد شد. در این صورت قیمت ۱۰ گرم ژله رویال خالص چیزی حدود ۲۰۰.۰۰۰ تومان خواهد بود.

همچنین به دلیل کوتاه شدن پروسه تولید و تسریع سود دهی و نیز کاهش کیفیت محصول تولیدی به دلیل فشار وارده بر زنبورهای کارگر این قیمت نیز کاهش پیدا کرده و قدرت خرید را برای مصرف کنندگان افزایش می دهد.

ژله رویال خالص و طبیعی دارای طعمی تلخ, گس, تند و نامطبوع می باشد که مصرف آن برای هر ذائقه ای مناسب نمی باشد, به همین دلیل مصرف کنندگان ترجیح می دهند آن را به همراه عسل, آبمیوه و… میل نمایند.

نکته بسیار مهم در این مبحث مربوط به تفکرات فضایی در مورد مصرف این ماده می باشد, چرا که بعضی از مردم تصور می کنند که با مصرف این ماده ناگهان معجزه ای روی خواهد داد و تمام مشکلات و امراض آنها ناپدید خواهد شد و نیز قدرتی خارق العاده در ایشان ایجاد خواهد شد, ( همچون ملوان زبل ) که اصلا درست نیست.

به نظر بنده در شگفت انگیز بودن این ماده شکی وجود ندارد چرا که می تواند زندگی چند ماهه ی یک حشره را تا حدودا ۵ سال ، آن هم با آن همه فعالیت ، افزایش دهد. اما نکته مهم تر این که یک بار مصرف این تاثیر را ندارد و باید به صورت مرتب این ماده مورد تغذیه قرار گیرد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 19 )
  1. جواد پیرهادی می گوید

    با سلام و خسته نباشید من نمایندگی فروش ژله رویال ، گرده گل ، بره موم و عسل طبیعی و اصل مستقیم و بدون واسطه را دارم

    1. جواد داداشی می گوید

      سلام از کجا تهیه کنیم ؟
      جواد داداشی

      ایمیل [email protected]
      با تشکر

    2. امیر شایان شیرمحمدی می گوید

      برای خرید ژله رویال سوالاتی داشتم و نحوه خرید و ارسال آن

    3. مارال می گوید

      سلام نمایندگی شما کجا هست و چگونه میشود تهیه کرد و قیمت ها به چه صورت است

  2. افسر ضیغمی می گوید

    با سلام. برای تهیه ژله رویال به کجا مراجعه کنم؟ شماره تماس لطف کنید.

  3. عزیزی می گوید

    با سلام و احترام خدمت دوستان
    ظرف هایی حاوی ۵۰ گرم ژل رویال و ۶۵۰ گرم عسل اعلا که با هم ترکیب شده مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در تهران تحویل می دهم

    1. اقلیمی می گوید

      من فقط ۵۰ گرم ژل رویال میخوام چقدرحساب میکنید ؟
      لطفا جواب بدید

  4. علیرضا می گوید

    ادرس یک مرکز خرید مطمین اگه میدونید اعلام کنید

  5. مهدی می گوید

    سلام. پسر خاله من تو کرج زنبوردار هستش. خودش ژل رویالو برداشت میکنه. کسی خاست مطمعنه. تماس بگیرین

    1. حسن نیا می گوید

      چجوری تماس بگیریم؟

    2. مهسا می گوید

      من هم میخوام

  6. میم می گوید

    سلام از بس همه چی تقلبی شده دیگه به کسی اعتماد نداریم که ی غذای سالمی تحویلت بدن

  7. محمد می گوید

    سلام،من خودم هشت ساله زنبورداری میکنم،از امسال ازمایشی شروع به تولید ژل رویال نمودم
    کسانی که دوست دارن ژل رویال رو مستقیم از زنبورداربخرن ان هم با کفیت خوب، ما دراستان زنجان اماده خدمت هستیم،

    1. ماریا می گوید

      ی شماره تماسی بدین لطفا

  8. حسین می گوید

    سلام
    من ژل رویال رو مدتیه از سایت … میگیرم. تابحال که خوب بوده و راضی ام.

  9. خاطره می گوید

    سلام
    من معلولم ۱۸ سالمه اما خعلیییی دستامو شونه هامو پاهام خعلییی ضعیفو کوچیکن.اونقد کوچیکن ب دستو پاهایه یه بچه ی ۶ ساله میخوره. یک فشار کوچیک باعث میشه ک دستو پاهام بشکنه.نرمی عضله دارم .میخوام بدونم اگه این ژلو مصرف کنم

  10. خاطره می گوید

    سلام برای قوی کردن عضله هام میخوام این دارو رو استفاده کردن

  11. مریم نیکو می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من مریم نیکو هستم در مشهد زنبورداری می کنم و یکی از مواردی که تولید می کنم ژله رویال است.
    امکان بازدید از زنبورستان را هم داریم. دوستانی که ژله رویال ایرانی می خواهند می توانند تشکریف بیاورند مزرعه و بعد از برداشت ژله را تحویل بگیرند. –

  12. saiidi می گوید

    با سلام خدمت هم وطن های عزیز، به لطف خداوند متعال شروع به برداشت ژل رویال نموده ایم وارسال به تمام نقاط کشور به صورت رایگان می باشد..طبق سفارش شما عزیزان ژل رویال را خالص، مخلوط باعسل وبه سلیقه شما ارسال میگردد. …