فرو ریختن داربست ساختمانی در چین و کشته حداقل ۴۰ نفر

0

روز پنجشنبه، ۴ آذر (٢۴ نوامبر)، داربست فلزی بزرگی که برای ساختن برج خنک کننده یک نیروگاه برق در استان جیانگشی در شرق چین ایجاد شده بود فروریخت. اداره ایمنی محلی شمار کشته‌شدگان را ٢٢ نفر اعلام کرده بود اما ساعاتی پیش، خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش کرد که دست کم چهل نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

براساس این گزارش، چند نفر نیز زخمی شده و تعداد نامعلومی زیر آوار گرفتار آمده‌اند. هنوز منابع رسمی آمار دقیقی از تلفات این حادثه منتشر نکرده‌اند و تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به نتیجه نرسیده است.

تلویزیون‌های محلی تصاویری از محل وقوع حادثه را پخش کرده‌اند که توده‌ای لوله‌های فلزی در هم پیچیده و تخته‌های چوبی فروریخته را نشان می‌دهد که در محوطه داخلی یک برج عظیم بتونی پراکنده است.

داربست فلزی حوادث واقعی اخبار چین

وقوع حوادث مرگبار صنعتی در چین واقعه بی‌سابقه‌ای نیست و نقص قوانین و مقررات ایمنی کار و فساد گسترده در تشکیلات دولتیِ مسئول نظارت بر شرایط کارگاه‌ها عامل اصلی وقوع این حوادث دانسته شده است. بازداشت و مجازات مقامات مسئول که گاه به گاه گزارش می‌شود نیز ظاهرا تاثیر چندانی نداشته و به این نوع حوادث خاتمه نداده است.

اخیرا رئیس یک شرکت تدارکاتی به دلیل وقوع انفجار سال گذشته در انباری در بارانداز بندر تیانجین به مجازات تعلیقی اعدام محکوم شد. در آن حادثه ١٧٣ نفر، که اکثر آنان ماموران پلیس و آتش نشانی بودند، کشته شدند.

در ماه ژوئن سال گذشته نیز یک کشتی تفریحی در رودخانه یانگتسه واژگون شد و ۴۴٢ را کشت. دلیل این حادثه تغییرات غیرمجاز در ساختمان کشتی و نادیده گرفتن این تغییرات از سوی نهادهای نظارتی گزارش شد.

کاهش رشد اقتصادی چین این نگرانی را در پی آورده که ممکن است کارفرمایان برای کاستن از هزینه، ضوابط ایمنی را حتی کمتر از قبل مراعات کنند و مقامات مسئول نیز در اعمال این ضوابط اهمال حتی بیشتری نشان دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ