اسامی شهدای ایرانی حادثه تروریستی پمپ بنزین عراق به ۴۰ نفر رسید

0

طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک پمپ‌بنزین در منطقه «الشوملی» شهر «الحله» (مرکز استان بابل) واقع در جنوب بغداد، حداقل ۸۰ نفر شهید و  بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

جنایات داعش اسامی مجروحان اسامی شهدا اخبار عراق اخبار داعش
ساعت ۲۳:۳۰- معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با اعلام آخرین جزییات شناسایی مجروحان و شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله عراق گفت: تاکنون هیچ زائر ایرانی در بین مجروحان این حادثه شناسایی نشده اما ۱۱ افغانی ساکن ایران در بین مجروحان این حادثه شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایسنا کمالی با بیان اینکه شناسایی مجروحان و شهدای این حادثه کماکان ادامه دارد،افزود: وسعت انفجار به حدی بوده که احتمال می‌رود بیشتر حاضران در صحنه شهید شده باشند. به احتمال زیاد ۷۱ تن از ایرانی‌ها جزو شهدای این حادثه باشند.

وی گفت: شناسایی شهدا به سختی ادامه دارد چرا که وضعیت اجساد وخیم است و شناسایی به سختی صورت می‌گیرد.

وی همچنین درباره مجروحان ایرانی این حادثه توضیح داد: تاکنون مجروح ایرانی پیدا نکرده‌ایم اما شناسایی‌ها همچنان ادامه دارد. در بین زائرانی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند ۹ افغانی تبعه ایران شناسایی شده که علاوه بر این یک نفر افغانی دیگر در ICU است و نفر یازدهم نیز که احتمال می‌دهیم جزو مجروحان باشد هنوز پیدا نشده است.

آمارهای این حادثه تروریستی همچنان متناقض است به طوری که معاون کنسولی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش شمار کلی شهدای این حادثه را ۸۰ تن اعلام کرد که به گفته او ۴۰ نفر آن‌ها ایرانی هستند.

قشقاوی همچنین گفته است: ۲۰ مجروح این حادثه ایرانی بوده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز شمار شهدای حادثه تروریستی حله را تاکنون ۱۰۰ تن اعلام کرده که اغلب آن‌ها را ایرانی دانسته است.

ساعت ۲۱-رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه تعداد شهدای ایرانی حادثه تروریستی عراق به ۲۴ نفر رسید، گفت: ۳۰ مجروح ایرانی تا کنون شناسایی شد.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه احتمالا ۱۰۰ نفر در حادثه تروریستی حله عراق شهید شده‌اند، گفت: آمار شهدای ایرانی تا بیش از ۶۰ نفر افزایش می‌یابد.
پیرحسین کولیوند اظهار داشت: در پی انفجاری که امروز در شهر حله عراق رخ داده تاکنون ۷۱ نفر از زائران که زائران ایرانی نیز در بین آنها بوده‌اند، به شهادت رسیده اند.

وی با محکوم کردن این جنایت که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شده است، افزود: تا کنون ۲۴ نفر از زائران ایرانی در این حادثه تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس کشور عنوان کرد: همچنین در بین شهدای این حادثه چند‌ زائر تبعه افغانستان‌ که مقیم جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند نیز وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای بهداشت و درمان و امدادی جمهوری اسلامی در محل حادثه گفت: رسیدگی به مجروحان با جدیت در حال انجام است و تلاش داریم ‌بتوانیم برای انجام بهتر درمان بر روی این مجروحان آنها را به کشور منتقل کنیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: تا‌کنون ۳۰ مجروح ایرانی در بین مجروحان این حادثه تروریستی شناسایی شده است.

جنایات داعش اسامی مجروحان اسامی شهدا اخبار عراق اخبار داعش
جنایات داعش اسامی مجروحان اسامی شهدا اخبار عراق اخبار داعش
جنایات داعش اسامی مجروحان اسامی شهدا اخبار عراق اخبار داعش

شبکه «سومریه» اعلام کرد در بین شهدا «زوار ایرانی» نیز هستند. پمپ‌بنزین هدف قرار گرفته شده در کنار رستورانی قرار دارد که معمولا زوار ایرانی در راه برگشت از کربلا در آن برای استراحت توقف می‌کنند.

برخی شبکه‌های عراقی اعلام کرده‌اند زائران ایرانی ، پاکستانی، عراقی و بحرینی در زمان وقوع انفجار در پمپ‌بنزین یاد شده بوده‌اند و تعداد اتوبوس‌های موجود در این پمپ بنزین (در زمان انفجار) ۷ دستگاه بوده که زائران کربلا را به شهرها و کشورهایشان بازمی‌گردانده است.

شهر «الحله» مرکز استان بابل واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بغداد از ثبات نسبی برخوردار است اما هر از گاهی شاهد اعمال خشونت آمیز از این نوع است.

رویترز و اسکای‌نیوز در جدیدترین اخبار خود اعلام کردند تعداد شهدا بیش از ۸۰ تن است و بیشتر افراد کشته شده از شهروندان ایران بوده‌اند.

خبرگزاری معلومه عراق با تأیید خبر شهادت ۸۰ نفر در این حادثه تروریستی، تعداد زخمی‌ها را ۲۴ نفر اعلام کرد.

شبکه المیادین لبنان اعلام کرد داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفته است.

داعش در کانال خبری اعماق مدعی شد که تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بیش از ۲۰۰ نفر هستند.

‌افزایش تعداد شهدای ایرانی به ۲۰ نفر/ این تعداد افزایش پیدا می‌کند
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه حادثه تروریستی حله عراق ۷۱ شهید داشته است، گفت: تعداد شهدای ایرانی این حادثه تروریستی به ۲۰ نفر رسید.

پیرحسین کولیوند در گفت وگوی اختصاصی با تسنیم اظهار داشت: نیروهای بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران در محل حادثه تروریستی امروز حله عراق حضور دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای ما در حال رسیدگی به مجروحان این حادثه تروریستی هستند، افزود: تاکنون در این حادثه تروریستی ۷۱ نفر به شهادت رسیدند که تعدادی از آنها از هموطنانمان هستند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: تاکنون شهادت ۲۰ زائر ایرانی در این حادثه تروریستی توسط نیروهای ما در عراق تایید شده است که این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: نیروهای بهداشت و درمان ما در عراق در حال جمع‌آوری زائران زخمی این حادثه تروریستی و رسیدگی به آنها هستند و به زودی اسامی شهدا و زخمی‌های این حادثه اعلام می‌شود.

سرپرست اورژانس کشور گفت: ۸ مجروح حادثه تروریستی حله عراق وارد مرز مهران شدند و گروه دوم مجروحان نیز امروز وارد کشور می‌شوند.
پیرحسین کولیوند،سرپرست اورژانس کشور اظهار داشت: به دنبال حادثه تروریستی عصر روز گذشته در حله عراق چند نفر از زائران ایرانی مجروح و شهید شدند.
وی با بیان اینکه تیم‌های ‌اورژانس از شامگاه پنجشنبه برای انتقال مجروحان به کشور در حالت آماده‌باش بودند، افزود: تیم‌هایی از لرستان و کرمانشاه نیز به مرز مهران اعزام شدند.
سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: بر اساس دستور و تأکید شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرعت و در نخستین فرصت مجروحان را به کشور منتقل می‌کنیم.
وی گفت: ساعتی پیش هشت نفر از این مجروحان از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شده و به نیروهای اورژانسی مستقر در مرز تحویل داده شدند.
دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: این مجروحان ابتدا به بیمارستان امام حسین(ع) مهران منتقل شده و سپس برای انجام درمان‌های بهتر و مطلوب تر به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام منتقل می‌شو‌ند.
وی افزود: گروه دوم مجروحان این حادثه تروریستی امروز نیز از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند.
تسنیم اسامی ۱۱ زائر مجروح افغانستانی مقیم ایران را عنوان کرده است:
۱.فاطمه نوروزی

۲.سکینه نعمانی

۳.حسن نعمانی

۴.رمضان هاشمی

۵.نوروز نعمانی

۶.محمد طاهری

۷.یدالله فجری

۸.علی ترابی

۹.فاطمه نعمانی

۱۰.زهرا حسینی

۱۱.یوسف نشقی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ