آخرین خبر از مجروحان و کشته شدگان تصادف قطار در سمنان +عکس

0

تصادف دو قطار مسافربری در سمنان ۵ کشته و ۱۴ مصدوم برجای گذاشت.

سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج ۴ واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت ۷:۴۰ امروز، این حادثه را رقم زده است.

حوادث سمنان تصادف قطار اسامی مجروحان اسامی کشته شدگان
به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام ۷ تیم عملیاتی شامل ۱۴ امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه تاکنون ۵ فوتی و ۱۴ مصدوم داشته است.

لازم به ذکر است تا دقایقی قبل تعداد مصدومان این حادثه ۱۱ تن اعلام شده بود که آخرین اخبار دریافتی حاکی از افزایش این تعداد به ۱۴ تن است.

حوادث سمنان تصادف قطار اسامی مجروحان اسامی کشته شدگان

 

برخورد دو رام قطار مسافربری به شماره ۳۲۴ سمنان-مشهد و ۴۸۰مشهد-تبریز در ساعت ۷:۴۸ باعث حریق در دو قطار شد که بسیاری از شاهدان از مجروح و جان باختن تعدادی از هموطنانمان در این سانحه خبر می دهند.
از بدو وقوع حادثه اما بالگردهای اورژانس هوایی شاهرود و سمنان و همچنین اکیپ های آتش نشانی و امداد و نجات شاهرود، سمنان و دامغان به محل اعزام شده اند .
ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این باره گفت: دو فروند بالگرد از شاهرود و سمنان برای امداد رسانی بهتر به مجروحان به محل حادثه که مرز بین شهرستان های سمنان و دامغان است، اعزام شده که تا کنون کار انتقال برخی مجروحان به اورژانس را انجام داده است.
وی افزود: هنوز نمی توان از تعداد کشته و یا زخمی‌ها عددی دقیق را بیان کرد چرا که امداد رسانی هم اکنون در حال انجام است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان همچنین گفت: مسئولان اجرایی و مدیران شهرستانی از دستگاه های مختلف ذی ربط در محل حضور دارند و صحنه حادثه را مدیریت می کنند.
گفتنی است ممکن است یخ زدگی سیستم سوزنبانی الکترونیکی عامل این ماجرا باشد که باعث برخورد از روبروی دو قطار مسافربری شده است چر که طبق اعلام هواشناسی دمای هوا در بامداد ایستگاه هفت خوان به ۱۲درجه زیر صفر می رسیده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان گفت: ۷ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده است و هنوز حریق اطفا نشده است.

تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات، اظهار داشت: در حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، ۴ واگن از ریل خارج شده و ۵ واگن دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت ۷:۴۰ صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده و تاکنون مصدومیت ۸ نفر اعلام شده‌ است.

*هنوز آتش خاموش نشده است
یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عوامل آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.

معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر هم‌اکنون رسیده است و در حال امدادرسانی هستند.

* ۸ کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون
پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند. وی ادامه داد: مصدومان به بیمارستان ولایت منتقل شدند.

*یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است
سیدعباس دانایی که در راستای مدیریت مطلوب بحران برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد به محل وقوع حادثه اعزام شد، اظهار داشت: اطلاعات حادثه هنوز دقیق نیست؛ اما نیروهای امدادی به طور کامل با تمام توان ورود پیدا کرده‌اند و به محل وقوع سانحه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای هلال‌احمر، بهداشت و درمان، راه و ترابری، آتش‌نشانی، اورژانس، مدیریت بحران و همه دستگاه‌هایی که برای امدادرسانی نیاز بوده است، به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: خود راه‌آهن نیز در این زمینه فعالانه حضور دارد و در حال خدمات‌رسانی به مجروحان حادثه است.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است و در محل حضور دارد.

دانایی گفت: مجروحان حادثه برخورد دو رام قطار مسافری مسیر تهران- مشهد به بیمارستان ولایت دامغان انتقال پیدا کرده‌اند؛ چون دامغان نزدیک‌تر بود، تمام مجروحان به این شهرستان اعزام شده‌اند.
وی تصریح کرد: کشته‌شدگان حادثه در حال جمع‌آوری هستند که پس از اتمام کار به سمنان منتقل می‌شوند.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: تعداد مصدومان و کشته‌شدگان هم‌اکنون مشخص نیست؛ اما همه نیروها بسیج شده‌اند. دو فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام شده‌ و در حال خدمات‌رسانی هستند و امدادرسانی‌های لازم انجام شده و امید است در ادامه نیز مشکلی وجود نداشته باشد.
صحنه از تصادف دو قطار را می‌توانید مشاهده کنید:

حوادث سمنان تصادف قطار اسامی مجروحان اسامی کشته شدگان
تصادف دو قطار
سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: تعداد مصدومان این حادثه ۱۶ نفر است که ۹ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و ۷ مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند.
وی ادامه داد: مصدومان با بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس منتقل شده‌اند.
* شمار مسافران حادثه‌دیده بیش از ۳۰ نفر است
 شمار مسافران حادثه‌دیده در واگن‌های دو رام قطار مسافری بیش از ۳۰ نفر تخمین زده می‌شود و تعداد زیادی از مسافران نیز دچار سوختگی شده‌اند.
تعداد واگن‌های دچار حریق، به پنج سالن رسیده و نیروهای آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.
مشاهدات حاکی است؛ مسافران با قطار جایگزین از محل حادثه منتقل شدند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ