ول‌خرجی یک اپراتور موبایل از جیب مردم

2

روز چهارشنبه برای مشترکین همراه اول که تا کنون سرویس دیتای خود را فعال نکرده اند پیامی با محتوای زیر ارسال شده است:

“مشترک گرامی،
سرویس دیتا و بسته اینترنت آلفا+ یک هفته ۸۰۰ مگابایت با سرعت بدون مرز بصورت رایگان برای شما فعال شد. پس از پایان این بسته، بسته آلفا+ ۳۰ روزه ۱ گیگابایت+۱ گیگابایت هدیه شبانه بصورت خودکار برای شما فعال می گردد و مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان از اعتبار شما کسر/به صورتحساب شما اضافه خواهد شد. در صورت عدم تمایل به تمدید خودکار این بسته،  #۸*۱۰۰* را شماره گیری نمایید. در صورت عدم اتصال به اینترنت و یا بروز مشکل در تنظیمات گوشی با شماره ۹۹۹۰ تماس گرفته و یا به سایت www.mci.ir مراجعه نمایید.”

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مشترکین همراه اول، علی الخصوص آن هایی که تا کنون سیستم دیتای خود را فعال نکرده اند، افراد نا آشنا با تکنولوژی های روز یا کاربران تلفن های غیر هوشمند (مرکب) هستند، بیم آن می رود که این هدیۀ نطلبیده نه تنها منفعتی برای مشترکین به همراه نداشته باشد، بلکه ماهانه ۱۰ هزار تومان بر صورت حساب آن ها بیافزاید. از این دسته از مشترکین هم اگر بگذریم، باز هم امکان آن هست که فردی به پیام های فرستاده شده از سوی همراه اول توجهی نکند و یا اینکه پس از استفاده از هدیه، فراموش کند که تمدید خودکار را غیر فعال نماید.

خبرگزاری ایرنا به نقل از مدیرکل ارتباطات شرکت همراه اول گفته است که این پیامک برای تعداد معدودی از مشترکان که از سرویس اینترنت خود استفاده نمی کنند ارسال شده که ارسال آن متوقف شد.

سعید عسکری همچنین گفته است: “متن دیگری جایگزین متن این پیامک می شود.”او درپاسخ به چرایی ارسال چنین پیامکی گفت: “هدف ارایه بحث تشویقی برای آن دسته از مخاطبان در استفاده از اینترنت بوده است و قبول دارم که این طرح می توانست جامع‌تر باشد … متنی که مشترک دارای حق انتخاب بیشتری باشد تنظیم و ارسال می شود که خود مشترک درباره آن تصمیم بگیرد.”

در تماسی که خبرنگار ما با ۹۹۹۰ داشت، کارشناس مربوطه در پاسخ به این سوال که جریان این پیامک چیست گفت: “این هدیۀ همراه اول بوده … اگر می خواهید تمدید نشود کد *۱۰۰*۸# را بزنید.” همچنین این کارشناس در مقابل اصرار خبرنگار به غیراخلاقی بودن این کار گفت: “حق با شماست، اما این طرحی است که همراه اول برای برخی مشترکین گذاشته و ما حتماً نظر شما را منتقل می کنیم.”

با اینکه به نظر می رسد همراه اول به اشتباه خود در اجرایی کردن چنین طرحی پی برده و ادامۀ آن را به تعویق انداخته است، اما هنوز این شائبه وجود دارد که هدف از این طرح نه تنها خدمت رسانی به مشترکین نبوده ، بلکه هدف اصلی درآمدزایی برای همراه اول بوده است. اشکالاتی که در بالا برای این طرح ذکر شد، جزو اولین چیزهایی ست که با خواندن این پیام به ذهن می رسد، حال پرسش این جاست که آیا طراحان و مدیران همراه اول، پیشتر به این مسئله فکر نکرده اند، و اگر فکر کرده اند چرا حتی برای یک روز این طرح را عملی ساختند؟

منبع: تابناک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. مسعود جون جونی می گوید

    … کاش دوباره دولت خودش به دست بگیره مخابرات رو

  2. ع می گوید

    هر دو اپراتور … سر گردنه هستند که امیدواریم که زهر ماربشه برای صاحبان اصلیشون خرج دوا ودرمان کنند