حکم جلب محمود صادقی منتفی نشده/ ۸ شاکی شخصی و ۳ جرم عمومی

0

یک منبع آگاه گفت: جلب محمود صادقی منتفی نشده است.

یک منبع اگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: ادعای آقای محمود صادقی نماینده تهران مبنی بر اینکه جلب وی منتفی شده صحت ندارد و جلب وی به قوت خود باقی است.

این منبع آگاه با تأکید بر اینکه توصیه می‌کنیم افراد در این مواقع به جای هزینه‌تراشی برای نظام، بعد از احضار، خودشان را به مرجع قضایی معرفی کنند گفت: آقای صادقی تاکنون ۸ شاکی شخصی و ۳ جرم عمومی دارد.

محمود صادقی با انتشار مطلبی در حساب توییتر خود از منتفی شدن حکم جلبش با پیگیری مسئولین ذی‌ربط خبر داد و گفت که قرار است موضوع مطابق قانون با اعلام به مجلس طبق نظر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دنبال شود.

سوابق محمود صادقی جرم و اتهام محمود صادقی بیوگرافی محمود صادقی اصلاح طلبان چه کسانی هستند

تعدادی از سران مجلس نیز همچون علی لاریجانی،  محمد رضا عارف و علی مطهری تلاش هایی را برای اجرا نشدن حکم انجام دادند.

امروز معاون سیاسی ریاست جمهوری نیز این حکم را خلاف قانون دانست.

شاکی خصوصی ندارم/ روش جلب به صورت غیرمعمول بود
وی در ادامه با بیان اینکه برخی ادعا کرده اند حکم جلب ازسوی شاکی خصوصی بوده است، عنوان کرد: تاکنون هیچ شکایتی چه خصوصی، چه مدعی العموم، و یا از طریق هیأت رئیسه مجلس به من نرسیده است و از مفاد حکم نیز اینگونه بر می آید که قطعا از طرف شاکی خصوصی نیست و احتمالا مربوط به تذکر بنده در نطق میان دستور به قوه قضاییه بوده است.

صادقی افزود: از آن جایی که رئیس قوه قضاییه اظهارات بنده را تهمت به خود تلقی کرده بودند به نظر می رسد این حکم بازداشت به علت همان موضوع باشد اما مسأله این است که چرا به خاطر یک سری اظهارات اینگونه حکم به روشی غیرمعمول حکم جلب صادر می کنند گویی جرم و جنایتی صورت گرفته است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: علت عدم همکاری بنده با مأموران دادستانی به خاطر شخص خودم نبود بلکه به خاطر اصرار بر حفظ کیان، حرمت و شأن جایگاه نمایندگان مجلس بود که نباید مخدوش شود.

وی همچنین اذعان کرد: آخرین خبری که نایب رئیس مجلس به بنده اعلام کرد این بود که دکتر لاریجانی رئیس مجلس نیز نظرشان این است که طبق قانون موضوع باید از طریق هیأت رئیسه و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شده و باید از جلب نماینده مجلس خودداری شود، البته بنده نیز در پیامی که شب گذشته دادم، اعلام کردم مطیع قانون هستم و از مردم خواستم زمینه را برای فرصت طلبان ایجاد نکنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیش از ظهر امروز نیز آقای عارف تماسی با بنده داشت که گفت صبح فردا هیأت رئیسه فراکسیون امید به همراه تعدادی از اعضای هیأت رئیسه مجلس در محل مجلس شورای اسلامی جلسه ای برای پیگیری این موضوع تشکیل می دهد.

خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود نوشت:

در حالی که محمود صادقی نماینده تهران مدعی شده به دلیل طرح سئوال پیرامون قوه قضائیه حکم جلب او صادر شده، یک منبع مطلع به خبرنگار فارس گفت: حکم جلب صادره برای آقای صادقی به دلیل شکایتهای خصوصی از جمله تعدادی از دانشجویان است که چندین ماه است علیه او به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده اند.
وی افزود: طی چندماه اخیر مطابق رویه جاری قضایی برای آقای صادقی احضاریه های متعددی ارسال شده اما وی از حضور در دادسرا برای پاسخگویی به اتهامات وارده به خود از سوی شاکیان خودداری کرده است.
این منبع مطلع همچنین تصریح کرد: همانند روال متعارف اخیرا از طریق هیات رئیسه مجلس نیز برای حضور آقای صادقی پیگیری شده اما وی کماکان از قانون تمکین نمی کند.
به گفته وی، بدلیل عدم تبعیت این نماینده مجلس از رویه های جاری و متعارف، پس از چندماه حکم جلب وی صادر شد که ماموران دادستانی امشب در کمال احترام این حکم را به وی ابلاغ کردند اما وی با استنکاف مجدد از پذیرش حکم قضایی به داخل منزل رفته و از آنجا ضمن تماس با رسانه ها شروع به فضاسازی کرد.
این منبع مطلع افزود: عدم تمکین به قانون و گردنکشی در قبال نهادهای قانونی که پیگیر شکایت افراد و اشخاص هستند، برای نماینده ای که باید نماد پایبندی به قانون باشد هیچ مزیتی محسوب نمی شود و آقای صادقی نهایتا باید برای رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی و مدعی العموم – در قبال مسائلی که ربطی به ایفای نقش نمایندگی او نبوده – در پیشگاه قانون شود.
منبع : تسنیم و فرارو و تابناک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ