درمان سریع گلو درد با این ترفندهای معجره آسا

0
سهیلا یعقوبی متخصص طب سنتی گفت: استفاده از انواع قرص ها و شربت های شیمیایی تنها راه درمان گلو درد و سرما خوردگی نیست بلکه می توان با استفاده از ترکیبات گیاهی به درمان موثر این عارضه پرداخت.
وی ادامه داد: یکی از خواص بسیار مفید لیمو ترش درمان و بهبود سریع گلو درد است زیرا لیمو ترش با ضد عفونی بدن تولید گلبول های سفید را  فعال تر کرده و سیستم ایمنی را در برابر بیماری تقویت می کند.
متخصص طب سنتی طب سنتی درمان گلو درد خواص لیمو ترش خواص سرکه سیب خواص پودر آویشن
یعقوبی اظهار داشت: آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ و برونشیت موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.
وی اظهار داشت: برای استفاده  از آویشن ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پر آویشن بریزید، در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا ۳ فنجان از این دم کرده را میل کنید. توجه داشته باشید نباید بیش از ۳ هفته‌ی مدام از دم کرده‌ آویشن استفاده کرد و بهتر است که  زنان باردار برای استفاده  از آن به پزشک مراجعه کنند.
این متخصص طب سنتی بیان کرد: سرکه‌ سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.
وی تصریح کرد: اسطوخودوس ضد درد التهاب بوده  و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.
یعقوبی یاد آور شد: ۲۰ گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید، سپس محلول را از صافی رد کنید و روزانه ۳ فنجان بنوشید و این کار را حداکثر ۵ تا ۷ روز تکرار کنید.
منبع : باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ