لمینت دندان چیست؟ +هزینه و قیمت لامینت دندان

2

بسیاری از افراد مشتاق داشتن دندان های زیبا هستند و نباید دندان های بد رنگ و بدفرم داشت تا این زیبایی بوجود آید و برخی افراد از این زیبایی محروم هستند و باید دندان هایشان ترمیم شود و این معجزه ی زیبایی با درمان لمینت ممکن بوده و باعث زیبا شدن دهان شده است.

هزینه و تعرفه های دندانپزشکی هزینه ارتودنسی لمینت دندان چیست قیمت لمینت دندان سفید کردن دندان زیبایی دندان جرم و پلاک دندان ارتودنسی

لمینت چیست و در چه افرادی مناسب بوده :

به لایه ی همرنگ دندان ها بوده که باعث اصلاح فرم و رنگ دندان ها شده و اگر دندان ها با فاصله درکنار هم هستند فاصله را بسته و بر روی دندان هایی که شکستگی دارند انجام میگیرد .

انواع لمینت دندان و تفاوت آن ها:
لمینت به دونوع تقسیم و ساخته شده که بر اساس جنس و ساخت متفاوت بوده
لمینت سرامیکی : مقاومت بیشتری نسبت به لمینت های کامپوزیتی دارند و ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با کامپوزیت ها دارند و دارای ظاهر زیباتری هستند.

لمینت کامپوزیتی: ثبات رنگ این نوع لمینت کمتر است ولی قیمت آن ها ارزان تر بوده و تراش کمتر دندان را از جمله مزیت هایش میتوان دانست.
ونیرها از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته میشوند که به آن ها سرامیکی گفته شده
ونیری که از جنس کامپوزیت است در مطب به صورت مستقیم ساخته میشود که به آن کامپوزیتی گفته شده.

شرایط درمان لمینت چیست:

چه افرادی میتوانند از لمینت استفاده کنند و این درمان زیبایی را انجام دهند؟ 
باید بدانید که لمینت مشکلات دندان های قدامی را رفع کرده و کاربرد داشته و اگر دندانی با ضایعات زیادی همراه نباشد پس فقط درمان در حیطه ی مینای دندان بوده .
یکی از شرایط مهمی که هست نبودن عادت های دهانی بیمار است که دندان قروچه میتواند باعث شکستگی های دندانی که لمینت شده شود و به مرور زمان به آن آسیب وارد کند.

تراش دادن دندان در طی درمان  و قیمت لمینت دندان؟
تراش دادن دندان فرد به شکل و طرح اولیه ی دندان داشته و اینکه وضعیت دهانی فرد چگونه است و در مواقعی شاید تراش دادن دندان نیازی نباشد ولی در مواردی باید دندان تراش داده شود و مورد نیاز اشت و باید بسیار ظریف این کار انجام گیرد و حجم کمتری از دندان را تراشید .
عوارض جانبی دارد؟
بسیاری از افراد این سوال را داشته که آیا لمینت با عوارضی هست و آسیبی به دندان وارد میکند یا نه ؟

از جمله عوارضی که برای درمان لمنیت هست شامل:

۱- حساسیت های مدت دار بعد از درمان :
درمان لمینت هم مانند بقیه ی درمان های ترمیم دندان با حساسیت گرما و سرما روبروست و بعداز مدت زمانی این حساسیت از بین رفته و از بین رفته.

۲- شکستگی دندان لمینت شده:
برای اینکه طول عمر دندان درمان شده بالا رود باید فرد از ابتدا شرایط درمان را داشته باشد و به درستی انتخاب گردد و به بیماری های دهانی دچار نباشد تا از شکستگی دندان کاهش یابد و یکی از عواملی که طول عمر دندان را بالا میبرد نخوردن غذاهای سفت و گاز زدن های سخت بوده . اگر دندانی که درمان شده است و به علت های متفاوت با پریدگی و شکستگی همراه شود میتوان در ترمیم کردن آن با لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیتی آن را اصلاح کرد.

۳- تغییر رنگ لمینت:
با خوردن نوشیدنی ها و غذاهای رنگدار و کشیدن قلیان و سیگار و خوردن چای و قهوه در مرور زمان به تغییر رنگ دادن لبه های دندان منجر شده و هرچقدر که این مواد بیشتر مصرف میشوند تغییر رنگ دندان نیز بیشتر شده و تاثیر بیشتری میگذارد و با کم کردن خوردن این مواد رنگی به سلامت دندان خود اهمیت داده و از تغییر رنگ آن پیشگیری کرده.

مراقبت های بعد از لمینت:
بعد از اینکه درمان انجام شد فرد باید مراقبت های دهانی لازم را به عمل آورده و با رعایت کردن بهداشت دندان ها از آسیب رسیدن به آن پیشگیری گردد.
اگر نیاز به جرم گیری دندان پیدا شد باید به دندانپزشک خود اطلاع داد که دندانش لیمنت است و اگر جرم گیری را با استفاده از دستگاه انجام می دهد باید احتیاط کامل را انجام دهد .
استفاده کردن بی رویه از دهان شویه ها که حاوی فلوراید ها هستند میتواند روی لمینت ها تاثیر گذاشته و قبل از استفاده از دهانشویه به متخصص دندانپزشکی خود اطلاع داده تا بر اساس تجویز دکتر استفاده شود.

هزینه و تعرفه های دندانپزشکی هزینه ارتودنسی لمینت دندان چیست قیمت لمینت دندان سفید کردن دندان زیبایی دندان جرم و پلاک دندان ارتودنسی

جایگزین شدن لمینت به جای ارتودنسی؟
در برخی از تبلیغات ادعا شده که لیمنت کردن میتواند جایگزینی برای ارتودنسی کردن باشد . که باید گفت با توجه به اینکه ارتودنسی عوارضی را بر روی دندان ها گذاشته و با تحلیل دادن ریشه ی دندان ها شده و در برخی موارد با مشکلات قبلی بازگشت شده و اگر براکت های روی دندان ها برداشته شوند به حالت قبلی بازگشته انجام دادن لمینت میتواند جایگزینی برای ارتودنسی باشد زیرا مدت زمان کمتری را برده و درمان خوبی است.

طول عمر دندان لمینت شده ؟
در بیشتر موارد افراد سوال میکنند که ممکن است لمینت از دندان جدا شود و یا در مرور زمان پوسیده شود که باید گفت لمینت که به درستی نصب شود و طراحی دقیقی داشته باشد هیچوقت از دندان جدا نمیشود ولی اگر به درستی نصب و طراحی نشود احتمال جداشدنش وجود داشته.
اگر محیط دهان با تغییرات گرما و سرما روبرو شود باعث جداشدن لمینت شده و باید کارهای مراقبتی لازم را انجام داد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری گردد.

از گاز زدن و جویدن ته دیگ ها و میوه های سفت باید خودداری کرد و مراقبت های لازم آن انجام گیرد تا عمر لمینت دندان افزایش پیدا کند.
دندانی که روی آن ترمیم لمینت انجام شده به همان اندازه پوسیده میشود که دندان طبیعی میپوسد و به همان اندازه که به دندان طبیعی اهمیت بهداشتی داده میشود باید به دندان درمان شده نیز داد تا سالم بماند.

لمینت به عنوان پوششی است که فقط روی دندان را در بر گرفته و اگر بهداشت دهان رعایت نشود باعث ایجاد پلاک میکروبی در آن شده و پوسیده شود و باید آن را از پشت ترمیم کرد .
در برخی افراد پوسیدگی دندان های جلویی قبلا اتفاق افتاده است و اگر روی دندان های جلویی لمینت انجام شودباعث کم کردن میزان پوسیدگی دندان شده و با استفاده از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از پوسیدگی های دندان پیشگیری کرد.

لمینت دندان در واقع به منظور ایجاد دندان هایی زیبا و خوش فرم به کار گرفته می شود . افراد زیادی هستند که آرزوی داشتن یک لبخند زیبا به واسطه داشتن دندان هایی بد شکل و رنگ برایشان تبدیل به یک  افسانه شده است. با پیشرفت روز افزون علم پزشکب خوشبختانه در زمینه دندانپزشکی نیز تغییر و تحولات زیادی انجام شده و امروزه با معجزه ای به نام لمینت شما براحتی می توانید دندان هایی زیبا و خوش فرم و خوش رنگ را تجربه نمایید.اما در زیر به تعربف جامع تری در مورد لمینت دندان پرداخته ایم که خواندن ان خالی از لطف نخواهد بود:

قبل از اینکه بخواهیم دقیقا توضیح دهیم که لمینت چیست و اصولا چه افرادی لازم است تا از ان استفاده نمایند و شاید مهمترین سوالی که در ذهن شما هم آمده است قیمت لمینت دندان چقدر است و….ابتدا توضیح خواهیم داد که آیا لمینت دندان آسیبی به دندان های می رساند یا خیر ؟

موادی هم رنگ با دندان که برای اصلاح فرم دندان ها و همچنین بستن بخش هایی که بین آنها زیاد فاصله افتاده و حتی برای هم رنگ کردن بخش هایی از دندان مورد استفاده قرار می گیرد را لمینت می گویند.لامینت در واقع  از دو جنس ساخته می شود: یا کامپوزیت هستند و در مطب ساخته می شوند و یا از جنس سرامیکی می باشند.با توجه به اینکه توسط لمینت دندان می توان دندان هایی فوق العاده زیبا را ایجاد کرد که در ان کمترین تراش بروی دندان صورت گرفته لذا شاید اولین راه و طرح درمانی در جهت از بین بردن شکل و فرم بد دندان چیزی جز لمینت نباشد.

اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که میان لمینت کامپوزیتی و مدل سرامیکی چه تفاوت هایی می تواند وجود داشته باشد؟اینگونه می توان گفت که در واقع لمینت دندان که از جنس سرامیکی ساخته شده است دارای مقاومت بالاتری بوده و همچنین دارای ثبات رنگ بیشتری نسبت به مدل کامپوزیتی خود دارد.در واقع می توان گفت مدل سرامیکی نسبت به مدل کامپوزیتی دارای زیبایی بیشتری است.

قیمت لمینت دندان این روزها بسیار بستگی به مواد اولیه ان دارد و اینکه با چه کیفیتی این مواد ارائه می شود. شما نیز قبل از اینکه تصمیم به این کار بگرید حتما با یک دندانپزشک متخصص مشورت های لازم را در این خصوص انجام دهید.
لمینت دندان کامپوزیتی دارای ثبات رنگ به تناسب کمتری بوده و کیفیت ان نسبت به مدل سرامیکی کمی پایین تر استبرای همین منظور در قیمت نهایی نیز مدل کامپوزیتی ارزان تر است نسبت به مدل سرامیکی.

اما سوال مهم اینجا است که اصولا چه کسانی شرایط استفاده از لمینت را دارند ؟از این روش در واقع برای از بین بردن مشکلات خفیف تا حالت متوسط دندان های قدامی استفاده می شود.البته شما اگر دارای عادت دهانی خاصی هستید مانند دندان قورچه باید بدانید که این امر موجب از بین رفتن و یا شکستن زودهنگام لمینت خواهد شد.

یکی از مهمترین سوالاتی که در این مورد مطرح می شود این است که در هنگام استفاده از لمینت دندان آیا دندان اصلی را باید تراش داد؟ جواب این سوال باز می گردد که به نوع و شکل و فرم دندانی که قرار است بروی ان کار شود. گاهی نیاز است تا کمی سطح دندان تراش داده شود و گاهی هم ممکن است اصلا نیازی به این کار نباشد.در کل اگر هم  قرار باشد تراشی بروی دندان ها ایجاد شود باید بدانید حجم ان نسبت به زمانی که می خواهید روکش بروی دندان های قرار دهید بسیار کمتر است.

اام طبعا هر روش درمان مصنوعی ممکن است بعد ها دارای عوارضی برای بمیاران باشد. در این بخش سعی کرده ایم تمام عوارض احتمالی لمینت دندان را برای شما عنوان نماییم:
۱-بعد از اینکه درمان لمینت پایان یافت ممکن است دندان های شما نسبت به سرما و گرما کمی حساس تر از قبل شده باشند.البته باید کمی صبور باشید تا پس از مدتی این مشکل برطرف شود.
۲-از دیگر مشکلات این روش این است که لمینت دچار شکستگی شود.باید گفت مهمترین دلیل شکستگی لمینت دندان در واقع خود بیمار است.اگر در طول عمر خود به خوبی از ان محافظت نماید بعید است که دچار چنینی مشکلی شود.بعد زا اینکه شما در دندان های خود لمینت استفاده کردید باید به برخی از موارد توجه بیشتری داشته باشید:
مثلا از گاز گرفتن غذاهای سفت جدا خوددداری نمایید.از خوردن و جویدن یخ خودداری کنید.در هر صورت این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ دهد و اگر برای شما نیز اتافق افتاد می توانید دوباره با لمینت کامپوزیتی و یا سرامیکی به ترمیمی بافت شکسته شده بپردازید.
۳-از دیگر مشکلاتی که مکن است بعد از سال ها استفاده از لمینت دندان برای شما پیش آید این است که رنگ مواد به کار رفته دچار تغییر شود.معمولا مصرف چای و قوه و سیگار کشیدن و عواملی از این دست باعث تغییر رنگ تدریجی لمینت خواهند شد.در واقع شما در طول مدت قرار گرفتن لمینت در دهانتان هر چقدر از این موادی که رد بالا اشاره کردیم بیشتر مصرف کنید احتمال تغییر رنگ لمینت شما بیشتر خواهد شد.
اما اگر با توجه به قیمت لمینت دندان اقدام به این کار نمودید بهتر است بدانید که باید اقداماتی را انجام دهید تا بتوانید این ترمیم درمانی را به خوبی از ان محافظت کرده و آسیبی به بدان وارد نشود.شما علاوه بر اینکه می بایست اصول اولیه بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمایید باید در صورت استفاده از دستگاه های جرم گیر با ملاحظه  و دقت بلایی اقدام به این کار نمایید.دقت نمایید اگر اهل استفاده از دهان شویه هستید باید بدانید که برخی از این مواد بروی مواد لمینت دندان تاثیثرات منفی می گذارند.پیشنهاد می کنیم بدین منظور و قبل زا استفاده از هر دهان شویه ایی حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

در برخی از تبلیغات ملاحضه می شود که ادعا کرده اند می تواند از روش لمینت به جای درمان ارتودنسی استفاده نمود.این در حالیست که اگر بیمار دارای مشکلات اکلوزالی نباشد و همچنین رشد فکین او به حد نهایی خود رسیده باشد می توان امیدوار بود که از لمینت به جای طرح ارتودنسی استفاده نمود.به نظر میرسد با رعایت دقیق نکات پزشکی می توان با اطمینان خاطر از لمینت دندان به عنوان جایگزینی مناسب استفاده کرد.

همانطور که از روش درمان این پوسته ی زیبایی مطلع هستید باید برای چسباندن لمینت دندان بر روی دندان از تراشیدن یک لایه روی دندان استفاده کرد و در برخی مواقع نیازی به این کار نبوده و لایه ای را از روی دندان برنمیدارند ولی در اکثر اوقات مجبور به این کار میشوند تا سطح دندان را صیقلی و مناسب کرده و اگر رنگ تیره ای داشته باشد باید کاملا از روی دندان برداشته شود.

اینکه این درمان تا چه میزانی عوارض دارد بستگی به بیمار داشته که چه نوع دندانی دارد و بر طبق آن این درمان انجام میشود. دندانپزشک با انجام دادن پوشش مناسب بر روی دندان از عوارض آن کاسته و به حفظ و گهداری دندان کمک کند. اما اگر لمینت به درستی روی دندان قرار نگیرد باعث پوسیدگی زودهنگام شده و طرح درمان باید کامل شود تا این لمینت روی دندان با مشکل مواجه نشود.

سوال رایجی که پرسیده میشود این است که آیا لمینت به مرور زمان رنگ میگیرد ؟
باید گفت پوسته ی لمینت نیز مانند دندان طبیعی بوده و با خوردن مواد غذایی رنگدار تغییر رنگ داده ولی این نوع حالات ارتباط مستقیم با جنس و ساخت لمینت داشته و اگر از مواد خوب و مناسب و مرغوب ساخته شده باشد بسیار سخت تر رنگش تغییر میکند و نوع درمانی که انجام گرفته نیز موثر بوده و بعد از آن بهداشت فردی دهانی اصل اساسی را به خود اختصاص داده و با رعایت کردن بهداشت دندان ها میتوان از تغییر رنگ آن پیشگیری کرد.
اگر فردی سیگار میکشد یا قهوه و مواد رنگ دار وارد دهان خود میکند بی شک تاثیر بسزایی در تغییر رنگ ای پوسته داشته و باید به خوبی مراقبت های روزانه را انجام دهد و هرساله به پزشک معالج خود مراجعه کند و در صورت بروز مشکل آنرا پیشگیری و درمان کرد.

لمینت دندان:
یکی از مهم ترین درمان های زیبایی لمینت است که روی سطح جلویی دندان را پوشش میدهد.
اگر دندانی دچار شکستگی، بدرنگی، ترک خوردگی، کجی و بدشکلی باشد برای برطرف کردن این قبیل مشکلات میتوان از این پوسته استفاده کرد و در مواردی میتوان به جای استفاده از ارتودنسی از لمینت بکار برد و درمان مطمئن تر و کم هزینه تر و سریعتری را انجام داد.

انواع لمینت دندان:
۱) سرامیکی
۲) کامپوزیتی

لمینت دندان سرامیکی :
لمینت دندان سرامیکی از یک لایه ی نازک شامل شده که حدود ۲ میلیمتر است که با جنس پرسلن چینی ساخته شده که از سرامیک خاصی است و بعد از اینکه با تراشیدن دندان روی آن چسبانده میشود بعد از قالبگیری در لابراتور ساخته شده و در قسمت جلویی دندان قرار گرفته.

لمینت دندان کامپوزیتی:
برای بکار گذاشتن این نوع پوسته نیازی به قالب گرفتن و لابراتور نیست و شاید نیازی هم به تراشیدن دندان نباشد و به صورت مستقیم کامپوزیت را با استفاده از اشعه  روی دندان می چسبانند و به صورت لایه ای محافظ روی مینای دندان قرار بگیرد.
در مواردی که دندان ها با شکستگی و ترک های ریز یا تحلیل رفتن مواجه باشند استفاده از لمینت دندان کامپوزیت میتواند از آسیب دیدگی جلوگیری کرده و به عنوان محافظ روی دندان های آسیب دیده را گرفته و برای مینای دندان مفید باشد.
به منظور افزایش طول عمر لمینت ها از تکنیک های روز دندانپزشکی با کیفیت بالا تاثیر گرفته تا جلوه ی طبیعی و به همان مقدار کارایی بالا را ارائه دهد زیرا بعد از انجام درمان دندان ها بسیار خوش فرم و مرتب و خوش رنگ میشوند و از درخشندگی خاصی در هنگام لبخند زدن و حرف زدن برخوردار میشود که بسیار قابل دید است و زیبایی خاصی داشته که با ظاهر قبلی بسیار متفاوت است.

قیمت لمینت دندان کامپوزیتی:
این پوسته ی نازک میتواند با دو مواد خاص ساخته شود تا روی سطح خارجی دندان گذاشته شود و بعد از آن باند شود. اگر از لمینت کامپوزیتی استفاده میشود باید برای پرکردن دندان نیز از همان رنگ استفاده کرد و مدت درمان بیشتر میشود تا بتواند بر روی دندان ها کار کند تا بر اساس شکل و فرم صورت این هماهنگی را انجام دهد و با توجه به تجربه ای که دندانپزشک دارد میتواند در یک جلسه از درمان دندان ها را ردیف کند و بعد از آن با رعایت کردن بهداشت دهانی درمان را موفق کند زیرا در صورت رعایت نکردن بهدشت در کوتاه مدت این درمان شکست خورده و با لکه هایی بر روی دندان روبرو خواهد شد و باعث پوسیدگی هایی شده و شاید استفاده نکردن از مواد مرغوب در این نوع لمینت دندان منجر شود.

لمینت سرامیکی :
این نوع پوسته از جنس سرامیک و پرسلن ساخته شده است و با باندهای خاصی بر روی سطح دندانی که تراشیده میشود نصب میشود و این لمینت دندانی در لابراتور ساخته میشود و بعد از قالبگیری کردن دندان منتقل شده. این نوع لمینت از نما و ظاهر بسیار زیبایی برخوردار بوده و نور را به دندان منعکس میکند.
از مزایایی که میتوان نام برد مقاوم بودنش در برابر مواد غذایی رنگ دار است و به دلیل سطح صیقلی که دارد لکه پذیری کمتری داشته .
 مواقع استفاده از لمینت دندان :
– اگر دندانی تغییر رنگ زیادی دیده باشد و نمای دندان فرد را زشت کرده باشد و این تغییر رنگ میتواند از مواد غذاییو سیگار یا نوشیدن قهوه و یا ضرب دیدگی یا عصب کشی ناقص بوجود آمده باشد .
– اگر دندان ها ترک خورده باشند و لبه های شکسته ای داشته باشند برای یکدست کردن و فر بخشیدن به ترتیب آن ها کاربرد داشته.
– کاهش دادن فاصله ی بین دندان ها در صورت نیاز.
– تصحیح کردن طرح لبخند بر اساس تقاضای بیمار.
– درمان نامرتبی های جزئی دندان های فک جلوی میتوان از لمینت دندان بکار گرفت.
باید به این نکته توجه داشت که اگر از لمینت برای درمان و در صورت نیاز بکار گرفته نشود و فقط جنبه ی زیبایی داشته باشد به دلیل ساییده شدن دندان ها با حساسیت روبرو شده که با انجام این درمان مشکل رفع میشود زیرا با قرار گرفتن روی سطح دندان از مینای دندان محافظت کرده و به عنوان یک لایه نازک است.

معایب لمینت دندان :
به این دلیل که لمینت به صورت لایه ی بسیار نازکی با استفاده از چسب و باند بر روی سطح دندان برش داده شده نصب میشود قابل جداسازی است اگر شکسته شود باید به نزد دندانپزشک مراجعه گردد تا ترمیم لازم به صورت مجدد انجام گیرد و در این صورت قیمت لمینت دندان افزایش پیدا کرده .
یکی از ترس های عمده ی بیمارانی که این درمان را انجام میدهند استرس از کنده شدنش باشد . اگر لمینت از روی دندان جدا شد و یا کنده شد باید آنرا در یک دستمال تمیز قرار داد و به نزد دکتر رفت تا درصورتی که امکان دارد آنرا مجددا نصب کند.

بعد از اینکه این درمان روی دندان انجام گرفت دیگر قابل برگشت نبوده زیرا قسمتی از دندان ساییده شده و با تراشیدن آن حالت اولیه ی را ندارد و نمای زیبایی آن کاسته شده . لمینت به این دلیل که باعث زیبایی شکل دندان میشود بیمار حالت اولیه و قبلی دندان خود را فراموش میکند و در مواردی حتی ممکن است که از یاد برده باشد که روی دندانش این پوسته بکار رفته است و با زیبا سازی ظاهر لبخند بیمار افزایش پیدا کرده و باعث شادی و اعتماد بنفس فرد شده .

از درمان های متعدد زیبایی لامینت ونیر است که با قیمت های مختلفی انجام میگیرد و با زیباتر کردن دندان های قدامی به صورت طبیعی و هم رنگ با بقیه ی دندان ها طرح لبخند را ایده آل کرده و به اصلاح امروزه آن را هنرپیشه ای کرده .
برخی از مراجعه کنندگان تمایل به کسب اطلاع از لمینت و قیمت لیمنت دندان و نوع درمان دارند و اینکه مزایا و معایب آنرا مورد بررسی قرار دهند و اینکه آیا واجد شرایط لازم برای انجام این نوع ترمیم دارند یا نه !

در توضیح اینکه لمینت یا ونیر دندانی را نوعی لایه ی نازک گویند که به سطح دندان چسبیده میشود و باعث نمادار شدن دندان ها شده و آن را طبیعی و شفاف میکند .

قابل ذکر است که دندان طبیعی دارای ۳ قسمت مینا ، عاج و پالپ که بافت زنده نیز گفته میشود تشکیل شده و این مینای دندان به صورت شیشه ای عاج را در بر گرفته و آنرا پوشانده است و برای بکار گذاشتن این پوسته روی دندان باید مینای دندان را تراش داد و تا حدی از آن را برداشت تا بتوان ونیر را بر آن چسباند تا نمای طبیعی بدهد و شفاف و صیقلی شود

چه کسانی نمیتوانند درمان لمینت را انجام دهند :
انجام دادن درمان های زیبایی برای افراد تجویز نمیشود و اگر لثه های عفونی باشد و اگر دندان های تحلیل یافته ای داشته باشند و یا طول دندان ها بیش از حد کوتاه باشند یا مینای دندان از بین رفته باشد و پوسیدگی های شدید داشته باشند نمیتوان با تخریب روبرو باشد و لمینت تجویز نمیشود و نمیتوان از این پوسته استفاده کرد.

هزینه و تعرفه های دندانپزشکی هزینه ارتودنسی لمینت دندان چیست قیمت لمینت دندان سفید کردن دندان زیبایی دندان جرم و پلاک دندان ارتودنسی

هزینه و قیمت لمینت دندان

هزینه لامینت کامپوزیتی به کیفیت مواد استفاده شده، شدت آسیب دیدگی و درمان لازم و مهارت/ تجربه دندانپزشک در این زمینه بستگی دارد.

خدمت (کل مبالغ به تومان می باشد)

نظام پزشکی عمومی

خانه کارگر عمومی

ترمیم با کامپوزیت

ترمیم کامپوزیت لایت کیور یک سطحی

۱۲۵,۰۰۰

۸۷,۵۰۰

ترمیم کامپوزیت لایت کیور دو سطحی

۱۵۰,۰۰۰

۱۰۵,۰۰۰

ترمیم کامپوزیت لایت کیور سه سطحی

۱۷۵,۰۰۰

۱۲۲,۵۰۰

ونیر کامپوزیت

۲۰۰,۰۰۰

۱۴۰,۰۰۰

فایبر پست

۵۰,۰۰۰

۳۵,۰۰۰

بیلداپ کامپوزیت

۱۸۰,۰۰۰

۱۲۶,۰۰۰

بیلداپ کامپوزیت با پین

۲۰۰,۰۰۰

۱۴۰,۰۰۰

لمینت پرسلن هر دندان

۵۸۰,۰۰۰

۴۰۶,۰۰۰

هزینه‌ و دوام زیبایی

این جراح و دندان پزشک در این زمینه به برنا توضیح داد: به طور معمول هزینه ارتودنسی در تهران بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است. هزینه روش باندینگ کامپوزیت برای پرکردن هر فاصله بین ۲ دندان ۳۰۰ هزار تومان است. در روش زیبایی پر کردن لمینت چینی برای هر واحد دندان ۴۰۰ هزار تومان دریافت می شود.

دوام این روش‌ها به این صورت است که در روش ارتودنسی اگر خوب انجام شود نتیجه همیشگی است، اما در روش باندینگ کامپوزیت و لامینت چینی در صورتی که خوب نگهداری و مراقبت شوند دوام خوبی دارند. این دوام به موادی که استفاده می شود، کار دکتر و میزان مراقبت متقاضی بستگی دارد. باندینگ کامپوزیت در یک جلسه و در دهان بیمار انجام می شود، اما روش لامینت زمان می برد.

البته طبق گفته دندان‌پزشکان دیگر این روش‌ها در مدت زمانی چند ساله نیاز به ترمیم دارند و جرم گیری باید سالانه انجام شود که البته جرم‌گیری مداوم دندان‌ها هم می تواند برای لثه مشکل ایجاد کند و جدا از این موارد همان طور که دکتر رجالی اشاره کرد میزان  هزینه‌های دریافتی در هر مطبی متفاوت است.

حرف آخر: در حالی که ظاهرا هیچ تعرفه خاصی برای انجام خدمات زیبایی دندان وجود ندارد، هر روز بر تعداد متقاضیانی که از هیچ کدام از عوارض این خدمات که شامل،سفید کردن‌دندان‌ها(بلیچینگ)،کاشت نگین مصنوعی،جواهر و طلا ،اصلاح طرح لبخند،روکش‌های سفید،پکیج عروس شامل سفید‌سازی دندان و کاشت نگین و روکش‌های بلوری، اطلاعاتی ندارند و با صرف هزینه‌های میلیونی حاضر به دریافت این خدمات می شوند افزوده می شود. آیا بر روند کار کلینیک‌های دندان پزشکی نظارتی وجود دارد؟ این سوالی است که جواب آن را باید از مسوولان جویا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. کیان می گوید

    ممنون از سایت عالی شما تشکر

  2. گلنسا می گوید

    
    من به خاطر مشخص کردن این مطلب فیش های زیادی را
    جستجو کردم و به نظرم این
    مطلب می تواند به خاطر خیلی از بازدید کنندگان مناسب بادا