علت خودکشی سیف الله بیداری معلم خوزستانی مشخص شد

0

سعید رضوانی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان خوزستان  با بیان اینکه فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش با ابلاغ تسلیت به خانواده مرحوم با آنان ابراز همدردی کرد، اظهار داشت: خانواده مرحوم به شدت از جوسازی ایجاد شده در فضای مجازی که علت خودکشی سیف الله بیداری را مشکل مالی عنوان کرده است، ناراحت بوده و خواستار آن هستند که واقعیت امر اطلاع رسانی شود.

صدیقه بیداری خواهر «مرحوم سیف الله بیداری»که خود نیز دبیر زیست شناسی با ۲۹ سال سابقه کاری در شهر بهبهان است، گفت: علی رغم آن چه تاکنون در فضای مجازی منتشر شد، برادرم تمکن مالی خوبی داشت و اقدام وی به خودکشی مربوط به تصادف وی در۱۴ فروردین سال جاری است که در این تصادف از ناحیه پا دچار شکستگی شد و حین آزمایشات لازم، پزشکان متوجه مشکل قلبی برادرم شدند که در نهایت، نیاز به عمل قلب باز پیدا کرد.

وی ادامه داد: بعد از این عمل، وی دچار افسردگی شدید شد، طوری که ۲ هفته در بخش اعصاب و روان بیمارستان بستری شد و روزانه به تجویز روان پزشک مربوطه، تعداد ۸ قرص اعصاب مصرف می کرد. این قرص ها برای برادرم، آشفتگی ذهنی ایجاد کرده بود که البته موضوع را با دکتر معالج وی در میان گذاشتم ، که نظر وی ادامه مصرف بود.

صدیقه بیداری افزود: برادرم فردی مومن و معتقد بود و خودکشی را گناه نابخشودنی می دانست،  اما متاسفانه در اثر آشفتگی ذهنی ناشی از مصرف قرص های اعصاب مرتکب این عمل شد.

یدالله صادق پور از همکاران بازنشسته و دوست قدیمی «مرحوم سیف الله بیداری» نیز مرحوم را فردی خونگرم و اهل معاشرت معرفی و تصریح کرد: مرحوم بیداری این اواخر وقتی نزد همکاران قرار می گرفت حدوداً  ۵ دقیقه یا بیشتر زمان نیاز بود تا وی متوجه موقعیت مکانی خود شود.

وی نیز علت خودکشی معلم بازنشسته را مصرف قرص های اعصاب دانست و خاطرنشان کرد: این قرص ها نوعی روان پریشی در وی ایجاد کرده بود که در نهایت منجر به اقدام وی به خودکشی شد.

« سیف الله بیداری» دبیر بازنشسته بهبهانی، ۳ روز پیش در پارکینگ منزل مسکونی خود در شهر بهبهان خود را به دار آویخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ