روش کسب درآمد شرکت بادران گستران +مصاحبه با مدیرعامل

4

طرح درآمدی بادران طرحی ترکیبی ( Hybrid ) است که بر اساس پرداخت سود خرده فروشی و طرح پلکانی ( Stairs ) شکل گرفته و آغاز می شود و سپس بصورت سطوح عمقی گسترش یافته و در ادامه با رتبه بندی اعضاء شبکه فروش درآمد رسوبی را برای آنها ایجاد نموده و در نهایت راهبران جدی و پر تلاش شرکت را در کل منافع شرکت شریک و سهیم می نماید.

بطور خلاصه طرح درآمدی شرکت بادران مشتمل بر بخش های زیر می باشد :

عنوان طرح پرداخت میزان پرداختی
۱. پورسانت خرده فروشی ۵%
۲. پاداش چندسطحی ۱۸%
۳. پاداش گروهی ۶%
۴. پاداش مدیریت ۸%
۵. پاداش راهبری ۳%
۶. پاداش حمایت
جمع پورسانت پرداختی ۴۰%
توجه : کلیه کالاها شامل ضریب ۰.۲ الی ۱ می باشد.
قیمت محصولات بادران درآمد بازاریابی شبکه ای بیوگرافی سیده شهره موسوی بازاریابی شبکه ای بادران گستران بادران گستران تهران آیا شرکت بادران قانونی است آموزش پولدار شدن آموزش بازاریابی شبکه ای

مصاحبه با خانم  موسوی مدیر عامل محترم شرکت بازاریابی شبکه ای ( شبکه بادران گستران )

با عرض ادب و احترام محضر شما خانم مهندس، سوالاتمون رو با اجازتون شروع می کنیم

۱- سرکار خانم موسوی با توجه به شناختی که مخاطبین این مجموعه از شما دارند شاید نیاز به توضیح خیلی زیادی نباشد در هر صورت سوابق کاری شما در بحث تولید و صنعت مشخص است اما خیلی مختصر درخواست داریم خودتان را معرفی نمایید ؟

پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم. سیده شهره موسوی متولد ۱۳۴۵ از گیلان و تحصیلاتم کارشناسی در رشته مهندسی صنایع و فراورده های غذایی از دانشگاه شیراز.

۲- چطور شد که شما تصمیم گرفتید از این سبک کسب و کار استفاده نمایید ؟

پاسخ: اولین چیزی که برام جذاب بود اشتغال زایی و کارآفرینی این نوع کسب و کار بود. از طرفی کار کردن برای خودم رو دوست داشتم و اینکه بتونم نقطه اثر تو دنیای خودم و اطرافیانم باشم برام خیلی مهم بود .

هر کسی از یه ابتدایی شروع می کنه و به یه انتهایی میرسه. به آخر مسیر که نزدیک شدی از خودت این سوال رو بیشتر می پرسی : چی کار کردم !!!آیا واقعا نهایت تلاشم رو انجام دادم !!!؟؟؟

من تجارب مختلفی تو زمینه کاری داشتم تولید کننده هم بودم اما نتورکر نبودم . همینطور به خاطر اینکه ناشر بودم و هستم یه شبکه توزیع توی فروش کتاب داشتم. معتقدم بیشتر مشکلات تولید کننده ها فروش محصولشونه. من هم با این مسئله روبه رو بودم و درکش میکنم.

از اونجایی که به سیستم فروش علاقه مند بودم وقتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد که آمادگی دادن مجوز به بازاریابی شبکه ای رو داره به جد دنبالش رو گرفتیم و به لطف خداوند تونستیم اولین مجوز ایران رو تو زمینه فروش به سبک بازاریابی شبکه ایدریافت کنم.با زندگی تکراری خیلی مشکل دارم. یکی از دلایل اصلیم واسه انتخاب این کسب و کار هم این بود که هیچ روزش مثل روز قبلش نیست. چالش های شیرینی برام داره. به عنوان یک مدیر معتقدم این آخرین کاری که من انتخابش کردم و انجام می دم. قطعاً این همون کاری که من به خاطرش به دنیا اومدم و سالها آرزوش رو داشتم.

۳- بادران را چطور شروع کردید ؟ آیا مشاورانی داشتید ؟ طرح و پلانش توسط خودتون نوشته شد یا از جای دیگه مشاوره گرفتید ؟

پاسخ: بادران با عشق شروع شد. با همون ذهنیتی که سالها ما توی دلمون داشتیم. اگه بگیم مشاورین خاصی داشتیم مثلا خارجی … نه نداشتیم حتی تو بحث لیدرها هم به همین صورت .وقتی در تاریخ ۹۰/۶/۶ مجوزمون رو گرفتیم واقعا شاید به درستی حس نمی کردم که تو چه دنیای بزرگی وارد شدم. اولین سمینار شرکتمون بعد از صدور مجوز به عنوان اولین شرکت بازاریابی شبکه ای ایران در آخر شهریور سال ۱۳۹۰ در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد. ضمناً درآن زمان محل اصلی فعالیت مدیران شرکت هم مشهد بود. در آنجا با تعدادی از افراد علاقه مند آشنا شدیم .

۴- پس از مشهد شروع کردید ؟ مجوزتون رو اینجا گرفتید دفترتونرو تهران ثبت کردید بعد از اونجا استارت زدید ؟

پاسخ : بله. اول حتی ثبت شرکتمون هم مشهد انجام شده بود با یه شماره ثبت دیگه. ضمن اینکه فکر نمی کردم که خودمم بیام تهران وایستم. چون محل زندگیم هم همون مشهد بود اما بعد از اینکه کارا تموم شد و برنامه ریزی ها انجام شد گفتن که باید دفتر مرکزیتون تهران باشه و شماره ثبتمون هم تغییراتی داشت.

حتی من تو اون مقطع اعتقاد داشتم که اگه بشه مرکز گرایی انجام نشه. چه اشکال داره مثلا یه شرکتی هم بتونه دفتر مرکزیش توی مشهد باشه. اما گفتن که نه باید دفتر اینجا باشه. البته اون دیدگاهی که اون موقع دوستان داشتن و من همین الان معتقدم که درسته با توجه به اینکه باید نظارت های دقیق تری رو این قضیه انجام می گرفت و هنوز این شرکتها پا نگرفتن که خط مشی هاشون، نظارتهاشون و کنترل هاشون دقیق بشه قطعا بهترین تصمیم همین بود که باید اینجا بود .

۵- لیدرهاتون هم از همون جا بهتون ملحق شدن ؟

پاسخ : بله مثلا آقای ایرانمنش بعد از اون آقای غلام زاده و آقای دلال زاده  و … کم کم دوستان دیگه اضافه شدن … این کار اصلا ماهیتش همین جوریه …

۶-پس انتخاب لیدرها اسامی نبوده که شما از قبل داشتید ؟

پاسخ: : نه نه نه .. اصلا اصلا …

۷- یعنی اینطور بررسی نکردید که ابتدا شرکت رو راه اندازی می کنم بعد شرایط رو براشون باز می کنم … ؟

پاسخ  : نه هرگز جذب نفرات براساس شخصیت، دیدگاه و ارتباط روحی بود که می تونستیم با هم برقرار کنیم .بر اساس شخصیت انسانی شون بود همینطور سلامت کار. هرکس هر چقدر برای بادران منافع داشته باشد اگر قادر نباشه با معیارهای اخلاقی شرکت سازگار باشد و سلامت کار را در نظر بگیره از سیستم ما حذف می شه بودن در بادران بر اساس آورده یا منبع درآمدی که می تونن برای ما ایجاد بکنن نیست بلکه براساس سلامت کار و حفظ اصول اخلاقی حاکم بر جامعه و این تجارته.

هم من و هم دکتر قربانیان به یه باور عمیق رسیدیم اینکه ما صادقانه کار می کنیم . صداقت بزرگترین اصلی است که باید در بادران وجود داشته باشه. آدمایی هم باید به ما ملحق بشن که صادق باشند و خیلی دنبال منیت نباشند .

ما پدر و مادر سخت گیری هستیم.

۸- طبق بررسی هایی که ما انجام دادیم و در روزهای گذشته هم متوجه شدیم که تقریبا این اتفاق برای اکثر شرکتها رخ داده شما پلان کاریتون رو تغییر دادید و خیلی از قبل بهتر شده! چطور شد که به این تصمیم رسیدید و اون رو عملیاتی کردید؟با توجه به اینکه شما با شبکه ای انسانی روبه رو هستید و نباید تغییرات به یک باره توش رخ بده. فکر نکردید که ممکنه به اعضاتون آسیب بزنه ؟

پاسخ: تغییر جزء جدایی ناپذیر کاره. برای بهتر شدن باید تغییراتی با توجه به شرایط و زمان در کار انجام داد. کار بهینه سازی در هر سازمانی باید صورت بگیره. خودتون مستحضر هستید که حتی یه استاندارد ساده هم که نوشته می شه تغییراتی بعد در آن داده می شه . نرم افزار، ورژن ۱ ورژن بتا، الفا و …

هر سازمانی که رشد می کنه نیازهاش فرق می کنه. ایده های جدیدی باید بهش اضافه بشه.باگ های سیستمش در بیاد. توی کار خیلی چیزا در میاد. اگر ما بخوایم تغییر نکنیم چهارچوب خشکی رو داشته باشیم و بگیم اونچه که طراحی شده بهترینه خوب قطعا محکوم به نابودی هستیم. ما باید بتونیم راحت با شرایط خودمون رو تطبیق بدیم. ما هم لیدرهای خیلی خوبی داریم که صادقانه دارن با بادران کار می کنن. دلشون با بادرانه و زحمت کشیدن تو این سالها. تغییرات با هماهنگی و همراهی آنها و خیلی از بچه ها صورت می گیرد.

۹- آیا امکان سنجی که برای ایجاد این تغییرات انجام شد رو تیمی خارج از سیستمتون انجام دادن یا از لیدرها و اعضای سازمان خودتون کمک گرفتید ؟

پاسخ  : در حال حاضر مشاوران زبده و خوبی داریم اما بچه ها خیلی کمک کردند. لیدرهامون همفکری کردن. من تو طراحی پلان میشینم گوش میدم حرفاشون رو نقطه نظراتشون رو … و اگر اصلاح ایرادات کوچیکی رو هم از دستم بر بیاد  انجام می دم اما خود دکتر قربانیان تاثیر گذاری فوق العاده زیادی در طراحی و تحلیل پلن دارن .چندتا از لیدرهای خیلی خوبمون هم همینطور ولی خود آقای دکتر ذهن فوق العاده خوبی تو طراحی بحث و بررسی پلان ها دارن. خیلی تحلیلگر و پلانیست خوبی هستن.

۱۰- همون طور که خودتون مستحضر هستید هم در کشور ما این اتفاق رخ داده و هم در خیلی از شرکتهای خارجی بعضا این داستان تکراریه اون هم اینه که نتورکرها میان، وارد شرکتها میشن و شروع به معرفی و برند سازی محصولاتی می کنن که در اختیارشون قرار گرفته و واقعا در این زمینه تلاش خیلی زیادی هم می کنن اما بعد از مدتی این محصولات از سبد کالاها حذف شده و جاشون رو به کالاهای دیگه ای می دن. آیا فکر نمیکنید این نوع تغیرات، مسائل و آسیب های خاص خودش رو داشته باشه ( البته شما هم جدیدا کارخانجات جدیدی رو خریدید و باید تلاشتون رو تحسین کرد و به شما هم تبریک گفت که قدم در عرصه تولید هم گذاشتید ) آیا امکان داره این تغییرات در شرکت شما هم ایجاد بشه ( در کنارش شما شعار بسیار ارزشمندی به نام استفاده از کالای ایرانی دارید که واقعا قابل تقدیره ) محصولاتتون عوض بشن، جای خودشون رو به برندهای دیگه بدن؟

پاسخ : ما اولین شرکتی بودیم که برند برای خودمون ثبت کردیم. برند b.u.t( مخفف بادران یونیورسال تریدینگ یا تجارت جهانی بادران هست. ) در هر حال b.u.t ماهیت اصلی شرکت ماست و حذف نخواهد شد و ما هم روش داریم کار می کنیم اما قطعاً برندهای دیگری توسط تامین کنندگان خارج از شرکت برای فروش به شرکت عرضه میشن که ممکنه بنا به دلایلی مانند عدم کیفیت کالا و یا عدم قدرت تامین کالا توسط تامین کننده از شرکت حذف شوند اما هر برندی که متعلق به خود شرکت باشه ماندگار خواهد بود . ما وظیفه داریم محصولات با کیفیت در b.u.t تولید کنیم. تا بچه ها بتونن فروش خوبی رو داشته باشن.

چون تامین کننده های مختلفی که توی مسیر قرار می گیرن و علاقه مند هستن که تامین کالای شرکتها رو انجام بدن اونا هم گاها دچار مشکلات خاص خودشون می شن. عمده ترین مشکلشون هم اینه که بازار نتورک رو نمی شناسن. چون توی یه بازار سنتی کار کردن.

ما هم کالاهایی داشتیم که الان نداریم. داشتیم با شرکتی کار می کردیم مشتری ثبت نارضایتی داشته. چک کردیم دیدیم واقعا مسئله دارن.با کارخونه صحبت کردیم گفتن موادمون رو قبلا از آلمان میگرفتم الان داریم از یه جای دیگه می گیریم و … مجبور شدیم کالا را حذف کنیم. و یا … در هر صورت ما هم تغییر کالا داشتیم .

الانم نمی گم به یه ثبات کالایی خاص رسیدیم اما به یک چیز خاص رسیدیم به یک استراتژی خاص به یک باور کالایی رسیدیم که رسالت بادران فروش کالای با کیفیت ایرانیه. به این باور رسیدیم که ما کالای خارجی رو باید حذف کنیم. حتی اگه کالای خارجی هم وجود داره بایددر اسرع وقت کالا رو در ایران تولید کنیم. باید کالا به صورت بالک وارد ایران بشه و بقیه مراحل تولید بدست کارگر ایرانی باشه … به هر حال هر پروسه ای که بتونه به حرکت چرخه تولید و کار و اشتغال ایرانی کمک کنه ما از اون حمایت می کنیم.

من نمیگم که ایران در فرمولاسیون محصولات  مراقبت پوست به یه حد اعلا رسیده که کیفیت محصولاتش دیگه حرف نداره توی دنیا. فقط مشق ننوشته است که بی غلطه، اگر ما همیشه متکی به این باشیم که باید یه کالا حالا چون مثلا محصولات فلان شرکت آلمانی، عالیه ما میریم از آلمان کالا وارد می کنیم نمیدونم محصولات فلان کشور رو میریم میاریم … ! پس تکلیف تولید ملی چی می شه ما ایرانی هستیم و باید در بازاریابی شبکه ای برای کارگر ایرانی اشتغال ایجاد کنیم.

این رو با جرات میتونم بگم به عنوان مدیر عامل شرکت بادران تولید کالای ایرانی در سرلوحه کار ماست و اولویت اصلی ماست. برند b.u.t هم انشاا… به لطف خدا حتما هست.

۱۱- بادران اولین شرکت بازاریابی شبکه ای بود که به ثبت رسید و باز هم اولین شرکتی بود که پروانه کسب خودش رو گرفت . تو خیلی از زمینه ها سعی کردید پیشرو باشید. اولین شرکتی که تو بخش رسانه کار فرهنگی انجام داد شما بودید با ساخت مستند شوق و شاید خیلی ها شما رو از متولیان این کار میبینند . تو بخش فنی و حرفه ای و تبدیل و ثبت بازاریابی شبکه ای به عنوان یک شغل تعریف شده و همچنین در عرصه ورزش هم حرکتهای بزرگی انجام دادید اینها رو به عنوان جهش های رسانه ای میشه تلقی کرد البته بخشیش هم میشه تبلیغاتی دید اما این برنامه های مطبوعاتی حرکتهای بزرگی برای جاانداختن این صنعت یا حتی برندی خاصه. در تمام دنیا این حرکتها انجام میشه اما ممکنه هزینه های سنگینی برای شما داشته باشه . با توجه به اینکه در زمینه بازاریابی شبکه ای جزء شرکتهای پیشرو هستید و این بازار رو به خوبی شناخت دارید آینده رو چطور متصور می شید ؟

پاسخ  : همانطور که فرمودید ما کار زیادی در زمینه های مختلف انجام دادیم نوآور بودن از خصوصیات بادران هست. در زمینه های ورزشی این قول را به شما می دم که تیم فوتبال شرکت بادران قدرتمندانه به لیگ دسته یک صعود می کند. ما حرکتهای خوبی رو در زمینه ورزشی انجام دادیم که بزودی خبرهای بیشتری از آن پخش می شه . سرمایه گذاری زیادی در این زمینه صورت گرفته و در حال انجام هست پس یقیقاً من آینده را عالی و روشن نه فقط برای خودم یا شرکتمون بلکه برای این کسب و کار و این صنعت می بینیم  و اگر هم در این زمینه تلاشی می کنم برای اینه که بحث بازاریابی شبکه ای جا بیفته . اینکه اگه جا بیفته بادران هست. اگر من بخوام بادرانرو جا بندازم و بازاریابی شبکه ای درست نباشه بادران هم در مسیر حذف بازاریابی شبکه ای حذف خواهد شد. ولی اگر کل بازاریابی شبکه ای قدرتمند بمونه بادران هم می تونه خودش رو تو این عرصه به رخ بکشه و بگه من هم هستم. من که خیلی امیدوارم.

۱۲- می دونید چرا این سوال رو پرسیدم به خاطر عدم وجود مرجع و رسانه ای پویا مناسب و به فراخور ارزشهای نتورکرهای ایران همچنان برخی از منتقدین و رسانه ها دارند ساز خودشان رو می زنن. علیرغم ورود مستقیم دولت به این عرصه و بازتابهای مثبت و حمایت کننده که نمونش رو جناب آقای صادقی در برنامه پایش به صراحت و قاطعیت تمام دفاع کردند باز هم هنوز نتورک مارکتینگ سالم جای خودش رو میان جامعه مخاطبینش به درستی باز نکرده و داریم سعی می کنیم با کمک و حمایت شما و تمام نتورکرهای ایران این مرجع و منبع رو ایجاد کنیم تا بشه بیش از اینها حرفهای درست و شناخت صحیح رو میان آحاد جامعه منتشر کرد و فرهنگ سازی کرد.

در روزهای گذشته طرحی رو شما ازش رونمایی کردید به نام نتورک پاک. البته به لطف خدا و محبت شما ما هم جزء اولین نفراتی بودیم که از این طرح مطلع شده و سعی کردیم اون رو اطلاع رسانی کنیم ( شما ما رو به این همایش دعوت کرده بودید ! ) چه فکر و ایده ای پشت این طرح هست؟ اگر بخواهیم خیلی اجمالی درباره این طرح بدونیم میشه ما و مخاطبینمون رو از این نگرش و نیت آگاه کنید ؟ این ایده چطور داره اجرایی میشه ؟

پاسخ : متاسفانه بازاریابی شبکه ای قبلاً به صورت سالم وارد کشور نشده بوده و حاشیه های خاص خودش رو هم داشته. هنوز هم ذهن بعضی از آدما منفی هست. ما در طرح نت ورک پاک با دو دسته از آدما سر و کار داریم.

یک دسته از آدم هایی که قبلاً در این شرکتها کار کردند. افکار آنها در خصوص فروش شبکه ای به صورت غلط شکل گرفته و اکنون وظیفه ما در نت ورک پاک اصلاح افکار این دسته از آدمها و از سوق دادن اون به سمت و سوی کار اصولی وصحیحه.

دسته دوم آدم هایی که چه خودش و چه عزیزانشون از سیستم غلط قبلی آسیب دیدند. ما در نت ورک پاک وظیفه سختی را بعهده داریم . وظیفه داریم که تخته سیاه و پر غلط گذشته رو پاک کنیم و روی آن طرح زیبای اشتغال زایی و کارآفرینی را بکشیم . ما وظیفه داریم به حدی خوب کار کنیم تا همه جامعه باور کنند که بازاریابی شبکه ای تنها یک کار و یک روش توزیع کالا از تولید کننده اصلی به مصرف کننده نهایی هست نه راه یک شبه پول دار شدن. ما امروز این مسئولیت و این رسالت رو روی دوش شرکت بادران حس می کنیم به عنوان شرکتی که به اون اولین مجوز بازاریابی شبکه ای ایران را دادن .

ما شهامت پذیرش اشتباهات رو داریم. ما نمی تونیم بگیم عاری از مشکل هستیم. قطعا اینطور نیست. قطعا با تمام دقتهایی که آقای دکتر قربانیان ، من و تمام همکاران و مدیران انجام می دیم باز هم اتفاقاتی توی سیستم داره پیش میاد که خوش آیند ما  نیست. ما وظیفمون اینه که اطلاع رسانی بکنیم از طریق شما به کسانی که چه تو شرکت ما دارن کار می کنن و چه تو شرکتهای دیگه دارن فعالیت می کنن. اصلا چه آحاد مردم. آحاد مردم جامعه در واقع باید بدونن که اگه قراره جذب شرکت ما بشن یا شرکتهای دیگه،قراره کار بکنن. بدونن این هم یه کاره و قرار نیست که اتفاق خاصی پیش بیاد. در هر صورت باید ذهن ها صاف بشه . آدمایی که خارج ازسیستمهای بازاریابی شبکه ای هم هستن به این باور برسن که این یه روش توزیعه و این هم میسر نمیشه مگر اینکه اونهایی که دارن کار می کنن بدونن باید افکار خودشون رو اصلاح کنن و عوض بکنن.

زمانی ما می تونیم خروجی خوبی داشته باشیم که خودمون پالایش بشیم. و این موضوع یعنیساختن از درون شرکتها که بزرگترین وظیفه هر شرکتیه.

توی این زمینه لیدرهای شرکت پشت ما بودن. در واقع ایده پرداز اصلی خود بچه ها بودن. این طرح رو باز کردن، در موردش فکر کردن، صحبت کردن. و الانم متعهد به انجامش هستن. نمی گم که بعد از رونمایی از این طرح هیچ خطا یا اشتباهی دیگه وجود نداره ، نه ! اما خودتون می دونید تغییر فرهنگ ذره ذره رخ می ده یه شبه که نمی شه فرهنگ اشتباه رو تغییر داد. ولی باید از یه جایی استارتش بخوره. و من خوشحالم که لطف خدا شامل حال ما شد و بادران به کمک لیدرهای قدرتمندش تصمیم گرفت و این استارت رو زد.

۱۳- ابتدای این سوال ممکنه شخصی به نظر بیاد اما دلیل دارم واسه پرسیدنش : آیا شما مادرید؟

پاسخ : بله

۱۴- خود شما هم مستحضر هستید و آگاهید که نه فقط در شرکت شما بلکه تو تمام شرکتها افرادی دارن وارد میشن که خیلی هاشون فرزند یک خانواده هستن و همچنین هستند پدر و مادران زیادی که این کار رو به عنوان کسب و کار تمام وقت یا پاره وقتشون برای رسیدن به برنامه ها و رویاهاشون انتخاب کردن. از شما می خوام اگه مجله بازاریابی شبکه ای رو قابل بدونید از تریبون ما استفاده کنید و به عنوان یه مادر بفرمایید چه توصیه ها یا پیشنهاداتی برای خانواده هایی دارید که دارند این کار رو بررسی می کنن تا خودشون یا فرزندانشون رو در این تجارت همراهی کنند. ( دلیل اصلی این سوال مراجعه خانواده های بسیار زیادی به بخش پشتیبانی سایت مجله بازاریابی شبکه ای جهت کسب اطلاعات درباره این تجارت و شرکتهای فعال در این کسب و کاره ) این کار درست هست ؟ یا نه ؟ چه چیزی رو می شه به یه مادر توصیه کرد تا اون هم بتونه فرزندش رو با اطمینان خاطر بیشتری حمایت و پشتیبانی کنه ؟ نه فقط در شرکت بادران بلکه در تمام شرکتها !

پاسخ : ایشون پس از مکسی عمیق و معنا دار … سوال خیلی خیلی سختی پرسیدید. خیلی … این موضوع از همه سخت تره…

۱۵- می دونیم برخی از سوالات ما کمی طولانیه و نیاز به توضیح بیشتری داره اما اون ها رو دسته بندی کردیم یه سوالاتی که به درد افرادی می خوره که می خوان با ذهنیت یک مدیر شرکت نتورک مارکتینگ آشنا بشن و بعضی از این سوال ها هم اختصاص داره به خانواده و نتورکرهای عزیز. اینها از سوالات بخش اول سختره ولی کاربری تر. البته زمان بهم اجازه نمیده وگرنه میشه خیلی سوالات کلیدی تری هم پرسید که انشاا… در زمان و ملاقات بعدیمون وقت شما را خواهیم گرفت. در هر صورت به پاسخ شما گوش خواهیم داد ؟

پاسخ :به نظر من اولین رکن اصلی تو محیط کاری می تونه امنیت اخلاقی باشه. این موضوع خیلی خیلی واسه خانواده ها مهمه. من می خوام بچم جایی کار کنه که امنیت اخلاقیش حفظ بشه. این خیلی برای من ارزش داره. اگر حضور در محیطی که به دلایل و عوامل مختلف ممکنه امنیت اخلاقی فرزند من رو تهدید کنه حتی اگر میلیاردها تومن هم بچه ام بخواد پول دربیاره من ترجیح می دم فرزندم پاش رو اونجا نذاره. چون اونوقت ممکنه خیلی چیزاش رو از دست بده.

پس بررسی شرایط فرهنگی می تونه تو اولویت باشه. همینطور اگر کار کردن درشرکت بازاریابی شبکه ای باعث بشه که اخلاق و رفتار فرزندم به سمت منفی تغییر کنه ، گوشه گیر بشه، منزوی بشه  یا زحمات پدر و مادرش رو نادیده بگیره و زیر سوال ببره، من اون شرکت و اون محیط کاری رو توصیه نمی کنم.

همه پدر و مادرا زحمت کشیدن. ما تو این کار یاد میگیریم ارزشها رو بیشتر درک کنیم. همه پدر و مادرها آنچه که از دستشون بر میاد برای فرزندانشون انجام دادن، پس باید برای تلاششون ارزش قائل باشیم. هیچ کسی هم قرار نیست توی بازاریابی شبکه ای حتی شرکت بادران یه شبه پولدار بشه. اینم یه کاریه مثل همه کارای دیگه. تلاش خودش رو داره. وقت خودش رو می خواد.

بنابراین اگر کاری با ارزش های دینی و اجتماعی ما منافات داشته باشه من مقابلش وای می ایستم. ولی اگه بخواد کاری، من رو به بچه ام نزدیک تر کنه و کمک کنه که اون بچه بتونه رو پای خودش محکم تر وایسته، می گم: برو.برو و یاد بگیر که چطور زندگیت رو بهتر بسازی ،

همه آدما یه جوهره ارزشمند انسانی و خدایی تو وجودشون دارن پس ارزشمند هستند چه نتورکر باشند یا نه همه ما در حال زندگی کردن هستیم. باید زندگی کرد. اگه کاری آدم رو از جامعه جدا کنه و برای آدم توقعات بیش از اندازه ایجاد کنه فکر می کنم که اون کار نمیتونه بچه من رو خوشبخت کنه.

نتورک یه کار منطقیه و باید به عنوان یک کسب و کار عادی و عقلانی بهش نگاه بشه اما با پتانسیل های خودش.

۱۶- شما به عنوان یه مدیر شرکت نتورکی که حجم خیلی بالایی از شبکه ای انسانی رو با خود همراه داره و از یه کارآفرینی کوچک چند نفر و حتی چند صد نفره که اونم در جایگاه خودش بسیار قابل ستایش و ارزشمند پا رو بسیار فراتر گذشته و شاید بالاتر از یک کارآفرینی یا اشتغال زایی ساده است چه پیشنهاد یا توصیه ای برای اون دسته از عزیزانی دارین که قصد دارن نقش کارآفرینان و موسسین شرکتهای مشابهی همچون شما در آینده رو داشته باشن ؟ ضمنا فکر می کنید خصوصیات اخلاقی و رفتاری مورد نیاز این نوع کارآفرینان باید چطور باشه ؟ و باید چطور در مورد این کار فکر کنن ؟

پاسخ : اولین توصیه من برای این عزیزان و تمام کسانی که قصد دارن وارد نتورک بشن اینه که اصلا کار رو آسون نبینن. حتی بگم ساده هم نبینید بیراه نگفتم. این کار پیچیدگی های خودش رو داره مدیریت این ساختار هم به خودی خود پیچیدست.

شما این رو در نظر بگیرید که سخت ترین مدیریت، مدیریت بر منابع انسانیه . شما اگر که یه کارخونه داشته باشید که تولیدات خیلی انبوهی داره و به خیلی از کشورها هم کالا صادر بکنه نهایتا وقتی که شما بخواید تغییری در تولید و سیستم ساختاریتون ایجاد بکنید چند تا ماشین آلات ممکنه اضافه بکنید یا چند تاش رو از رده خارج کنید چند کارگر و نیروی فنی متخصص بیارید یا چند تا رو جابجا کنید انتهاش ممکنه تعدیل نیرو و یا استخدام جدید داشته باشید.

ولی توی بحث بازاریابی شبکه ای کار، خیلی پیچیده تر از اون چیزی که به نظر می رسه. به خاطر اینکه دونه دونه آدمایی که اجزای سازمانتون رو تشکیل می دن حس دارن. انسان هستن. و حس شما به دونه دونه انها منتقل میشه و بلعکس حس اونها به شما منتقل میشه.

بنابراین به اعتقاد من اصلا اینطور نیست که ما به راحتی بگیم می ریم یه شرکت بازاریابی شبکه ای می زنیم و …

البته من خیلی خوشحال میشم که تعداد شرکتهای بازاریابی شبکه ای زیاد بشن . حداقل آدم، قوی تر میشه و راحت تر می تونه تو عرصه صنفی وارد بشه این خیلی اتفاق خوبیه ولی آنهایی که قرار جدید وارد بشن بهتره واقعا با آگاهی وارد این عرص بشن.

اگر قرار هست که وارد بشن حتما باید نگرشهای طولانی مدت داشته باشن . باید خیلی صبور باشند به نظر من صبور بودن از بارزترین خصوصیات یک مدیر بازاریابی شبکه ای. همینطور خیلی باید هزینه بکنن. در زیرساخت ها باید هزینه بشه به هر صورت این کار… مسائل خاص خودش رو داره.

مثل راه رفتن روی لبه تیغه باریکه پات رو اینور و اونور بزاری سقوط کردی.

۱۷- می تونید اطلاعاتی از حجم فروش و میزان فروش سازمانتون هم بگید ؟

پاسخ: بعد از مکث و لبخندی معنی دار … خدا رو شکر می کنیم. اگر چه به این میزان راضی نیستیم اما تلاش می کنیم که بهتر و بیشتر بشه و بزرگتر بشیم دلمون می خواد که خودمون رو به سطحی از تولید و فروش برسونیم که با عرضه محصول خوب و با کیفیت و به قیمت مناسب بتونیم حجم عمده ای از فروش کشور رو به خودمون اختصاص بدیم.

۱۸– نصیحتی مادرانه با چاشنی نگاه تیزبینانه یک متخصص برای مجموعه مجله بازاریابی شبکه ای ؟ آیا مجموعه ما رو قبلا دیدید یا بررسی کردید ؟ آیا درست رفتار کرده یا بی طرف هست یا داره فقط شعارش رو میده ؟ آیا این سایت رو به مجموعتون پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: بله. من و همکارانم قبلا هم بررسیش کردیم. واقعا بی طرفه و این خیلی خوبه و به شما و همه همکارانتون تبریک می گم. شما هم کار خیلی سختی رو انتخاب کردید. به شما و اعضای تیمتون باید خیلی خیلی تبریک بیشتر، ویژه و خسته نباشید خاص گفت حتی بیشتر از نتورکرها و شرکتهاشون. چون شما به مسئله کلان تر نگاه کردید و دید گسترده تری حتی از کسانی که می خوان شرکت بزنن دارید. چون شما اومدین کل این صنعت و تمامی شرکتها و نتورکرهاشون رو تحت پوشش و حمایت خودتون قرار دادید .

بسیار آدمای هوشمندی هستید ما هم افتخار می کنیم از آشنایی با شما و مجموعتون. من هم سایت شما رو به تمام لیدرها و مدیرانم پیشنهاد دادم. براتون آرزوی موفقیت دارم.

در اسفند ماه ۱۳۹۴ خبری با مضمون زیر منتشر شد

دفتر شرکت بادران گستران در کاشان واقع در میدان امام حسین پلمپ شد.

یک منبع آگاه در نیروی انتظامی شهرستان کاشان به کاشان نیوز گفت: این شرکت در هفته گذشته به دستور دادستان پلمپ شد.

این منبع آگاه دلیل پلمپ را تخلفات مالی و اجرایی دانست و افزود این مهر و موم ربطی به مجوز آن شرکت ندارد.

در بنری که روی این شرکت از طرف نیروی انتظامی نصب شده ذکر شده است: نظر به اینکه فعالیت‌های دفاتر منتسب به شرکت بادران گستران فاقد مجوز و مغایر با برخی از قوانین موضوعه تشخیص داده شده، بنا به تصمیم مراجع ذیصلاح از تداوم فعالیت‌های آن‌ها در سطح شهرستان جلوگیری به عمل آمدو عملیات اجرایی آن‌ها متوقف گردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. محمد مسلمی پور می گوید

    با سلام خدمت خانم مهندس موسوی بنده خودم جدا از مدیر عامل شرکت بین المللی اذر اطلس که ۱۲ سال صادر کننده اول استان و همچنین صادر کننده برتر کشور در سالهای ۸۵تا ۹۵ لذا الان جدا از اینکه خیلی گرفتارم و بازم یکی از اعضای شرکت بادران هم هستم چون باور دارم هر کس در هر شغل و پستی بتونه حتی یک خانواده از کنارش امررار معاش کنند بسیار اجر معنوی داشته لذا در حال برندی رو از سنت پترزبورگ روسیه انحصاری در ایران نماینده هستم و چنانچه تو محصولات شرکت بادران بیاد بسیار عالی بوده و برای خود شرکت بادران سود اوری داشته چون برند بسیار لوکی که ۲ برابر قیمت ما که وارد میکنیم قاچاق این کالا داره تو هایپر مارکتها فروش میره و حتی بادران در سبد کالای خودش قرار دهد لذا با یک چهارم سود هایپر هارکتها هم خریداران بادران بی معطلی این محصول رو در سبد کالا شما ببینند و با اون قیمت اصلان معطل نکرده و راحت یک باکس ۲۰ یا ۲۴ تابی رو با اختلاف بسیار بالا از بازار سریعا خرید خواهند کرد خواهشمندم جهت توضیهات بیشتر با بنده تماس گرفته تا انشالله تو بخش فروش محصولات یک تحول عجیب ایجاد خواهد شد با احترام مسلمی پور

  2. امید می گوید

    یه سیستم … برداری خیلی پیچیده درست کرده

  3. رضا غریبی می گوید

    چه شرکت ساخته ۲ملیون ۱۸۰تومن دادم یه کارت به اسم ایران زمین داده به درد هیچ میخورد پولمون فقط بر باد رفت انصراف هم بدیم پولمون را پس نمی دهن فقط برای خودش خوبه ما تو کنگان هستم الان هم خانوم محدثه زارعی لیدره مثلا

    1. نیلوفر مسلمی می گوید

      سلام جناب ،شما با اون کارت میتونین بی نهایت تخفیف بگیرید،و صرفا کارتهایی که خریداری میکنید برای استفاده نیست و بیشتر جنبه سرمایه گذاری داره که شما باید با تلاش خودتون افراد و زیر شاخه هاتون رو زیاد کنید تا بتونید به درآمد برسید،فقط خرید کارتها کافی نیست