هزینه ارتودنسی چقدر است؟ آیا به قیمت از دست رفتن سلامتی می ارزد؟

0

کارشناسان به والدینی که کودکان آنها دچار مشکل بهم ریختگی فرم دندان هستند و از سنین کم کودک را تحت درمان ارتودنسی قرار می دهند، هشدار می دهند که ممکن است مضرات این کار بیش از فواید آن باشد و باعث بروز مشکلات فراوان برای کودک شود.

هزینه و تعرفه های دندانپزشکی هزینه ارتودنسی بهداشت دهان و دندان ارتودنسی قبل و بعد

گفتنی است، تمیز کردن دندان های تحت درمان ارتودنسی بسیار دشوار است و در بیشتر افرادی که دندان های آنها به اصطلاح سیمی شده است خرابی دندان، وجود پلاک های پوسیده در فضای دهان و دندان و بیماری های لثه شایع است.

کارشناسان هشدار می دهند در صورت رعایت نشدن بهداشت و نظافت فردی توسط فرد تحت درمان با این شیوه، با درصد بالایی تعدادی از دندان های فرد در اثر پوسیدگی از بین می رود.

همه ساله تنها در کشور انگلستان بیش از ۲۰۰ هزار کودک و ۱۵۰۰ فرد بزرگسال تحت درمان ارتودنسی برای ردیف شدن دندان ها قرار می گیرند، ارتودنسی یکی از درمان های گرانقیمت در حوزه دندانپزشکی است و معمولا تا دو سال پروسه درمانی به طول می انجامد.

هزینه و تعرفه های دندانپزشکی هزینه ارتودنسی بهداشت دهان و دندان ارتودنسی قبل و بعد

برخی از پزشکان نوع خاصی از مسواک را برای بیماران در این دوران تجویز می کنند که سطحی کوچک دارد اما کارشناسان اعلام کرده اند این نوع مسواک ها تاثیری در تمیزی بیشتر دندان ها و نظافت سطح بین سیم و دندان ندارد و مسواک های عادی نیز می تواند همان کار را انجام دهد.

متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند افراد چنانچه از این شیوه درمانی استفاده می کنند بویژه کودکان توجه و نظارت کافی بر نظافت دندان های خود داشته باشند و بویژه از دهان شویه های آنتی باکتریال برای پاک کردن فضای داخلی دهان و دندان خود استفاده کنند تا میکروب ها و باکتری های سطح دهان از بین بروند، همچنین پرهیز از خوردن موادغذایی شیرین و چسبناک به میزان زیاد نیز می تواند در حفظ سلامت دندان ها موثر باشد.

هزینه و تعرفه های دندانپزشکی هزینه ارتودنسی بهداشت دهان و دندان ارتودنسی قبل و بعد

از جمله دیگر موارد بسیار مهم در در موثر بودن درمان ارتودنسی مراجعه منظم به پزشک برای بررسی روند درمانی و پرهیز از بی نظمی در بازدیدهای دوره ای است.

هزینه و قیمت ارتودنسی دندان

ردیف ارتودنسی تعرفه عمومی (ریال) تعرفه تخصصی (ریال) متخصص مشمول حق تخصص توضیحات
۱ پلاک متحرک ارتودنسی هرفک ۶,۵۰۰,۰۰۰ ۹,۷۵۰,۰۰۰ ارتودنسی-اطفال تائید قبل از درمان
۲ براکت ثابت هر فک ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ ارتودنسی تائید قبل از درمان
۳ ارتودنسی کامل فکین در بیماران ارتو سرجری ۳۸,۴۰۰,۰۰۰ ۵۷,۶۰۰,۰۰۰ ارتودنسی تائید قبل از درمان
۴ دستگاه عادت شکن ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۲۵۰,۰۰۰ ارتودنسی-اطفال تائید قبل از درمان
۵ پلاک فانکشنال ۷,۴۰۰,۰۰۰ ۱۱,۱۰۰,۰۰۰ ارتودنسی-اطفال تائید قبل از درمان
۶ تعمیر پلاک ارتودنسی ۶۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ