جان کولیسون ایرلندی جوان ترین میلیاردر جهان شد +عکس

1

جان کولیسون ۲۶ ساله، استارتاپی به نام Stripe را که متخصص در زمینه پرداخت آنلاین است مدیریت می‌کند. تنها طی چند روز، جان، که از ایوان اشپیگل، موسس Snapchat دو ماه کوچک تر است، به جوان ترین میلیاردر جهان تبدیل شد. ثروت شخصی وی حدود ۱.۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کم کم استارتاپ استریپ جایش را در میان دنیای تکنولوژی باز می کند. مدیر شرکت نوپای ایرلندی، پس از اعلام افزایش موجودی حسابش به میزان ۱۵۰میلیون دلار، در صف جوان ترین میلیاردرهای دنیا درآمد.

کسب درآمد از سایت کسب درآمد از اینترنت بیوگرافی جان کولیسون بیوگرافی پاتریک کولیسون برترین و موفق ترین استارت آپ ها ایده های استارت آپ اسنپ چت استارت آپ چیست آموزش پولدار شدن Snapchat چیست John Collison
پاتریک و جان کولیسون

پاتریک کولیسون، برادر ۲۸ ساله جان کولیسون John Collison، در کنار برادرش این استارتاپ را مدیریت می کند.

استرایپ به تازگی برای راه‌اندازی سرویس اپل پی قراردادی ۵ میلیارد دلاری به امضا رسانده است.

برادران کولیسون تنها میلیاردرهای خودساخته  ای هستند که کمتر از ۳۰ سال سن دارند و تنها پس از گذر شش سال از خلق استارتاپ شان، هریک ۱.۱میلیارد دلار ارزش مالی دارند. اما استریپ تنها استارتاپ کمپانی این دوبرادر نیست؛ نخستین استارتاپ شان Shuppa  نام داشت که با استارتاپ کوچک دیگری ترکیب شده بود و برای فروشندگان سایت eBay نرم افزار تولید می کرد.

طبق گفته وال استریت ژورنال، شرکت نوپای کالیفرنیایی، با وجود سرمایه گذاران قدرتمندی همچون CapitalG، م۱۵۰میلیون دلار سود مالی دارد. درحالی که سال گذشته، این شرکت، ۵میلیارد دلار ارزش داشته است. اکنون استریپ، تحت عنوان ثروتمند ترین شرکت فن تک، که تکنولوژی را با امور مالی درهم آمیخته، شناخته می شود. درحال حاضر، این شرکت در سانفرانسیسکو مستقر است اما حدود ۶۰۰ نفر را در ۲۵ کشور به استخدام خود درآورده است.

کسب درآمد از سایت کسب درآمد از اینترنت بیوگرافی جان کولیسون بیوگرافی پاتریک کولیسون برترین و موفق ترین استارت آپ ها ایده های استارت آپ اسنپ چت استارت آپ چیست آموزش پولدار شدن Snapchat چیست John Collison

استاندارد جدید پرداخت آنلاین

پاتریک و جان کولیسون، سال ۲۰۱۱ این شرکت را با ایده تسهیل روند خرید در سایت های تجارت الکترونیکی، که گاه مدیریت امور مالی شان دشوار می شد، تاسیس کردند. آنها تحصیلات شان را (ریاضیات در MIT و فیزیک در هاروارد) نیمه کاره رها کردند تا خود را وقف این استارتاپ کنند.

جان کولیسون در مصاحبه با فیگارو اعلام کرد: «ما هرچیزی را که به پرداخت آنلاین در اینترنت یا موبایل مرتبط می شود، مدیریت می کنیم.» این دو برادر در نظر دارند استریپ را به عنوان استاندارد جدید پرداخت های آنلاین بشناسانند.

استریپ، تنها به کمک چند کلیک، از انواع روش های پرداخت آنلاین گرفته تا حتی حسابداری را انجام می دهد. این برنامه از هر معامله صورت گرفته، ۲.۹درصد مبلغ به اضافه ۳۰ سنت اضافی را برای خود برمی دارد. طبق همین روند در سال ۲۰۱۵ مبلغی به میزان ۴۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

– شکیبا شاملو رضایی / فرصت امروز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    جفتشون خیلی جیگرن حال میده شب های زیادی باهاشون باشی