هشت توصیه امام زمان (عج) به شیعیان

0
امام مهدی علیه‌السلام در فرازی از یکی از توقیعات خود هشت توصیه را به پیروان و شیعیان خویش بیان فرموده‌اند.
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف: اگر این نبود که نباید امر خدا نادیده گرفته شود و سرّ الهی آشکار و ابراز گردد،حقّ ما آن گونه بر شما ظاهر می‌شد که عقلهایتان را بِرُباید و تردیدهایتان را برطرف کند؛
لیکن آنچه را که خداوند خواسته انجام می‌شود و برای هر سرآمدی، کتاب و نوشته ای است.
پس از خدا بترسید و تسلیم ما شوید و کار را به ما واگذارید و بر ماست که شما را از سرچشمه، سیراب بیرون آوریم چنان که ما شما را به سرچشمه بردیم.

برای کشف آنچه از شما پوشیده داشته شده کوشش مکنید، و از راه راست منحرف نشوید، و به نادرستی نگرایید. و بر اساس سنّت آشکار الهی به وسیله محبّت و دوستی خود، راه و مقصدتان را به سوی ما قرار دهید.

متن حدیث:

وَلَوْلا أَنَّ أَمْرَ اللّهِ لا یُغْلَبُ، وَسِرَّهُ لایَظْهَرُ وَلایُعْلَنُ، لَظَهَرَ لَکُمْ مِنْ حَقِّنا ما تَبْتَزُّ مِنْهُ عُقولُکُمْ، وَیُزیلُ شُکُوکَکُمْ وَلکِنَّهُ ما شاءَ اللّهُ کانَ، وَلِکُلِّ أَجَل کِتابٌ، فَاتّقُوا اللّهَ وَسَلِّمُوا لَنا وَرُدُّوا الأَمْرَ إِلَیْنا فَعَلَیْنَا الاِْصْدارُ کَما کَانَ مِنَّا الاِْیرادُ، وَلا تُحاوِلُوا کَشْفَ ما غُطِّیَ عَنْکُمْ وَلا تَمیلُوا عَنِ الْیَمینِ وَتَعْدِلُوا إلَی الْیَسارِ، وَاجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إِلَیْنَا بِالْمَوَدَّهِ عَلَی السُّنَّهِ الْوَاضِحَهِ.

«احتجاج، ج ۲، ص۴۶۷- بحارالانوار، ج۵۳، ص۱۷۹»
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ