درمان اورژانسی سرماخوردگی بزرگسالان با طب سنتی

0
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه سرماخوردگی با تب، لرزش و آبریزش بینی همراه است گفت: ویروس ها و باکتری های  موجود در بدن باعث بروز سرماخوردگی در انسان می شود.
عظمایی با اشاره به تاثیر سبزیجات و گیاهان در بدن افراد، اظهار داشت: افراد مبتلا به سرماخوردگی باید از مصرف غذاهای چرب و سنگین، سرخ کردنی، تخم مرغ، ساندویچ، کنسرو و تنقلات مصنوعی همچون چیپس و پفک پرهیز کنند.
متخصص طب سنتی طرز تهیه دمنوش طب سنتی سرماخوردگی بزرگسالان درمان سرماخوردگی درمان خانگی بهترین دمنوش گیاهی
وی با بیان اینکه مصرف مرکبات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، تاکید کرد: مصرف مرکبات همچون پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی و سیب به دلیل اینکه حاوی ویتامین c  هستند از بروز سرماخوردگی جلوگیری می کند.
عظمایی به خوردن سوپ داغ با پیاز، سیر و مقداری فلفل اشاره کرد و افزود: شربت عسل، لیموترش همراه با مقداری آب جوش را با هم مخلوط کرده و میل کنید.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف دمنوش های گیاهی تصریح کرد: دمنوش های آویشن شیرازی، دارچین، اسطو خودوس، بادرنجبویه، مریم گلی و زنجبیل در درمان سرماخوردگی تاثیر بسزایی دارد.
به گفته عظمایی، مصرف ترکیب دمنوش هایی همچون ۲۵ گرم آویشن شیرازی ، ۱۰ گرم پونه کوهی ،۱۰ گرم گل ختمی، ۱۰ گرمگل پنیرک و ۲۵ گرم گل زوفا گیاهی باعث بهبود سرفه، از بین بردن خلط، عفونت، ویروس و سرماخوردگی افراد می شود.
وی با بیان اینکه بعضی افراد همراه با سرماخوردگی، ریه شان خشک و یا خلط آور می شود، عنوان کرد: این بیماران گیاهانی همچون قدومه شیرازی، بارهنگ و گل بنفشه را جهت آبدار شدن در آب جوش بریزند و میل کنند.
به گفته محقق و پژوهشگر طب سنتی، در زمان سرماخوردن پشت کمر و پهلو را با روغن بادام تلخ یا سیاه دانه چرب کنید و با استفاده از بادکش ماساژ دهید.
عظمایی با اشاره به اینکه استنشاق آب نمک و سرم نمکی نیز برای ازبین بردن میکروبها موثر است، عنوان کرد: یکی از عوامل سرماخوردگی عفونت های سینوزیت است که اگر این عارضه عفونت قبلی داشته باشد زمینه را برای سرماخوردگی فراهم می کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به ترکیب بخور اکالیپتوس به همراه بابونه، آویشن و پونه اشاره کرد و افزود: استنشتاق بخور اکالیپتوس باعث ازبین رفتن میکروب ها و عفونت های بدن می شود.
وی با بیان اینکه شلغم خاصیت ضد عفونی دارد، تصریح کرد: مصرف مخلوط شلغم رنده شده همراه با عسل، باعث بهبود سرماخوردگی در افراد می شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ