وزیر کشور : فرزندانم فوق لیسانس دارند و بیکار هستند

0

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در برنامه «بدون تعارف» که در بخش خبری ۲۰ و ۳۰ دقیقه شبکه دوم سیما پخش شد،از آرزوی کودکی‌اش تا نظرش در مورد گشت ارشاد سخن گفت.

رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در کودکی فکر می کردید یک روز وزیر شوید؟ پاسخ داد: نه اصلا، نه در تنها در کودکی بلکه در جوانی و حتی همین چهار سال پیش هم فکر نمی کردم وزیر شوم! وقتی خبرنگار از آرزوی او در زندگی می پرسد او می گوید آرزوی من تنها این بوده که معلم شوم، و الان هم معلم هستم.

فیش حقوقی وزیران فیش حقوقی دولتی ها خانواده رحمانی فضلی حقوق وزیران بیوگرافی عبدالرضا رحمانی فضلی اخبار بدون سانسور سیاسی

در ادامه خبرنگار از شایعات در مورد ورود رحمانی فضلی در دقیقه نود به کابینه پرسید که با این جواب رحمانی فضلی روبرو شد که گفت: من نمی دانم دقیقه چند بوده اما می دانم این تصمیم خود آقای روحانی بوده است. او در پاسخ به این سوال که «پس اینکه بده بستان مجلس و دولت بوده درست نیست؟» می گوید: این را دیگر من نمی دانم که واقع هست یا نه، اما بنظرم اینچنین نیست. چون ایشان تا آخرین لحظه مطرح نکرده بودند، در سه جلسه که ما با هم داشته-البته موارد دیگری هم برای من مطرح کردند که یکی از آنها وزارت کشور بود – ما به توافق رسیدیم.

شما اصولگرا هستید یا اصلاح طلب؟ این سوالی بود که رحمانی فضلی به آن اینگونه پاسخ داد: من از نظر فکری و سوابق سیاسی قطعا گرایش و تمایلم به اصولگرایی است اما اصولگرایی نه به معنای عضویت در یک حزب سیاسی یا دارودسته خاصی، ولی تفکر و بینشم اصولگرایی است.

خبرنگار سوالی دیگر را اینگونه مطرح کرد که: «می گویند آقای دکتر رحمانی فضلی که وزیر کشور شدند، اصولگرایان خوشحال شدند، کمی که گذشت، اصلاح طلبان خوشحال شدند و مقداری از اصولگرایان ناراحت شدند و…» علت این تغییر رفتار چیست؟ رحمانی فضلی پاسخ داد«نه خوشحالی اینها برای من شرط است نه ناراحتی آنها، نه ناراحتی اینها و نه خوشحالی آنها، به عنوان وزیر کشور می گویم از حمایت هیچکدام از گروه های سیاسی برخوردار نیستم بنابراین هر زمانی به مجلس می روم کارت زرد را می گیرم؛ چه در دوره قبل که اصولگرایان لطف کردند و چه در دوره فعلی که اصلاح طلبان محبت کردند و کارت زرد دادند.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که مگر از خودتان دفاع نکردید با خنده گفت: از خودمان که دفاع کردیم منتها در برخی تصمیمات خیلی به دفاع توجه نمی شود.

رابطه تان با آقای لاریجانی رییس قوه مقننه چگونه است؟ سوالی بود که وزیر کشور در پاسخ تاکید کرد: حدود ١۶ سال ارتباط کاری با ایشان داشتیم و به همین دلیل یک الفت و مودتی بین ما هست. خبرنگار می پرسد: ایشان از شما دفاع نکردند؟ او می گوید: بالاخره ایشان هم یک رای دارد.

وقتی خبرنگار ماجرای “ساپورت” را علت یکی از کارت های زرد وزیر کشور مطرح می کند رحمانی فضلی می گوید: ساپورت از آن دسته موضوعاتی است که مستقیما مسائل فرهنگی در جامعه واقعا به وزارت کشور بر نمی گردد. اما چون رییس شورای اجتماعی کشور هستم هرکدام ازین ۲۴ دستگاه اگر اشکال داشته باشند بنده باید پاسخگو باشم که این موضوع اصلا منطقی نیست.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره گشت ارشاد چیست؟ گفت: بنده با گشت ارشاد کاملا موافقم اما با بی انضباطی، هرج و مرج و خدا نکرده سوٕاستفاده و برخوردهای نامناسب کاملا مخالفم. ایا گشت ارشاد فصل خاصی دارد که رحمانی فضلی میگوید: نه، اما برخی فصول اقتضا می کند و به گونه ای است که تجلی برخی از ناهنجاری ها زیاد است و به تبع آن تذکرات هم بیشتر می شود.

ملاک انتخاب استانداران موضوع بعدی است که وزیر کشور اینگونه پاسخ میدهد: در انتخاب استانداران ما چند شرط داشتیم اول اینکه برنامه دولت را قبول داشته باشند و مشی اعتدالی داشته باشند. خبرنگار می پرسد؟ آیا تحت فشار قرار نمیگیرید؟ که می گوید: قطعا توصیه می شود هم از طریق مجلس هم از دولت و این مشورت ها همیشه هست حتی در مرحله انتخاب. او در پاسخ به اینکه آیا امکان تغییر استانداران تا انتخابات ٩۶ وجود دارد اظهارداشت: بنای بنده بر این است تا انتخابات تغییراتی نشود اما به معنای ١٠٠ درصدی نیست زیرا اگر اتفاقی پیش بیاید و ضرورت اقتضا کند حتما عوض می کنم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در برنامه «بدون تعارف» که شب گذشته در بخش خبری ۲۰ و ۳۰ دقیقه شبکه دوم سیما پخش شد، در پاسخ به این سوال که قبلا گفته بودید ٣ بیکار فوق لیسانس در منزل دارید، آیا هنوز هم بیکارند و آیا پسر هستند یا دختر؟ گفت: بله، دختر هستند که کار ندارند ، پسرم شاغل است؛ بعد از اینکه این موضوع را مطرح کردم  چندین نفر به من پیشنهاد کردند که حاضریم بچه های شما را استخدام کنیم که به آنها گفتم شما اگر حاضرید فرزندان من را استخدام کنید بروید و فرزندان دیگران استخدام کنید، بیکار زیاد است، من اگر قرار بود از رابطه استفاده کنم که تا الان استخدام می شدند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که چقدر حقوق می گیرید، گفت: ۶ میلیون ۵٠٠ هزار تومان به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه و ٢ میلیون و ٨٠٠ هزارتومان هم از دولت دریافت می کنم که جمعا حدود ٩ میلیون و نیم می شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره سخنان اخیر یک نماینده مجلس که گفته بود در دوره‌ای با یکی از کاندیداها تماس گرفته شده بود و به وی گفته بودند ۲ میلیارد تومان پول بده تا تائید صلاحیت شوی که بعداً به ۵۰۰ میلیون تومان هم راضی شدند، چیست؟ گفت: اگر مدرک و سندی دارند بدهند قطعا بررسی می شود.

از وزیر کشور در مورد رابطه اش با دکتر روحانی سوال پرسیده می شود که می گوید: رابطه مان قبلا با رییس جمهور بهتر بود و بیشتر توفیق داشتیم ایشان را ببینیم ولی الان فرصت این کارها نیست و تنها برای کار مراجعه میکنم و ایشان هم برای کار بنده را احضار می کنند.

رحمانی فضلی در مورد تماس و حضور هایی که مبنی بر سفارش و انجام کارهای سفارش شده هست خبرنگار می پرسد که پاسخ می دهد: من سفارش پذیر هستم، اگر حقی داشته باشد و قانون مشکلی نداشته باشد انجام میدهم. خبرنگار می پرسد: هوای کسی را بیشتر نداشتید در دوران وزارت؟ که می گوید: سعی کردم نداشته باشم، اما بالاخره ما هم انسانیم و از دستمان در می رود.

از رحمانی فضلی سوال می شود که وزارت کشور برای تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی گاهی تبلیغات غیر اخلاقی می شود، برنامه خاصی دارد؟ او می گوید: من معتقد هستم در مسائل اخلاق، عفت عمومی، انحراف فکری ما اصلا نباید شوخی داشته باشیم. بنده در قوه قضاییه به عنوان رییس شورای امنیت مطرح کردم که حتما به شما کمک خواهم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ