نماینده مجلس: اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو کرد،مدرک دکترای علوم سیاسی‌ام را در سطل آشغال می‌ریزم

2

حسین نقوی‌حسینی امشب در نشست دانشجویی برجام با دستکش مخملی که در دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد، به تعریف عرصه بین‌الملل پرداخت و اظهار داشت: عرصه بین‌الملل عرصه زور و قدرت است و دولت‌ها تلاش می‌کنند که با کسب منافع بیشتر قدرت و زور بیشتری به دست آورند.

وی با اشاره به کدخدامنشی آمریکا گفت: دولتی که خود را کدخدا می‌داند در همه جا حضور دارد، اما حضور ایران را در سوریه خلاف قوانین بین‌المللی اعلام می‌کند. ایران دارای پیشینه چند هزار ساله و دارای قدرت است اما برخی برای این پیشینه ارزش قائل نیستند که باید برای این افراد اظهار تاسف کرد.

حسینی با بیان اینکه باید به اصول پایبند بود نه افراد و حزب‌ها افزود: من در دولت قبل نیز به رئیس جمهور ایراد گرفته و از وی در صحن علنی مجلس انتقاد کردم چراکه ما وکیل مردم هستیم.

سوابق حسین نقوی حسینی پسابرجام چیست برجام چیست اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان اخبار بدون سانسور سیاسی

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت ایران به فعالیت‌های هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ایران توان ایستادگی در برابر کدخدایان عالم را دارد نباید به گونه‌ای وانمود شود که ما از توجه آمریکا خوشحال هستیم. برخی با کوچک‌ترین نگاه دولت‌مردان آمریکا آب از لب‌ولوچه‌شان جاری می‌شود و این خودباختگی در شان ملت بزرگ ایران نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با ذکر مثالی به برخی خودباختگی‌ها در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برخی چنان خودباخته غرب هستند که حتی در سونا و جکوزی با شنیدن اینکه از آب گرم به سرد پریدن اشکال ندارد، بی‌دلیل حرف غربی‌ها را می‌پذیرند تا این خودباختگی وجود دارد کار کشور درست نمی‌شود.

وی به برخی از مشکلات کشور از جمله آلودگی هوا، اختلاس از صندوق فرهنگیان و رواج روحیه اشرافی‌گری بین مسئولان اشاره و تصریح کرد: به خانم ابتکار می‌گوییم هوا آلوده است و باید فکری به حال محیط‌ زیست کرد نه به سفر مالزی رفت و ایشان ناراحت می‌شود و از ما به دادگاه شکایت می‌کند.

نقوی حسینی بیان کرد: در صندوق ذخیره فرهنگیان ۸ هزار میلیارد دلار اختلاس می‌شود و بعد رئیس‌جمهور می‌گوید این وام معوق است و اختلاس نیست اما پس از بررسی ردپای فامیل فلان وزیر دیده می‌شود. از همین صندوق یک فرد ۳۷ ساله یک‌هزار میلیارد تومان وام گرفته درحالی‌که یک جوان دانشجو برای دادن شهریه‌اش با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به ماجرای مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکایی‌ها از ابتدا با فرستادن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت، ایران را در عرصه بین‌المللی دچار مشکل کردند و با وجود بازدید آمانو و اظهار به عدم ایجاد سلاح اتمی باز هم آمریکا قبول نکرد و پرونده را به شورای امنیت فرستادند.

نقوی حسینی با بیان اینکه با این اقدام ایران در زمینه‌های مختلف تحریم و به میز مذاکره کشانده شد تا در نهایت منتج به خروجی مدرکی به نام برجام شد، اظهارداشت: زمانی که این موضوع در مجلس مطرح شد نمایندگان نسبت به نیت شوم آمریکا تذکر دادند اما برخی که به آمریکا اطمینان داشتند این موضوع را باور نکردند.

وی با بیان اینکه در عمل به تعهدات برجام ایران بیشترین تعهد را داشته است، گفت: طرف مذاکره‌کننده از همان ابتدا نقض برجام را آغاز کرد. در زمان شروع تعهدات در فردای ۲۷ دیماه کنگره آمریکا ۱۱ شخصیت ایران را مورد تحریم قرار داد که خلاف بند ۳ برجام بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه آشکارترین مورد نقض برجام تمدید تحریم‌ها بود، بیان کرد: سخنگوی کاخ سفید ۸ بندی که نقض برجام بوده را به صورت رسمی اعلام کرد اما برخی از افراد تیم مذاکره‌کننده حاضر به پذیرش این امر نبودند.

وی با بیان اینکه عراقچی به من گفت که تحریم‌ها فقط روی کاغذ لغو شده است، افزود: بنده پیش از برجام گفتم اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو کرد، مدرک دکترای علوم سیاسی‌ام را در سطل آشغال می‌ریزم. ۷۰ میلیارد دلار توافق دولت با اروپایی‌ها روی زمین مانده و این دولت‌ها از ترس آمریکا حاضر به انجام تعهدات خود نیستند.

نقوی‌حسینی با اشاره به توانمندی‌های داخلی گفت: ایران با توانمندی‌هایی که در داخل دارد نیازی به کشورهای اروپایی و آمریکایی و کج کردن گردن مقابل این عده ندارد. برخی از مسئولان کشور چرا این موضوع را نمی‌پذیرند.

وی افزود: در شرایط امروز آمریکا‌ئی‌ها دام پهن کرده‌ و خواهان این هستند که ایران متوقف‌کننده برجام باشد باید با همدلی و وحدت به مقابله با این دام رفت. ما باید هوشمندانه با پذیرش این نکته که آمریکا دشمن ملت ایران است به مقابله با این هجوم برویم.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره اطلاع رهبری از جزئیات برجام گفت: مقام معظم رهبری همیشه مواضع خود را با صراحت از رسانه ملی مطرح کردند ولی رئیس جمهور مواردی بر خلاف نظر رهبری عمل کردند. آقایانی که می‌گویند در امضای برجام با رهبری مشورت کردیم باید بدانند که با رهبری مشورت کرده اما بعد رفتند و نظر خودشان را اعمال کردند.

نقوی حسینی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای افزود: بازدید آژانس از کشورها به صورت مستمر انجام می‌شود و طبق پروتکل الحاقی است. در این بازدیدها بازدیدکننده اختیاراتی دارد.

وی با بیان اینکه مذاکرات از سال۸۲ با دبیری روحانی  شروع شد و تاکنون توسط وزیر امور خارجه انجام  می‌گیرد، گفت: در ۶ ماه پایانی دولت قبل با اجازه رهبری به صورت رسمی آغاز شد و بازدید آمانو بعد از امضای توافق بود. بازدید آمانو برخلاف صحبت‌های قبلی رهبری بود که ایشان با اصرار مسئولان به این موضوع جواب دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باید چه واکنشی برای تمدید تحریم‌ها انجام داد گفت: توافق نه فتح الفتوح بوده و نه ترکمانچای است. یک توافق انجام شده  که دارای محاسن و معایبی است و ما باید نسبت به آن هوشمندانه عمل کنیم.

وی در جواب به این سوال که چرا از رئیس جمهور دعوت نمی‌کنید تا در مجلس جوابگوی تمدید تحریم‌ها باشند گفت: این اکنون به صلاح دولت و ملت نیست البته اگر در زمانی که مجلس به این نتیجه برسد که باید  از ایشان سوال کنند حتماً  وارد می‌شود.

نقوی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای جایگزینی برجام چیست، گفت: ما در شرایط فعلی که توافق داشته‌ایم نباید خاتمه‌دهنده باشیم چرا که این دام  آمریکاست و  البته فکر می‌کنم که من از روحانی بیشتر از برجام حمایت کرده‌ام. در مورد وعده‌ها واقع‌بین باشیم. در ایران ما دارای سرمایه‌های زیادی هستیم ولی افرادی به دنبال حل مشکلاتمان در فراسوی مرزها هستند.

سید حسین نقوی حسینی (متولد ۱۳۳۹ در روستای کلاته شهرستان ورامین) عضو فراکسیون رهروان ولایت، رئیس فراکسیون فرهنگیان، رئیس مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران و نمایندهٔ اصولگرای حوزهٔ انتخابیهٔ ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی است. وی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام و همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بوده است.

تحصیلات حسین نقوی حسینی

وی دارای تحصیلات لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران (با رتبه ۱ کنکور سراسری) و فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران (با رتبه ۴ کنکور) و دکتری علوم سیاسی (با رتبه ۲) (PHD) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران می‌باشد (۸۶).

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. میلاد موسوی می گوید

    خدا یدونست همیشه اوّل تا آخر تا ابد

  2. امید می گوید

    مذاکرات ۲و۳…بایدبرای اثبات ایران(جنگ افروزنبودن،ضمانت ودفاع ازمذاکرات۱،موشک پرانیهای دفاعی،دخالت نکردنهای تسلیحاتی ومالی تروریست-دفاع ازمظلوم،حرم ومرزدرفرامرزها-دشمن نبودن باتمام ملل،منطقه،همسایگان،کشورهاومردم دنیا،نقض نکردن حقوق بشر،تروریست نبودن،رفع کامل تحریمها وحقانیت ایران…)زیرنظرمجامع بین المللی صورت گیرد-تاهرکس وناکس،تازه به دوران رسیده ومتوهمی(مثل ترامپ،اسرائیل،اعراب،احمدی نژاد،مفسدان وخودکامه های دیگر) نتوانند-بازیمان بدهدوسرجنگ،تحریم وبی ثباتی رابااین مملکت بازکند