مسکن قوی برای درد دندان /راه حل های خانگی برای دندان درد

1

داروی مسکن قوی برای دندان درد ، قرص تسکین دندان درد عصبی ،علت و درمان دندان درد

دندان درد مشکلی است که باید سریعا رفع شود در غیر این صورت می تواند مشکلات بزرگتری مانند بیماری های قلبی را برای شما به وجود آورد. برای آنکه بتوانید دندان درد خود را برای مدتی تسکین دهید می توانید از نکات زیر استفاده کنید:
مضرات ایبوپروفن مسکن دندان درد درمان دندان درد داروی مسکن قوی بهداشت دهان و دندان ایبوپروفن
* ابتدا دقت داشته باشید که هنگام خواب باید حتما زیر سر بلند باشد، اگر بالشت کاملا تخت باشد، خونرسانی در سر بیشتر می شود و درد دندان افزایش می یابد.

* از خوردن غذا یا نوشیدن مایعات گرم جدا پرهیز کنید. مایعاتی که دمای بالایی دارند ریشه دندان را نشانه گرفته و به هیچ عنوان درد ان را تسکین نمی دهند.

* با استفاده از کمپرس سرد از روی صورت و در ناحیه درد، درد دندان کمتر می شود و هر چه کمپرس بیشتر باشد، نتیجه بهتری دارد. کمپرس سرد را می توانید با استفاده از یک حوله نرم به همراه بسته ای یخ استفاده کنید.

* شست و شوی داخل دهان با آب نمک سرد یکی از موثرترین راه های درمان دندان درد است. از این راه می توانید در هر موقع شب استفاده کنید.

* استفاده از قطره های گیاهی مثل عصاره گیاه میخک که باید به طور مستقیم روی حفره پوسیدگی دندان ریخته شود راهی دیگر برای تسکین درد است. البته هنگام استفاده از این قطره ها از سالم بودن و البته درست استفاده شدن آن دقت داشته باشید.

مضرات ایبوپروفن مسکن دندان درد درمان دندان درد داروی مسکن قوی بهداشت دهان و دندان ایبوپروفن
کمتر کسی است که حداقل یکبار در عمرش دندان درد را تجربه نکرده باشد. گاهی این دردها به قدری شدید است که مسکن ها هم تسکین دهنده آن نیستند.علاوه بر این در برخی شرایط امکان مراجعه به دندانپزشک وجود ندارد.
در این مواقع استفاده از راهکارهای طبیعی وخانگی مثل معجزه عمل کرده و درد دندان رابه سرعت تسکین می دهند.
قطره یا شربت سرفه
قطره یا شربت های سرفه معمولا حاوی مقدار کمی ماده بی حس کننده هستند که در کاهش و از بین بردن درد دندان موثر هستند. کافی است  فقط یک یا دو قطره از این داروها را روی دندان ریخته ومعجزه آن را نظاره گر باشید.
پماد ویکس مسکنی قوی برای دندان درد
استفاده از پماد ویکس یک راهکار عجیب اما موثراست. در این روش این پماد را بر روی صورت در ناحیه ای که دندان شما درد می کند همراه با یک حوله راروی آن قرار دهید،حالا بر روی طرفی از صورتتان که درد می کند بخوابید تا سریع تر از آنچه که تصور می کنید درد کاهش یابد.
میوه ای دندان درد را تسکین می دهد
یکی از بهترین بی حس کننده ها دندان خیار است. یکبرش ازاین میوه را برروی دندان دردناک خود قرار داده و کاهش درد را بااین مسکن طبیعی تجربه کنید. علاوه بر این، برخی از مواد طبیعی مانند پیاز، سیر، علف گندم، آب نمک و اسفناج  نیزدر تسکین درد دندان موثراند.
کیسه های چای معجزه رفع دندان درد
به منظور کاهش درد دندان یک چای کیسه ای داغ را مستقیم برروی دندانتان قرار دهید. چای به دلیل اسید تانیک در تسکین درد تاثیرگذاراست.
روغن این گل دندان درد را از بین می برد
روغن میخک یکی از محبوبترین درمان های  مورد استفاده در طب گیاهی برای کاهش درد دندان است.این روغن به دلیل وجود اوژنول دارای خواص ضد باکتری و بی حس کنندگی  است.
یک توپ پنبه را در مخلوطی از ¼ قاشق چای خوری روغن زیتون و دو یا سه قطره روغن میخک فرو برده و آن را در روی دندان مورد نظرقرار دهید. در سال های اخیر شرکت های داروسازی قطره میخک را تولید ودر داروخانه ها عرضه کرده اند.
با زنجبیل درد دندان را فراموش کنید
زنجبیل  را به قطعات کوچکتربرش زده و آن را بر روی محل دردناک قرار دهید. به تدریج درد شما با این راهکار تسکین پیدا می‌کند. زنجبیل های باقی مانده را در یخچال قرار داده و برای دفعات بعد از آن ها استفاده کنید.
زیره سیاه درد دندان را تسکین می دهد
نصف قاشق چای خوری از سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری روغن زیره سیاه مخلوط و آن ها را حرارت دهید.سپس این ترکیب را پس از سرد شدن دهان خود را با آن شورید. این ترکیب  از التهاب و عفونت جلوگیری می کند.
ساده ترین روش تسکین درد دندان
بهترین راه حل برای از بین بردن درد غیر قابل تحمل ‎ استفاده از کمپرس سرد است. کافی است که روی ناحیه دردناک را کیسه یخ قرار داده و فروکش کردن درد را به سرعت ببینید.
توجه داشته باشد بعد از تسکین درد به محض امکان‌پذیرشدن شرایط به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دندان شما عفونت کرده و در اثر بی توجهی درنهایت مجبور به کشیدن دندانتان شوید.

داروهای مؤثر بر دندان درد کدامند؟

ایبوپروفن: ایبوپروفن (با نام‌های تجاری Advil, Genpril, Midol IB, Motrin IB, Proprinal, Smart Sense) یکی از موثرترین و در دسترس‌ترین داروهای مسکن برای دندان‌درد است. این دارو در بیشتر موارد در صورت مصرف صحیح می‌تواند دندان‌درد شما را تسکین دهد طوری که به داروی دیگری نیاز نداشته باشید. در دو دوز ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی‌گرم در بازار دارویی ایران موجود است. این دارو بدون نسخه در ایران و بیشتر کشورها قابل تهیه می‌باشد و اگر منع مصرفی برای این دارو نداشته باشید (مثلاً خونریزی گوارشی، مشکلات قلبی مانند انجام جراحی بای پس قبلی اخیر و وجود حساسیت دارویی شناخته شده به این دارو…) می‌توانید آن را برای دندان‌درد خود استفاده کنید. فرم ژلاتینی کپسولی این دارو (با نام ژلوفن در ایران شناخته شده است) جذب گوارشی راحت‌تری نسبت به قرص دارد. کتوپروفن دارویی هم خانواده با ایبوپروفن است که اثر قوی بر تسکین دندان‌درد دارد ولی در بازار ایران به طور عمومی در حال حاضر وجود ندارد. پیروکسیکام و کتورولاک در بازار ایران موجود است. کتورولاک ازجمله داروهای این خانواده است که فرم تزریقی آن هم در بازار موجود است.

استامینوفن: استامینوفن از داروهای مؤثر بر درد است. استامینوفن با نام Paracetamol هم در دنیابه عنوان مسکن معروف است هرچند که خاصیت ضددردی دارد ولی خاصیت ضد التهابی شناخته شده‌ای ندارد. استامینوفن بیشتر در ترکیب با سایر داروهای ضددرد تجویز می‌شود. در خانم‌های باردار هم استامینوفن ضددرد خوبی در تمام مراحل بارداری تلقی می‌شود. زیاده روی در مصرف استامینوفن و تجاوز از دوز مجاز دارو می‌تواند مشکلات کبدی شدید ایجاد کند.

بی‌حس کننده‌ها یا ضددردهای موضعی: قطره‌های صناعی یا گیاهی و افشانه‌ها(اسپری‌ها) روی دندان‌درد اثردارند ولی فقط مدت کوتاهی دندان‌درد را برطرف می‌کنند.معمولا جای داروهای خوراکی و تزریقی را نمی‌گیرند.به علاوه ممکن است ایجاد حساسیت موضعی،حالت سوختگی مانند یا زخم هم در ناحیه بکنند.ولی در مصرف چند باره،به مدت کمی می‌توانند درد را برطرف کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. nima می گوید

    با سلام

    مرسی مطالبتون به من خیلی کمک کرد

    من خودم از قرص اکتوفن اکسترا استفاده میکنم

    چون کافئین داره بعد از مصرف باعث خستگی نمیشه

    با تشکر