قیمت جدید کیا اسپورتیج در ایران +مشخصات فنی Sportage
اسپورتیج ۲۰۱۷ ، قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۱۱ ، کیا اسپورتیج ۲۰۱۴ ، قیمت اسپورتیج ۲۰۱۶ ، مشخصات فنی اسپورتیج ۲۰۱۶ ،قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۱۵ ، اسپورتیج ۲۰۱۸
اطلس خودرو در اقدامی جالب با وجود آنکه قیمت جدید اسپورتیج را روز گذشته منتشر نموده بود، امروز نیز قیمت جدیدتر آن را اعلام و عملا ثابت کرد که دولت هیچ نظارتی بر روی قیمت خودروهای وارداتی ندارد.
اطلس خودرو نماینده رسمی محصولات کیا در ایران، قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ را به صورت روزانه اعلام میکند.
این شرکت با توجه به تعرفه جدید واردات و نرخ جدید ارز، قیمت جدید کیا اسپورتیج را هر چند روز یکبار بروزرسانی میکند.
خودرو | قیمت قبل (۱ اردیبهشت) | قیمت جدید (۲ اردیبهشت) |
کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ | ۳۰۲/۰۰۰/۰۰۰ | ۳۱۲/۰۰۰/۰۰۰ |
قیمت کیا اسپورتیج در دی ماه ۱۳۹۶
فهرست مطالب
اطلس خودرو نماینده رسمی محصولات کیا در ایران، قیمت جدید کیا اسپورتیج را اعلام نمود.
این شرکت با توجه به تعرفه جدید واردات و نرخ جدید ارز، قیمت جدید کیا اسپورتیج نیوفیس را منتشر کرد.
خودرو | قیمت (آذر ۹۶ ) | قیمت (دی ۹۶) |
کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ | ۲۱۳/۱۸۸/۰۰۰ | ۲۳۵/۲۰۹/۰۰۰ |
قیمت کیا اسپورتیج در اردیبهشت ۱۳۹۳
خودرو کیا اسپورتیج ۲۰۱۴ در ۲ رنگ سفید و مشکی و با قیمت ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به متقاضیان عرضه می شد.
قیمت کیا اسپورتیج در فروردین ۱۳۹۱
کیا اسپورتیج ۲۰۱۱ در بازار ایران ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده بود . از اصلی ترین رقبای آن می توان به هیوندای توسان، سوزوکی گزند ویتارا، نیسان قشقایی و سنگ یانگ اکتیون اشاره کرد.
Kia 2011 Sportage
***
معرفی کیا اسپورتیج ۲۰۱۷
این خودرو که به عنوان جدیدترین نسخه اسپرتیج در بازار جهانی شناخته می شود، کمی دیر از هیوندای توسان به بازار منطقه خلیج فارس آمده است.
حال به نظر می رسد سفرای کشورهای خارجی، منتظر آغاز واردات رسمی این خودرو به ایران نشده اند و زودتر از سایر مردم به سراغ این خودرو رفته اند. البته که در بازار مناطق آزاد این خودرو در تیراژ پایین وارد شده است. این روزها سفرای کشورهای خارجی در ایران، سوار بر خودروهایی به روز در شهر تهران می شوند. خودروهایی که شاید اجازه ورود به بازار ایران را ندارند و یا به هنوز ثبت سفارششان آغاز نشده است. مازراتی لوانته و کیا اسپرتیج نسل چهارم دو مثال این قضیه به حساب می آیند.
شایان ذکر است که نسخه های محدودی از اسپرتیج نسل چهارم در حال حاضر در منطقه خلیج فارس و مناطق آزاد ایران دیده می شود که اکثرا کد سفارشی جز کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند.
در روزهایی که کیا اپتیما JF، هیوندای توسان TL، هیوندای سوناتا هیبرید، کیا کارنز نسل جدید و… وارد بازار ایران شده اند، این نگاه را برای بسیاری از مشتریان به وجود آورده که دیگر اسپرتیج قدیمی شده است و به جای خرید آن باید به سراغ خودروهای به روزتری رفت.
امروز شاهد هستیم که به خاطر نبود اسپرتیج نسل چهارم، هیوندای توسان TL تا ۱۹۲ میلیون تومان معامله می شود. پولی که با آن می توان یک هیوندای سانتافه خرید. نمایندگان عربی کیا، در سایت های رسمی خود اعلام کرده اند که کیا اسپرتیج نسل چهارم بزودی با مدل ۲۰۱۷ وارد بازار می شود.
همچنین با توجه به برخی اطلاعات منتشر شده، این خودرو با سه پیشرانه اصلی عرضه می شود. موتور دو لیتری ۱۵۶ اسب بخار با گشتاور ۱۹۴ نیوتون متر که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت بین چهار چرخ یا دو چرخ جلو تقسیم می شود. موتور ۲٫۴ لیتری ۱۷۵ اسب بخار با گشتاور ۲۲۷ نیوتون متر که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک، تمام نیرو بین چهار چرخ توزیع می شود. موتور ۱٫۶ لیتری توربو ۱۷۴ اسب بخار با گشتاور ۲۶۵ نیوتون متر که توسط یک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک دوکلاچه به چهار چرخ قدرت رسانی می شود. پیش بینی می شود که اسپرتیج ۲۰۱۷ با موتور دو لیتری به بازار ایران بیاید و قیمتی بین ۱۶۸ تا ۱۸۵ میلیون تومان را از آن خود کند.
نسل سوم اسپورتیج توانست جایزه کیفیت و رضایتمندی مشتریان را از AutoPacific VSA به خود اختصاص دهد. همچنین با دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA خودرویی ایمن به شمار میرفت. چنین دستاوردهایی انتظارات را از نسل چهارم اسپورتیج افزایش میداد و به همین دلیل نیز حالا شاهد اسپورتیجی هستیم که از همه نظر تغییرات متعددی به خود دیده است. کیا تصمیم دارد تا به وسیله اسپورتیج رشدی را که در بازار اروپا داشته دنبال کند چراکه این خودرو در بازار اروپا پرچمدار فروش خودروهای کیاست و توانست بیش از یک چهارم فروش اروپایی کیاموتورز (بیش از ۲۷ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۴) را به خود اختصاص دارد.
شاید تنها نقطه ضعف این خودرو نمای جلو آن باشد؛ کیا این چهره اسپورتیج را از برادر کوچکتر اسپورتیج یعنی Kia KX3 قرض گرفته است. در نسل قبل چراغهای جلو با جلوپنجره ترکیب شده بودند اما در این نسل با تفکیک چراغ و جلوپنجره از یکدیگر سعی بر تاکید بیشتر بر هر یک از این قسمتها شده است.
با آنکه در نگاه اول خودرو عریضتر به نظر میآید اما این یک خطای چشمی است! چراکه همچون نسل سوم، عرض خودرو ۱۸۵۵ میلیمتر باقیمانده است. فاصله محوری و طول خودرو نسبت به نسل قبل به ترتیب افزایش ۳۰ و ۴۰ میلیمتری داشتهاند. فاصله دو چرخ جلو افزایش ۲۰ میلی متری داشته اند در حالی که فاصله دو چرخ عقب ۱۰ میلی متر کوتاهتر شده است.
طول | عرض | ارتفاع | فاصله محوری | حجم باک |
۴.۴۸m | ۱.۸۵m | ۱.۶۳m | ۲.۶۶m | ۶۲L |
در نمای کنار طراحی عضلانی گلگیرها و شیب ملایمی که در سقف وجود دارد قابل توجه است. در نمای عقب خطهای افقی را میبینیم که قسمتهای مختلف را تفکیک کردهاند. چراغهای باریک عقب با الهام از کانسپت Kia Provo طراحی شده است و با قوسهای درب عقب و اسپویلر سقفی نیز هماهنگی خوبی دارند. همچنین از جداشدن چراغهای راهنما از چراغهای اصلی نیز نباید غافل شد.
در نمای داخلی اسپورتیج تجهیزات جدیدش را به رخ میکشد. تیم طراحی داخلی سعی داشتهاند تا کابین جادارتر و و داشبورد نیز راننده محورتر از نسل گذشته باشد. همچنین طیف وسیعی از فناوریها به منظور بهبود آسایش، راحتی و ایمنی سرنشینان در نظر گرفته شده است.
طراحی کابین ساده و مدرن است. برای پوشش کابین ترکیی از سطوح فلزی و پوششهای نرم را شاهد هستیم که در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند. در نسل چهارم اسپورتیج فضای سر و پا افزایش یافته است تا سرنشینان راحتتر از همیشه باشند. ستونهای A و C باریکتر شدهاند و محل قرارگیری آینهها نیز بهبود یافته است تا دید عقب و جلو بهبود یابد. در کنار این موارد سفارش سانروف منجر میشود تا فضای کابین دلبازتر به نظر بیاید. همچنین به لطف استفاده از مواد جاذب صدا، افزایش ضخامت شیشهها و عایقبندی سیستم تعلیق میزان صدای نفوذی به فضای کابین کاهش یافته است.
در نسل چهارم اسپورتیج تنوع پیشرانه و جعبهدندههای جدید باعث بهترشدن کارایی انجین شده و با اصلاحاتی که صورت گرفته میزان انتشار آلایندگی و مصرف خودرو نیز کاهش یافته است. از جدیدترین پیشرانههایی که برای این نسل تدارک دیده شده است میتوان به پیشرانه ۱.۶ لیتری GDI تنفس طبیعی (موسوم به مگا) اشاره کرد. اکثر این پیشرانهها به جعبهدنده ۵ یا ۶ سرعته مجهز شدهاند تا قدرت را به چرخها منتقل کنند. اسپورتیج ۲۰۱۷ دو انجین پرکاربرد دارد؛ یکی ۲ لیتری توربوشارژ و دیگری ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی که مثل گذشته، انجین دوم فرصت حضور در ایران را پیدا کرده است.
انجین | قدرت | گشتاور | گیربکس | مصرف شهری
(AWD) |
مصرف جاده ای
(AWD) |
مصرف ترکیبی
(AWD) |
۲,۳۵۹cc | ۱۸۴hp | ۲۳۷nm | ۶ سرعته اتومات | ۱۱.۲L | ۹.۴L | ۱۰.۲L – 10.7L |
AWD هوشمند دارد
اسپورتیج ۲۰۱۷ هم بصورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است و هم با سیستم محرکه AWD که خوشبختانه مورد دوم در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته است. سیستم AWD اختصاصی کیا Dynamax نام دارد که از سال ۲۰۱۰ روی محصولات کیا قرار گرفت ولی جدیدترین نسخه آن برای نخستینبار روی سورنتو ۲۰۱۶ امتحانش را پس داد. داینامکس با سیستم توزیع گشتاور در پیچها (TVCC) کار میکند. برخلاف AWDهای معمولی که بعد از اتفاق، واکنش نشان میدهند اما داینامکس میتواند در هر لحظه گشتاور منتقل شده به چرخها و همچنین هرزگردی آنها را رصد کند.
نسل چهارم اسپورتیج در نیمه اول سال ۲۰۱۶ بهعنوان مدل ۲۰۱۷ به بازار اروپا عرضه شد و سپس به آمریکا رفت.
اسپورتیج ۲۰۱۷ در بازار آمریکای شمالی قیمت پایهای ۲۳۰۰۰ دلاری دارد.
مقایسه نسل قدیم و جدید اسپورتیج
Kia Sportage 2017 | Kia Sportage 2010-2016 | |
نسل چهارم (QL) | نسل | نسل سوم (SL) |
۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک | گیربکس | ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک |
دو دیفرانسیل (۴WD) | محورمحرک | دو دیفرانسیل (۴WD) |
۴ خطی / ۱۶ | تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ | ۴ خطی / ۱۶ |
۲۳۵۹ | حجم موتور (سیسی) | ۲۳۵۹ |
۱۸۴/۶۰۰۰ | قدرت (دوردردقیقه/اسببخار) | ۱۷۷/۶۰۰۰ |
۲۳۷/۴۰۰۰ | گشتاور (دوردردقیقه/نیوتنمتر) | ۲۲۷/۴۰۰۰ |
۸.۱ | ضریب چالاکی | ۹ |
۱۸۰ | حداکثر سرعت (کلیومتربرساعت) | ۱۸۰ |
۱۰.۴ | شتاب ۰ تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۹.۲ |
۱۶۳۵/۱۸۵۵/۴۴۸۰ | طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۱۶۳۵/۱۸۵۵/۴۴۴۰ |
۲۶۷۰ | فاصله دومحور (میلیمتر) | ۲۶۴۰ |
۱۵۰۰ | وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۵۸۸ |
۲۲۵/۶۰ R17 | رینگ و لاستیک | ۲۲۵/۶۰R17 |
۱۱.۲ | مصرف شهری (لیتردر ۱۰۰ کیلومتر) | ۱۲.۵ |
۹.۴ | مصرف جادهای (لیتردر ۱۰۰ کیلومتر) | ۷.۳ |
۱۰.۲ | مصرف ترکیبی (لیتردر ۱۰۰ کیلومتر) | ۹.۲ |
۶۲ | حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
۶۰۸ | پیمایش (کیلومتر) | ۵۹۷ |
ساتین