۶ ترفند دلالان حرفه ای خودرو و راهکار مقابله با آن!

0

متاسفانه خرید و فروش خودرو هم اکنون تحت کنترل روش های سنتی خرید و فروش است که در آن دلالان خودرو، نقش اصلی و تعیین کننده ای دارند، در مقایسه، الگوی جدیدی توسط شرکت همراه مکانیک، برای فروش خودروهای کارشناسی شده و مطمئن به صورت مستقیم از فروشندگان اصلی خودرو، پیشنهاد شده است که تحت عنوان نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده شناخته می شود، اما ترفندهای دلالان حرفه ای خودرو چیست؟

خرید خودرو دست دوم ترفندهای خرید ماشین آموزش و راهنمای خرید خودرو آموزش دلالی

  • پنهان کردن عیوب خودرو، نشان دادن به کارشناس آشنا

کمتر دلالی را پیدا می کنید که عیوب بدنه و فنی خودرو را اعلام کند، تصادفات سنگین، چپ شدن خودرو، ضربه خوردن شاسی، در نهایت توسط دلال به عنوان یک لکه رنگ روی گلگیر معرفی می شود، کلاهبرداری شایعی که به ویژه در بورس های خرید و فروش خودرو اتفاق می افتد، حضور یک فرد با لباس صافکار و نقاش است که دور و بر خودرو قدم می زند و دلال پیشنهاد سپردن کارشناسی خودرو به وی را می کند و البته کارشناس مورد نظر حتماً تایید خواهد کرد که خودرو هیچ گونه عیب و ایرادی ندارد!

در مقایسه در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده، شما می توانید خودروهایی که توسط همراه مکانیک کارشناسی شده اند بازدید نموده و از بین آنها خرید کنید، در عین حال این اختیار نیز به خریدار داده می شود که همراه خود کارشناس بیاورد و اگر کارشناس گزارش کارشناسی همراه مکانیک را تایید نکرد، پرداخت هزینه آن بر عهده همراه مکانیک خواهد بود.

  • ماشین همینجاست، بیایید و ببینید!

یکی از ترفندهای دلالان خودرو، سپردن خودرو به چند نفر همزمان و گذاشتن قرار با همه آنهاست، به همه آنها هم گفته می شود که خودرو را برای شما نگه داشته ام و البته کدام دلال است که به یک مشتری، به خاطر قولی که به مشتریان دیگر داده نه بگوید! خیلی شایع است که شما سر قرار می روید و بینید که خودرو فروخته شده و البته وقت شما تلف شده است. موضوع هم خیلی راحت اتفاق می افتد، از یک جایی به بعد دلال تلفن خودش را جواب نمی دهد و شما هم نمی توانید به هیچ صورتی وی را پیدا کنید.

در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده، به محض فروش یک خودرو، آن خودرو از نمایشگاه برداشته می شود و وقت خریدار، تلف نخواهد شد.

  • جلب اعتماد خریدار و عقد قراردادهای مساله دار

“این قولنامه همه چیزش درست است، خیالت راحت، امضا کن و ماشینو بردار” این جمله آشنا نیست؟ این حرفی است که دلالان خودرو برای نهایی شدن معامله و گرفتن امضا از خریدار می زنند، اما اینکه قولنامه مربوطه چگونه تنظیم شده است، چه شرایطی برای خریدار گذاشته و چگونه در صورت مغبون شدن خریدار، وی می تواند حق خود را بگیرد، بندهای حقوقی است که در این قولنامه ها پیدا نخواهید کرد، در مقایسه در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده، شما با عقد یک قرارداد حقوقی معتبر، با خیال آسوده معامله خودرو را انجام خواهید داد.

  • سیاه بازی و نمایش تقاضای بالای خرید خودرو

“آقا اگر نمی خری ما خواهان هستیم، آقا ماشین چند؟ خیلی تمیزه، همین الان چک را بنویسم؟” و البته در جواب “من با این آقا صحبت کردم، اخلاقاً قولش را به ایشان داده ام” و البته هول شدن خریدار برای از دست ندادن یک مورد عالی و تلاش برای هرچه سریعتر بستن قرارداد!

یک نمایش سیاه بازی که بین دلال خودرو و چند به ظاهر خریدار اجرا می شود، ترفند هم اینگونه است که دلال به شما می گوید با چند تا خریدار دیگه هم قرار گذاشته است، آن خریدارها هم سر صحنه می آیند و مرتب درباره کیفیت خودرو و علاقه خودشان برای خرید صحبت می کنند، خریدار هم از ترس از دست دادن یک مورد مناسب هول می شود و اتفاقی که نباید بیافتد می افتد!

در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده، شما می توانید با خیال آسوده با خود فروشنده اصلی که البته یک دلال نیست، مذاکره کرده و پس از انجام توافقات، خودرو را خریداری کنید.

  • نهان کردن پیمایش و کیلومتر خودرو

“این خودرو ۶۰ هزار کیلیومتر بیشتر نرفته است” جمله ای است که دلالان خودرو می گویند و با ارجاع به داشبورد و کیلومتر نمایش داده شده روی آن، سعی می کنند اعتماد خریدار را جلب کنند، متاسفانه کسب وکار ناسالم کاهش کیلومتر خودرو، مدتی است رواج زیادی گرفته است و البته تفاوت ارزش یک خودروی با پیمایش بالا و پایین، به ده ها میلیون تومان می رسد.

در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده، تمام خودروها با تست دیاگ و تست تجربی، از نظر میزان پیمایش صحت سنجی شده اند و پیمایش ارائه شده، قطعاً پیمایش واقعی خودرو خواهد بود.

  • تظاهر به فروش به قیمت کارشناسی

“آقا قیمت معامله این خودرو این قدر است، دوست نزدیکم هفته پیش همین خودرو را این قیمت فروخت” نشان دادن خود به عنوان فردی مطلع از بازار و معاملات آن، پیشنهاد قیمت و البته تعریف بیش از حد و اندازه از خودرو و ویژگی های آن، ترفند دلالان حرفه ای است که با آن قیمت هایی را برای خودرو ارائه می دهند که هیچ مبنای کارشناسی ندارد و البته با چرب زبانی، این قیمت را به مشتری قالب می کنند.

در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده، تمامی خودروها بر مبنای ابزار قیمت همراه مکانیک که بر مبنای مشخصات خودرو و قیمت خودروهای معامله شده طراحی شده است، تعیین قیمت شده اند و خریداران می توانند از خرید به قیمت کارشناسی شده، مطمئن باشند.

در نهایت، معامله با دلالان حرفه ای خودرو، دردسرهای زیادی به مشتری تحمیل می کند و البته ممکن است یک تجربه تلخ از یکی از مهمترین خریدهای زندگی هر فرد برای وی رقم بزند، در مقایسه، افراد می توانند با مراجعه به نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده، با خیال راحت خودروی کارشناسی شده و مطمئن را به صورت مستقیم از فروشنده اصلی خریداری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ