درآمد ۵۴۰ میلیونی رامبد جوان از آپ (آسان پرداخت) + سند

0
در صورت های مالی شرکت آسان پرداخت پرشین، از پرداخت ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به “رامبد جوان” بازیگر و مجری مشهور کشورمان سخن به میان آمده که مربوط به سالجاری است و این رقم در سال گذشته، صفر بوده است.
از جمله محسنات ورود شرکت ها و کارخانجات بزرگ به بورس، شفاف تر شدن وضعیت و صورت های مالی آنها و اطلاع سهامداران خرد و سایر علاقمندان از وضعیت فعالیت این مجموعه هاست که کمک می کند روند حرکتی این شرکت ها با دقت و نظارت بیشتری همراه باشد.

یکی از آخرین و مشهورترین شرکت هایی که سهام خود را در بورس عرضه کرده، شرکت آپ یا همان آسان پرداخت پرشین است که عنوان پانصدمین شرکت پذیرفته شده در بورس، این فصل جدید از فعالیت خود را آغاز کرده است.

شرکت آسان پرداخت در ابتدای سال ۸۸ تاسیس شده و امروز ۴۶ درصد بازار پرداخت موبایلی کشور را در اختیار دارد. ولی اله شهیدی قائم مقام و رییس هیأت مدیره شرکت آسان پرداخت، فروش خالص این شرکت در سال مالی جاری را مبلغ یک هزار و ۴۶۷ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال برآورد کرده و افزوده است که هم اکنون روزانه بیش از ۴۰ میلیون تراکنش از طریق ۱۲ شرکت پی اس پی مدیریت می شود که  آسان پرداخت با ۲۶ میلیون تراکنش از طریق آپ، رتبه دوم را دارا است.

بررسی جدیدترین صورت های مالی این شرکت که مربوط به ۶ ماهه اول سال جاری است، حکایت از آن دارد که این شرکت در ۶ ماه اول سال قبل، مبلغ ۱۳۶ میلیارد ریال جهت تبلیغات و آگهی های خود هزینه کرده و علاوه بر آن، ۱۴ میلیارد ریال نیز برای مباحث نمایشگاهی اختصاص داده بود که این رقم در سالجاری ۶۵ میلیارد ریال بوده است.

درآمد بازیگران ثروت و درآمد رامبد جوان تبلیغات در خندوانه بیوگرافی رامبد جوان اینستاگرام رامبد جوان اخبار شرکت آسان پرداخت
درآمد بازیگران ثروت و درآمد رامبد جوان تبلیغات در خندوانه بیوگرافی رامبد جوان اینستاگرام رامبد جوان اخبار شرکت آسان پرداخت

اما نکته مهم در گزارش حسابرس قانونی این شرکت آن است که اعلام شده علاوه بر مبلغ ۱ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریالی که برای “حق الزحمه مشاوران” آپ اختصاص یافته، رقم قابل توجه ۵۰ میلیارد ریال نیز به عنوان پاداش، در صورت های مالی درج شده است.

در تشریح این بند از هزینه های شرکت آسان پرداخت پرشین، اعلام شده است که مبلغ مذکور شامل ۳۲ میلیارد ریال پاداش مصوب جلسه خردادماه هیات مدیره (بنا به تفویض در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۲۷ اردیبهشت ۹۵) و نیز ۱۸ میلیارد ریال پاداش برای مدیران اجرایی در جلسه ۲ تیرماه امسال هیات مدیره است.

طبق توضیحات مذکور، این مبلغ مربوط به ۶ ماهه اول سال گذشته بوده که در مقایسه با ۶ ماهه اول سال جاری، ده برابر بوده است. همچنین در صورت مالی ۶ ماهه این شرکت اعلام شده است که مبلغ  ۳۵۰ میلیون ریال جهت حق حضور اعضا هیئت مدیره اختصاص یافته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد قابل توجهی ندارد.

همچنین در صورت های مالی این شرکت مشهور از پرداخت ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به “رامبد جوان” بازیگر و مجری مشهور کشورمان سخن به میان آمده که مربوط به سالجاری است و این رقم در سال گذشته، صفر بوده است. اگر این فرض که مبلغ مذکور مربوط به تبلیغات شرکت آپ در برنامه خندوانه باشد، با توجه به اینکه رامبد جوان صرفا مجری برنامه خندوانه بوده و تهیه کننده و سایر امور مسئولان مالی این برنامه، افراد دیگری هستند، علت درج نام وی در این صورت های مالی که پشتوانه اسنادی و اعتباری مناسبی دارند، قابل توجه است.

منبع : صبحانه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ