افشای ۵ ماده محرمانه از منشور حقوق شهروندی /طنز

0
پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:
ماده ١- هر ایرانی حق دارد در صورت بروز هر نوع مشکلی به پلیس مراجعه کند و آدرس اولین تعمیرگاه را بپرسد و به آنجا مراجعه کرده و مشکلش را برطرف کند. تبصره- اگر مشکل نرم‌افزاری باشد، پلیس می‌تواند وارد کنترل پنل شهروند مربوطه شده و با کلیک راست روی ستینگ طرف، تنظیمات او را به حالت کارخانه برگرداند تا مشکل برطرف شود.
ماده ٢- هر ایرانی حق دارد از حق آزادی بیان استفاده کند و هرچه می‌خواهد به هرکسی می‌خواهد بگوید، اما این حق را هم دارد که هر ایرانی دیگری بهش هرچی گفت بزند توی دهانش. تبصره- اینکه هر ایرانی هرچی می‌خواهد به هر کی می‌خواهد بگوید و هر ایرانی می‌تواند هر کی هرچی بهش گفت بزند توی دهانش، خیلی مترقی است و درکش هنوز برای جهان سخت است، اما هرروز ما زندگی‌اش می‌کنیم.
ماده ٣- ایرانی‌ها می‌توانند به صورت آزادانه و به صورت اس‌ام‌اسی نظرسنجی برگزار کنند. منتها باید در نظر بگیرند که در این نظرسنجی فقط بپرسند ایرانی‌ها، استقلال برنده می‌شود یا پرسپولیس. گفتنی است عادل فردوسی‌پور می‌تواند به قید قرعه به دو نفر از شرکت‌کنندگان، از طرف اسپانسر برنامه جایزه بدهد.
تبصره– ایرانی‌ها تنها کسانی در دنیا هستند که می‌گویند با شرکت در نظرسنجی اس‌ام‌اسی یک برنامه فوتبال، فعالیت سیاسی می‌کنند که این روش در جهان به نام «روش فردوسی‌پور» شناخته می‌شود.
تبصره ۲- ایرانی‌ها تنها کسانی هستند که به صورت اس‌ام‌اسی به پرسپولیس رأی ‌می‌دهند تا پیام سیاسی صادر کنند، اما عملا برای این فعالیت سیاسی، اس‌ام‌اسی ۸۰ تومان به مخابرات می‌دهند. برنامه ۹۰ هم که درصد خودش را می‌گیرد. ماده ۴- هر ایرانی می‌تواند بدون اینکه کتاب بخواند، به نداشتن آزادی بیان اعتراض کند و با سفر به خارج از کشور و پوشیدن شلوارک از دم داخل هواپیما، پیامش را به جهان مخابره کند. تبصره – احتمالا منظور ایرانی‌ها از آزادی بیان پوشیدن شلوارک است. چون ایرانی‌ها ۸۰‌ میلیون نفر هستند، اما تیراژ کتاب هزار نسخه است، اما تیراژ تولید شلوارک در کشور به ۱۲۰‌ میلیون نسخه در ماه نیز رسیده است.
ماده ۵– ایرانی‌ها حق دارند حقوق شهروندی‌شان را از دولت مطالبه کنند. دولت هم حق دارد حقوق شهروندی آنان را به صورت نقدی و یارانه ماهانه به حساب آنان بریزد. در نتیجه دولت این‌طوری حسابش را با ایرانی‌ها درباره حقوقشان صاف کرده و ایرانی‌ها نمی‌توانند شاکی باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ