سمت جدید محمد بهمنی و وزیر اسبق اقتصاد

0

به گزارش ساتین ،  به نقل از فارس، محمود بهمنی و محمد‌حسین عادلی (رؤسای سابق و اسبق بانک‌مرکزی) به ترتیب از طرف سرمایه‌گذاری تدبیر و صندوق بازنشستگی کشوری و مرتضی محمدخان، وزیر اسبق اقتصاد و دارایی نیز از طرف گروه توسعه ملی وارد هیئت مدیره تأمین سرمایه امین شدند.

با خروج دکتر غلامرضا سلیمانی امیری از هیئت مدیره تامین سرمایه امین، سرمایه گذاری تدبیر محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی را به عنوان نماینده خود در هیات مدیره این شرکت تامین سرمایه معرفی کرد.

از سوی دیگر صندوق بازنشستگی نیز محمد حسین عادلی رئیس کل اسبق بانک مرکزی را به هیئت مدیره این تأمین سرمایه فرستاد و شستا نیز دکتر رضا راعی(مدیرعامل سابق بانک تجارت) را راهی هیئت مدیره این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومانی کرده است.

در همین حال از طرف سرمایه‌گذاری امید، عزت‌اله زارعی وارد هیئت مدیره امین شده، گروه مالی ملت، محمد ابراهیم پورزرندی را معرفی کرده است و صندوق عشایر نیز همچنان مجید موسویان  را در عضویت هیات مدیره تامین سرمایه امین ابقاء کرده است.

با این وصف موسویان، زارعی و پورزرندی در هیئت مدیره تأمین سرمایه امین ابقا شدند.

همچنین، در نهایت مرتضی محمدخان وزیر اسبق اقتصاد و دارایی از طرف گروه توسعه ملی وارد هیئت مدیره تامین سرمایه امین شده است.

گفته می شود، ترکیب این هیات مدیره ۷ نفره نهایی و به سازمان بورس  و اوراق بهادار جهت تایید صلاحیت معرفی شده است.

در همین حال علی سنگینیان مدیرعامل تامین سرمایه امین درباره حضور بزرگان اقتصاد در هیات مدیره این تامین سرمایه، اظهار داشت: با آرایش این هیئت مدیره در واقع تامین سرمایه امین قوی ترین هیات مدیره را در میان سایر تامین سرمایه ها دارا خواهد بود و این نشان دهنده ۲ اتفاق مهم است. اول آن که صنعت تامین سرمایه به جایگاه بالایی در اقتصاد کشور و بازار سرمایه دست یافته است و از طرف دیگر شرکت تامین سرمایه امین که با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی بزرگترین تامین سرمایه فعال در کشور است، نیز از اهمیت خاصی میان بزرگان اقتصاد و بازار سرمایه برخوردار شده است.

وی از تحقق سود خالص ۶۸ میلیارد تومانی تامین سرمایه امین در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۹۲ خبر داد و گفت: این سود دو برابر بالاترین رقم سودی بوده است که این شرکت تامین سرمایه در دوره های قبل شناسایی کرده است. همچنین برای سال مالی ۹۳، نیز ۱۰۰ میلیارد تومان سود پیش بینی کرده ایم که امیدواریم به این پیش بینی سود برسیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ