با وام ۵۰ میلیون تومانی کجا خانه بگیریم ؟ + جدول

0

به گزارش ساتین به نقل از نامه، از ابتدای فعالیت دولت یازدهم مسئولان دولتی بارها از برنامه های خود برای حل مشکل مسکن سخن گفته و در همین رابطه وزیر راه و شهرسازی طرح مسکن اجتماعی را مطرح کرده و از اجرایی شدن آن پس از پایان پروژه های مسکن مهر خبر داده است.

این در شرایطی است که از زمان فعالیت دولت یازدهم بازار مسکن شاهد افت قیمت ها بوده و این افت قیمت ها نیز رکود را در بازار ایجاد کرده است به طوری که مالکان به دنبال فروش هستند و متقاضیان نیز با امیدواری به کاهش قیمت ها هم اکنون قصد خرید مسکن را ندارند.

علی اکبر آقایی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با به خبرنگار ما درباره رکود بازار مسکن می گوید هم اکنون بار روانی حاکم بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت ها شده و افت قیمت ها به دلیل افزایش تولید مسکن نیست.

وی همچنین می گوید با توجه به این که طرح مسکن مهر به زودی متوقف خواهد شد و هم اکنون نیز شاهد افت قیمت ها در بازار هستیم به نظر بنده بهترین زمان برای خرید مسکن فرا رسیده است و متقاضیان نباید این فرصت را از دست بدهند.

این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که روز گذشته شورای پول و اعتبار  افزایش وام خرید و ساخت مسکن به مبلغ ۳۵ میلیون و پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی تامین مسکن زوج های جوان را تصویب کرد و بر اساس این مصوبه به منظور کمک به تامین مسکن زوجهای جوان، سقف تسهیلات خرید برای هریک از زوجین که تاریخ وقوع عقد آنها از ۹۲.۱۰.۱۷ به بعد باشد، تا سقف مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و جمعا معادل مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بر روی یک واحد مسکونی (اخذ یک واحد مسکونی به عنوان وثیقه هر دو وام) از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تعیین گردید.

این در حالی است که پیش از این عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود قرار است طبقه متوسط ۵۰ درصد قیمت مسکن را با پس انداز در بانکها، تسهیلات دریافت کنند.

اما بسیاری از کارشناسان معتقدند افزایش وام خرید مسکن ممکن است قیمت مسکن را در بازار افزایش دهد. وزیر راه و شهرسازی در همین رابطه اعلام کرده است به هیچ وجه افزایش تسهیلات منجر به افزایش قیمت مسکن نمی شود، زیرا برنامه ما فعال کردن صندوق‌های پس انداز است. بر این اساس، طبقه متوسط می تواند ۵۰ درصد از قیمت مسکن را تسهیلات بگیرد که منبع آن از پس انداز خودشان تامین می شود.

همچنین ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درباره طرح‌های پیشنهادی بانک مسکن برای افزایش سقف وام ساخت و خرید مسکن گفته است این پیشنهادها در نوبت بررسی شورای پول و اعتبار قرار دارد که در صورت تصویب می تواند رونق مناسبی در بخش خرید و ساخت و ساز مسکن ایجاد کند.

حسن عبده تبریزی مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی هم از برنامه ساخت سالانه ۵۰ هزار مسکن اجتماعی برای ۱۶ درصد مردم در دولت یازدهم خبر داده و گفته است مابقی مردم می توانند با پس‌انداز مسکن خریداری کنند که در این میان، دولت می‌تواند با تخفیف سود بانکی از آنها حمایت کند، ضمن اینکه پیش بینی می کنم از اول فروردین بازار مصرف مسکن دوباره جان تازه ای بگیرد.

حال این سوال مطرح می شود که زوج های جوان با ۵۰ میلیون تومان وام مسکن برای تهیه یک مسکن با متراژ پایین چه میزان باید سرمایه در اختیار داشته باشند؟

برای پاسخ به این سوال به سراغ فایل های فروش مسکن رفته ایم و در جدول زیر ارزان ترین مسکن های موجود در فایل های بنگاه های معاملات مسکن آمده است:

وام 50 میلیونی قیمت خانه در تهران فروش خانه تهران شرایط وام 50 میلیونی جزییات وام 50 میلیونی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ