بیوگرافی رایان تفضلی ،غول ۱۹۴ سانتی پیتربورو انگلیس +عکس

0
رایان سیروس تفضلی Ryan Tafazolli که با گل زده اش مقابل چارلتون مسیر تیمش «پیتربورو» را به مرحله حذف لیگ یک انگلیس هموار کرده در رادار کی روش برای دعوت به تیم ملی ایران قرار دارد.
این مدافع ۱۹۴ سانتی متری در حال حاضر ۲۵ ساله است و می شود مدعی شد که از ۳ سال قبل تحت نظر کی روش است برای دعوت به تیم ملی و چندین بار نامش برای حضور در فهرست سرمربی تیم ملی مطرح شده است.
همسر رایان تفضلی بیوگرافی رایان تفضلی اینستاگرام رایان تفضلی ایرانیان در اروپا Ryan Tafazolli
رایان تفضلی متولد ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۱ در ساتن انگلیس است. از خانواده ای که پدرش ایرانی است . او فوتبال پایه اش را از مدرسه پرورشاستعداد شهر ساتن یعنی ساوتهمپتون شروع کرد. باشگاهی که تئو ولکات، آلکس اوکسلید چمبرلین و گرت بیل از محصولات آن هستند.
او علی رغم توجه مسئولین ساتن (ساوتهمپتون) خیلی در آن تیم مورد استفاده قرار نگرفت و پس از انتقالی قرضی به تیم سالیسبوری سیتی در دسته های پایین تر و بازگشت به ساوتهمپتون به خاطر فیزیک خاصش از تیم کنار گذاشته شد. او به دسته های خیلی پایین تر رفت. به صورت آزاد به ایستلای اف سی پیوست و بعد کمبریج سیتی در دسته بالاترش و بعد به تیمی قوی تر به نام منسفیلد تاون پیوست تا روند صعودی اش را حفظ کند و با این تیم به لیگ ۲ صعود کرد تا ۳ فصل قبل هم در همین تیم و در پاور لیگ ۲ شروع کند.
همسر رایان تفضلی بیوگرافی رایان تفضلی اینستاگرام رایان تفضلی ایرانیان در اروپا Ryan Tafazolli
رایان تفضلی و مادرش
instagram ryan tafazolli
او علی رغم سنش بازیکن ثابت منسفیلد بود و با درخشش درآن تیم موفق شد در ابتدای سال جاری به پیتربورو پیوست و حالا با گلی که به چارلتون زده یک بار دیگر نامش برسر زبانها افتاده است. دیلی میل دیروز خبر داد که او در فهرست مورد نظر کی روش است.
رایان تفضلی نزدیک به ۶ ماه پیش مصاحبه ای با یکی ازنشریات انگلیسی داشت و در مورد امکان حضورش در تیم ملی ایران صحبت کرده بود مصاحبه ای که گزیده ای از آن را می خوانید
از ۱۲ سالگی در هافبک بازی می کردم
فوتبال را از سنین پایین شروع کردم. ۱۲ سال بیشتر نداشتم که شروع به بازی برای تیم نوجوانان ساوتهمپتون کردم. به عنوان  هافبک میانی بازی می‌کردم که در همین حال پیشرفت داشتم.
به خاطر قدم مدافع شدم
همیشه از نظر قد برتری بر دیگر بازیکنان داشتم. در ساوتهمپتون مسئولان به خاطر فیزیکم، دیدند خیلی بهتر خواهد بود که درنقش مدافع بازی کنم. من در ساوتهمپتون تا تیم‌ رده‌ سنی زیر ۱۸ سال بازی کردم و حتی کاپیتان تیم بودم.
همسر رایان تفضلی بیوگرافی رایان تفضلی اینستاگرام رایان تفضلی ایرانیان در اروپا Ryan Tafazolli
در کنار لوک شاو بازی کردم
 در ساوتهمپتون در کنار بازیکنان بزرگی مثل آلکس اوکسالاد چمبرلن، کالوم چامبرز و لولک شاو بازی کردم. ضمن اینکه آلن پاردیو شرایط قراردادم را مهیا کرد. با این حال می‌خواستم در تیم نخست باشگاهی بازی کنم که به همین دلیل به منسفیلد تاون رفتم.
دلم می خواهد به ایران بروم  
پدرم خیلی در تماس با ایران است. به خاطر این که وابستگان زیادی از خانواده‌ام در ایران زندگی می‌کنند.تا به حال شانس حضور در ایران را نداشته‌ام چون از نظر فشردگی برنامه‌های کاری این امکان مهیا نشده است.خیلی دلم می‌خواهد در آینده به آنجا بروم ، اعضای خانواده را ببینم و با فرهنگ آنجا از نزدیک آشنا شوم.
نمی توانم فارسی حرف بزنم
 در شرایط کنونی نمی‌توانم فارسی صحبت کنم اما در اطرافم بسیاری هستند که فارسی صحبت می‌کنند. پدرم مرتب تلویزیون ایران و به خصوص فوتبال‌های آنجا را تماشا می‌کند. من هم از طریق او خیلی تلاش می‌کنم با زبان و فرهنگ آنجا آشنا شوم.
درجام جهانی بازیهای ایران را دیدم
پرواضح است که کارلوس کی‌روش را می‌شناسم. او نامی بزرگ در جهان فوتبال است.بازی‌های فوتبال ایران در انگلیس نشان داده نمی‌شود. هنگام جام جهانی برزیل بازی‌های ایران را تماشا کردم. پدرم واقعا طرفدار بزرگی برای تیم ملی است.
دایی را از طریق پردم می شناسم
ایران بازی به یادماندنی مقابل آرژانتین انجام داد . از طریق پدرم با بازیکنان بزرگ سابق ایران مثل علی دایی و خداداد عزیزی آشنا شده‌ام.خودم هم بازیکنانی مثل اشکان دژاگه که در فولام بازی می‌کرد یا آندرانیک تیمورایان که عضو بولتون بود، را می‌شناسم.
بازی کردن برای کی روش رویای من است
اگر به تیم ملی برسم، باعث افتخار خانواده‌ام خواهد بود. بازی کردن زیر نظر کارلوس کی‌روش رویای من است. زیرا او مربی گروهی از بازیکنان بزرگ دنیا بوده است. البته برای دعوت‌شدن به تیم ملی می‌دانم که نیاز هست در سطحی بالاتر بازی کنم. شاید در لیگ یک یا چمپیون‌شیپ حضور یابم و این اتفاق بیفتد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ