قیمت آهن در یک سال گذشته ۲ برابر شد

0

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آهن از زمستان سال آینده تا امروز خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت ورق های فولادی نباید بیشتر از ۲ هزار تومان باشد اما کارخانجات آنها را از ۲۲۰۰ تا ۲۶۰۰ به تولیدکنندگان می فروشند.

نرخ تورم محمد آزاد قیمت میلگرد قیمت تیرآهن قیمت آهن دولت تدبیر و امید تورم ایران

محمد آزاد در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به رشد قیمت آهن در سطح بازار، اظهارداشت: افزایش قیمت آهن در بازارهای جهانی و نوسانات نرخ ارز عامل این افزایش قیمت‌ها است.

وی با بیان اینکه همچنین قیمت ورق‌های فولادی هم با افزایش ۵۰ تا ۶۰ تومانی در هر کیلو روبه رو شده است، گفت: تعرفه گمرکی ورق‌های فولادی ۵ برابر افزایش پیدا کرده این در حالی است که ورق های فولادی مواد اولیه بسیاری از صنایع بوده و نباید مسؤلین این نرخ تعرفه را برای آنها در نظر می‌گرفتند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تصریح کرد: در حال حاضر قیمت ورق‌های فولادی نباید بیشتر از ۲ هزار تومان باشد اما متأسفانه کارخانجات آنها را از ۲۲۰۰ تا ۲۶۰۰ در انواع مختلف به تولیدکنندگان می فروشند.

آزاد به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آهن از زمستان سال آینده تا امروز خبرداد و گفت: رشد قیمت فولاد هم در این بازده زمانی بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

به گفته وی ، امروز هر کیلو میلگرد با قیمت ۱۸۰۰ تومان ، تیر آهن کیلویی ۱۸۰۰ تومان و هر کیلو تیرآهن‌ ۲۰ به بالا با قیمت ۲ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ