ثروتمندترین سرآشپز جهان کیست؟ +عکس

0

گوردون جیمز رمزی Gordon Ramsay متولد ۸ نوامبر ۱۹۶۶ در اسکاتلند، آشپز، صاحب چندین رستوران و شخصیت تلویزیونی است. به رستوران‌های او مجموعاً ۱۶ ستاره میچلین اهدا شده که اکنون دارای ۹ عدد از آنهاست. رستوران اصلی این سرآشپز معروف در چلسی لندن از سال ۲۰۰۱ تا کنون ۳ ستاره میشلن دریافت کرده است. ستاره میچلین سری کتاب‌های راهنمایی است که شرکت میشلن در فرانسه آن را منتشر می‌کند.

مجله فوربس درآمد شغل آشپزی بیوگرافی گوردون رمسی بیوگرافی گوردون جیمز رمزی بهترین کتاب آشپزی بهترین سر آشپز آموزش آشپزی

در میان این سری از کتاب‌ها مشهورترین آن کتابی است که به ارزیابی کیفیت غذای رستوران‌ها و نشان دادن آن با ستاره پرداخته است و کتاب راهنمای رستوران و هتل میشلن نامیده می‌شود. فروش سالیانه این کتاب که رستوران‌های چندین کشور مختلف را بررسی کرده‌ است، از یک میلیون جلد در سال فراتر می‌رود.

سرآشپزی که لقب افسونگر آشپزخانه را یدک می‌کشد، سرآشپزی ماهر است که در نوجوانی به سراغ فوتبال رفت و در آن به سرعت پیشرفت کرد و در تیم جوانان گلاسکو رنجرز پذیرفته شد اما در نهایت با مصدومیت شدید دوران فوتبالی خود را آغاز نکرده به پایان رساند و کفش‌ها را آویخت. او ۱۹ ساله بود که از سر یک اتفاق و با گذراندن دوره‌های آموزشی آشپزی پا به دنیایی متفاوت گذاشت.

مجله فوربس درآمد شغل آشپزی بیوگرافی گوردون رمسی بیوگرافی گوردون جیمز رمزی بهترین کتاب آشپزی بهترین سر آشپز آموزش آشپزی

شهرت رمزی در اجرای برنامه‌های تلویزیونی در مورد رقابت‌های آشپزی و مواد غذایی، مانند مجموعه سریال‌های انگلیسی آشپزخانه جهنمی، کلمه F و کابوس‌های آشپزخانه‌ای رمزی به همراه نسخه‌های آمریکایی آشپزخانه جهنمی، کابوس‌های آشپزخانه‌ای رمزی، استاد آشپز، استاد آشپز نوجوان و هتل جهنم است.

در سال ۲۰۱۵ فوربس نام او را به دلیل دریافت درآمد ۶۰ میلیون دلاری در یک سال اخیر در لیست پردرآمدترین افراد مشهور جهان در رتبه ۲۱ قرار داد.

مجله فوربس درآمد شغل آشپزی بیوگرافی گوردون رمسی بیوگرافی گوردون جیمز رمزی بهترین کتاب آشپزی بهترین سر آشپز آموزش آشپزی

برنامه تلویزیونی کابوس‌های آشپزخانه یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار با حضور این سرآشپز همه فن حریف است. او در این برنامه رستوران‌های ورشکسته را به کسب و کارهای نمونه و موفق تبدیل می‌کند. گوردون رمزی در دنیای رقابتی، رنگارنگ و پر زرق و برق آشپزی، چهره‌ای بی‌رقیب و نامدار است؛ آشپزی که بیشتر از آن که به خاطر رستوران‌های متعدد و افتخارهای بسیارش در صنعت آشپزی معروف باشد، به دلیل رویکرد کاری منحصر به فرد خود شناخته شده است.»

دوران زندگی:

پدرش مدیر یک باشگاه ورزشی بود،وی گهگاهی هم دلالی می‌کرد و اجناس ورزشی را می‌خرید و گران ‌تر می‌فروخت.او سرانجام به دلیل ورشکستگی به انحراف کشیده شد و زندگی خانواده اش به جهنم تبدیل گشت.مادرش هم پرستار بود و به آموزش پرستاران اشتغال داشت. گوردون یک خواهر بزرگ‌تر از خود به نام «دیانا» و یک برادر به نام «رونی» دارد.

زندگی مستقل

او از کودکی طعم ناامیدی، شکست و بدبختی را چشید و البته همه این ناملایمات زندگی ناشی از بی‌توجهی پدرش بود. ۱۶ ساله بود که به همراه خواهرش دیانا تصمیم گرفت خانه را ترک و مستقل زندگی کند.

عضو باشگاه وارویک شاپر

او از ده سالگی در کوچه و خیابان‌ها فوتبال بازی می‌کرد و وقتی پا به دوران نوجوانی گذاشت عضو باشگاه فوتبال وارویک شاپر شد. در تابستان سال ۱۹۸۴ زانویش به شدت آسیب دید، اما باز هم فوتبال را کنار نگذاشت. او یکی از ستارگان تیم اسکاتلند بود و علیرغم جراحت عمیق زانویش در چندین مسابقه فوتبال شرکت کرد و گل‌های زیادی به ثمر رساند.

همکاری با پلیس

۱۹ ساله بود که به گروه پلیس پیوست و مدتی با پلیس همکاری کرد، اما آن کار هم او را راضی نمی‌کرد.

کار در هتل راکسبری هاوس

برای کسب درآمد و کمک به خواهرش در بخش آشپزخانه هتل «راکسبری هاوس» اسکاتلند به کار مشغول شد. با این کار احساس کرد به آشپزی علاقه زیادی دارد و می‌تواند ابتکار عمل خود را نشان دهد و غذاهای متنوعی تهیه کند.

لندن

لذا برای پیشرفت در زندگی‌اش به لندن عزیمت کرد تا در رستوران‌های بزرگ کار کند و به آموخته‌هایش بیفزاید. او به مدت دو سال و ده ماه در رستوران «مارکو پیروایت» مشغول به کار شد. او استعداد عجیبی در این حرفه داشت.

پاریس

وی به توصیه سرآشپز «هاردی» که یکی از بهترین آشپزهای آن دوران بود به سوی پاریس روانه شد تا غذاهای فرانسوی را یاد بگیرد.

آشپزی در هتل دیوا

در پاریس شاگرد «آلبرت روکس» شد. آلبرت روکس که یکی از بهترین سرآشپزهای فرانسوی به شمار می‌رفت به استعداد گوردون پی برد و او را در هتل دیوا در کوه آلپ فرانسه به کار مشغول کرد تا هم آموزش ببیند و هم با نو‌آوری‌هایش غذاهای رنگارنگ تهیه کند.

بازگشت به لندن

گوردون سه سال در فرانسه زندگی کرد و به آموخته‌هایش افزود. سپس تصمیم گرفت به لندن بازگردد و در آن‌جا حرفه‌ خود را ادامه دهد.

ازدواج

در سال ۱۹۹۶ با «کایتانا هاتسون» دختر یکی از ثروتمندان انگلیس ازدواج کرد. ثمره این ازدواج چهار فرزند به نامهای مگان، جک و دوقلوهای ماتیلدا و هولی بود. پدر همسر گوردون «کریس هاتسون» سرمایه‌ زیادی به گوردون داد تا او بتواند رستورانی باز کند و به کار خود گسترش دهد.

چلسی

در سال ۱۹۹۸ با پدرزنش شریک شد و در چلسی یک رستوران باز کرد. در سال ۲۰۰۱ توانست رستوران خود را بسط دهد و سه شعبه دیگر در شهرهای مختلف لندن افتتاح کرد. پس از انگلیس نوبت دیگر کشور‌ها بود که از دست پخت گوردون لذت ببرند.

رستورانی در خور دبی

او در خور دبی یک رستوران باز کرد و آن را erreV نام گذاشت.

رستوران گوردون رامسی در توکیو

بعد به توکیو رفت و در سال ۲۰۰۵ رستوران گوردون رامسی را در آنجا افتتاح کرد. در سال ۲۰۰۶ نیز در نیویورک رستوران دیگری برپا کرد.

شهرت جهانی

سپس به پومونای کالیفرنیا رفت و در آن‌جا هم به تاسیس رستوران پرداخت. به این ترتیب شهرت گوردون جهانی شد. او خلاقیت زیادی در پخت و طبخ غذاها دارد و همین مسئله سبب معروفیت وی شده است. این معروفیت به جایی رسیده است که به عنوان یکی از سه آشپز معروف انگلیس به شمار می‌‌رود .

جوایز به دلیل بهترین آشپزی

او در جولای سال ۲۰۰۶ نیز جوایزی به دلیل بهترین آشپزی از انجمن بهداشت و تغذیه انگلیس دریافت کرد. وی نه تنها به مزه و شکل غذاها توجه دارد بلکه سعی در ارائه مقوی‌ترین و پر ویتامین‌ترین غذاها به مردم را دارد.

شرکت در برنامه‌های آموزش آشپزی

تلویزیون کانال چهار انگلیس از او دعوت به عمل آورد تا در برنامه‌های آموزش آشپزی شرکت کند و آموخته‌هایش را به مردم ارائه دهد. او در کانال ۱VTI نیز به آموزش آشپزی پرداخت و بینندگان زیادی را به سوی خود جلب کرد.

آموزش آشپزی در شبکه فاکس آمریکا

در سال ۲۰۰۵ به آمریکا دعوت شد و مدتی در شبکه فاکس برنامه اجرا می‌‌کرد.البته به دلیل مشغله زیاد و کار در رستوران‌های متعددش به‌ طور منظم نمی‌‌تواند در برنامه‌های تلویزیونی شرکت داشته باشد، اما هفته‌‌ای یک بار را در برابر دوربین ظاهر می‌‌شود و آموزش می‌‌دهد.

نوشتن و چاپ چندین کتاب آشپزی

او همچنین به نوشتن چند کتاب آشپزی پرداخته و حدود ۲۰ کتاب آشپزی نوشته و به چاپ رسانده است.

گوردون در مجله های معروف

رامسی در ستون آشپزی مجله تایمز (روز شنبه)نیز مطالبی در مورد فواید مواد غذایی و طبخ صحیح غذاها می‌‌نویسد. نام گوردون در سپتامبر سال ۲۰۰۶ در لیست صد نفر فرد معروف انگلیس در مجله کاترر قرار گرفت.

امور خیرخواهانه

او قسمتی از درآمد خود را صرف مردم نیازمند می‌‌کند . چند موسسه خیریه افتتاح کرده و مبلغ صد هزار یورو برای مردم بیمار و فقیر مبتلا به ایدز در هند پرداخته تا صرف دارو و بیمارستان شود.
او در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ یک موسسه خیریه برای کودکان بی‌‌سرپرست در لندن باز کرد. گوردون و همسرش علاقه زیادی به چنین کارهایی دارند. او همچنین تصمیم دارد روز به روز به تعداد رستوران‌هایش در سطح جهان بیفزاید و درآمد بیشتری کسب کند تا از این طریق بتواند کمک بیشتری به فقرا کند.

ثروت

نام رامسی؛ آشپز سه ستاره اسکاتلندی در صدر فهرست ثروتمند‌ترین آشپزهای جهان نشریه فوربس با ۳۸ میلیون دلار مال و اموال قرار دارد.
ثروت خالص او ۷۶ میلیون پوند تخمین زده شده و دارای۲۸ رستوران در سراسر دنیا می باشد.
او ثروت خود را مدیون رستوران‌هایش در چهار گوشه دنیا از جمله گلاسکو، لندن، توکیو، ونیز، دبی، نیویورک، لس آنجلس و غیره است. در عین حال، با شرکت در برنامه‌های آشپزی تلویزیونی هم درآمد خوبی کسب می‌کند و هم شهرت جهانی‌اش افزایش می‌یابد.

آموزش آشپزی به بازیگر هالیوود

سر آشپز مشهور ؛گوردون رامسی به بردلی کوپر درس آشپزی داد. این بازیگر که در سال ۲۰۱۱ به عنوان جذابترین مرد هالیوود انتخاب شد به خاطر بازی در یکی از فیلمهایش مجبور شد تا آشپزی یاد بگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ