سرقت یک‌ میلیاردی در جشن تولد دختر آقای رئیس در تهران

0
مدیرعامل شرکت بزرگی در تهران هنگامی که در یکی از رستوران‌های معروف شمال تهران برای دخترش جشن تولد گرفته بود، اسیر توطئه یک‌میلیاردی سرایدار خانه و شرکتش شد.

٢٣ مهرماه وقوع یک سرقت در فرمانیه – خیابان فروردین به کلانتری ١٠١ تجریش اعلام شد. با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقان، در زمان غیبت صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش اقدام به سرقت مقادیری طلا و جواهرات، سکه‌های طلا و دیگر اموال باارزش داخل خانه به ارزش  یک‌میلیارد تومان کردند و از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خانه و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور تیم بررسی صحنه سرقت پلیس آگاهی در محل سرقت، کارآگاهان با بررسی دقیق محل سرقت اطلاع پیدا کردند که درِ ورودی خانه مالباخته از نوع ضد سرقت بوده، اما سارقان  بدون هرگونه تخریب وارد ساختمان شده و به احتمال بسیار زیاد با اطلاع دقیق از محل نگهداری اموال باارزش مالباخته، اقدام به سرقت آنها کرده‌اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که زمان سرقت همزمان بوده با برگزاری جشن تولد دختر مالباخته در یکی از رستوران‌های شمال تهران. با توجه به داخلی بودن سرقت، کارآگاهان با در نظر گرفتن این فرضیه که احتمالا یکی از اعضای گروه سارقان می‌بایست همزمان با زمان سرقت در مراسم جشن تولد حضور یا از آن اطلاع داشته باشد، به بررسی و تحقیق درخصوص افراد حاضر در جشن تولد و افراد مرتبط با مالباخته و خانواده‌اش پرداختند.

در تحقیقات به عمل آمده، کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که  یکی از افراد حاضر در جشن تولد به نام «ابوالفضل»، بدون هرگونه دعوت از سوی مالباخته در مراسم جشن تولد دختر مالباخته حضور داشته است. همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که ابوالفضل  ٢٧ ساله  به‌عنوان سرایدار در ساختمان محل سکونت مالباخته مشغول به کار است و علاوه بر آن به‌عنوان فرد مورد اعتماد مالباخته نیز در شرکت متعلق به مالباخته کار می‌کند و به همین علت از تمامی جزییات زندگی و اعضای خانواده  مالباخته اطلاعات دقیقی دارد و بنا بر اظهارات مالباخته به‌راحتی به منزل آنها تردد داشته است.

باتوجه به احتمال مشارکت ابوالفضل در سرقت، کارآگاهان تحقیقات از وی را در دستور کار خود قرار دادند. ابوالفضل در تحقیقات اولیه منکر هرگونه مشارکت خود در سرقت شد اما در ادامه تحقیقات و با به دست آمدن فیلم ضبط‌شده از داخل  خانه مالباخته، او به‌ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که پیشنهاد و طراحی سرقت توسط او صورت گرفته و سرقت نیز توسط عموی وی و چند تن دیگر از دوستان عمویش انجام شده است.

با شناسایی عموی ابوالفضل به نام «یحیی»  ۴١ ساله  به‌عنوان یکی از اعضای گروه سارقان، وی توسط کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی  به انجام سرقت با بهره‌گیری از فیلم تهیه‌شده از منزل مالباخته و آموزش‌های داده شده به او و همدستانش به نام‌های «روح‌الله»  ٣۵ ساله و «هادی»  ٢٨ ساله از سوی ابوالفضل به‌عنوان طراح سرقت اعتراف کرد.

با شناسایی مخفیگاه روح‌الله و ‌هادی در شهرستان نیشابور، کارآگاهان دو متهم دیگر پرونده را دستگیر  و در بازرسی از منزل متهمان اموال مالباخته را کشف کردند.  در ادامه و با شناسایی محل فروش قسمتی از طلا و جواهرات سرقتی، کارآگاهان موفق به کشف و توقیف مقادیر دیگری از اموال مالباخته شدند. در ادامه و با کشف سوییچ یدک متعلق به خودرو شخصی مالباخته مشخص شد که سارقان قصد داشته‌اند در مرحله بعدی سرقت خود و با استفاده از کلید یدک خودرو، پس از گذشت مدتی خودرو مالباخته را  نیز سرقت کنند.

متهمان در بازجویی‌ها  به مشارکت خود در سرقت خانه  مالباخته اعتراف کردند و عنوان داشتند: «ابوالفضل با نمایش فیلم تهیه شده از داخل خانه  و ترسیم دقیق یک  نقشه، کوچکترین جزییات داخل خانه را به ما نشان داد. طی چندین روز آموزش از سوی ابوالفضل، دقیقا اطلاع داشتیم که اموال باارزش در کدام قسمت خانه  قرار دارد و نهایتا با استفاده از کلید تهیه شده از منزل مالباخته و با وجود ضدسرقت بودن درِ منزل، بدون هیچ‌گونه مشکلی وارد خانه شدیم و سرقت را بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام دادیم و از محل خارج شدیم.»

متهمان پرونده با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند و اموال کشف‌شده از سارقان نیز برابر دستور مقام قضائی به مالباخته تحویل داده شد».

منبع: روزنامه شهروند
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ