ثروت صادق محصولی چگونه به دست آمده است؟

0

صادق محصولی در نشستی با عنوان فتنه ۸۸ را فراموش نمی‌کنیم، در دانشگاه شیراز اظهار داشت: بزرگ‌ترین متقلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، عوامل فتنه بودند.

وی با اشاره به حوادث سال ۱۳۸۸ خاطرنشان کرد: باوجودی که در انتخابات آن سال امنیت کامل برقرار بود و هیچ‌گونه اشتباهی صورت نگرفت، عوامل فتنه بدون دلیل موجه آن وقایع را به وجود آوردند.

محصولی در ادامه با اشاره به دو موضوع مهم دین‌مداری و سکولاریزم در نگاه به دنیا اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بیش از ۳۸ سال با گفتمان دینی در برابر گفتمان‌های رایج سکولاریزم در دنیا ایستاده و روز‌به‌روز موفق‌تر شده است.

وزیر اسبق کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با طرح نظریه گفتمان دینی در اداره جامعه نگاهی جدید را در جهان رقم زد و باوجود دشمنی‌های بسیار، این نگاه را به سایر کشورها نیز انتقال داد.

وی افزود: اگر مشکلی امروز در کشور می‌بینیم به این دلیل است که به گفتمان انقلاب عمل نکردیم و حل تمام مشکلات در گفتمان ناب دینی و انقلاب اسلامی امکان‌پذیر است.

محصولی نقش مردم را در گفتمان دینی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: مردم با این گفتمان مسؤولان را نیز وادار به پذیرش آن کرده و سپری محکم در برابر تفکر سکولاریزم ایجاد خواهند کرد.

ثروت صادق محصولی بیوگرافی صادق محصولی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی ثروتمندان ایران

وزیر اسبق کشور در ادامه به وضعیت سیاسی امروز اشاره کرد و گفت: توقیف نشریات، متحجرخواندن مخالفان، نامحرم دانستن مردم و… از سوی مسؤولان کار خوبی نیست به‌ویژه برای کسانی که ادعای دموکراسی دارند.

وی با اشاره به اینکه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب بودن در عمل مهم است و به ظاهر نیست، اظهار داشت: در دو سال آخر دولت قبل به خاطر اختلاف با رئیس دولت بیرون آمدم و این به خاطر اختلاف نگاه بود و ربطی به مسائل دیگر نداشت.

وزیر اسبق کشور با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: عوامل فتنه خود را در انتخابات برنده می‌دانستند و می‌گفتند به‌ خاطر اینکه پیش از انتخابات به مردم سیب‌زمینی داده‌اند، تلبیس شده است.

محصولی افزود: حتی یک مورد تخلف انتخاباتی در سال ۱۳۸۸ از سوی ناظران اعلام نشد و اصحاب فتنه بی‌‌سبب به‌دنبال بهانه بودند تا این حماسه را مخدوش کنند.

وی اضافه کرد: در همایشی که برای انتخابات ۸۸ برگزار کردیم از نمایندگان هر چهار کاندیدا دعوت شد که به ایراد سخن بپردازند تا هرکسی نظرات خود را آزادانه اعلام کند.

وزیراسبق کشور گفت: پیش‌بینی‌ها برای امکان ایجاد التهاب در انتخابات ۸۸ شده بود اما با توجه به اینکه تمام مخالفان نظام در یک جبهه جمع شده بودند، کار بسیار سخت شده بود.

محصولی در برابر پرسشی پیرامون دارایی‌های شخصی خود و شایعات مطرح‌شده نیز اظهار داشت: اصل تولید ثروت ممدوح است به شرطی که این ثروت در راه مشروع خرج شود و بنده با تلاش شخصی خود دارایی‌ام را افزایش داده‌ام.

وی افزود: بنده از دولت بعد از جنگ استعفا دادم و در بخش خصوصی فعالیت کرده و از دولت یک ریال نیز بهره‌مند نشدم و یک‌بار نیز از رانت استفاده نکردم و هرچه به دست آوردم به سبب تلاش اقتصادی خودم بوده است.

محصولی با اشاره به صحبت یکی از مسؤولان درباره خود که ادعا کرده بود ۴۰۰ میلیارد تومان وام گرفته و قسط آن را نداده، اظهار داشت: هر کس ادعا می‌کند که من یک ریال وام از دولت گرفته‌ام، اگر راست می‌گوید بیاید و اعلام کند.

وی ادامه داد: اشخاصی در همین دولت فعلی روزی نیست که مبالغ هنگفتی را به جیب نزنند و صدایش نیز درنمی‌آید، درصورتی‌که بنده در زمان وزارت همیشه اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کرده‌ام و چه اشکالی دارد که مردم بدانند مسؤولان چقدر دارایی دارند.

وزیر اسبق کشور همچنین گفت: زمانی احمدی‌نژاد به کروبی گفت اگر مدرکی برای اختلاس دولت دارید اعلام کنید، وی گفت فردا در روزنامه اعلام می‌کنم و من به شما می‌گویم که آن فردا با گذشت سال‌ها هنوز نیامده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ