۶ نفر از عوامل فیلم معراجی ها کشته شدند + جزییات کامل

1

به گزارش ساتین :  صبح امروز بر اثر انفجاری در محل فیلمبرداری فیلم «معراجی‌ها» آخرین ساخته‌ی مسعود ده‌نمکی، «جواد شریفی راد» مدیر جلوه‌های بصری این فیلم  درحالیکه گروه آخرین روزهای فیلمبرداری را پشت سر می گذاشت به دیار باقی شتافت.

تا این لحظه سازندگان فیلم توضیحاتی رسمی درباره این حادثه ارائه ندارده‌اند اما بر اساس شنیده‌ها به غیر از شریفی‌راد ۵ نفر دیگر از عوامل فنی این فیلم سینمایی نیز در این حادثه در گذشتند. در این حادثه عوامل «معراجی‌ها» در حال کار گذاشتن مواد منفجره داخل یکی از وسایل صحنه بودند که با انفجار آن متاسفانه شریفی‌راد و ۵ نفر از دستیاران او جان به جان آفرین تسلیم کردند.

بر اساس این گزارش علت اصلی این حادثه حمل ناصحیح مواد منفجره صنعتی که در یک دستگاه خودروی سمند ال ایکس قرار داشت بود.

انفجار این مواد که در اثر حمل ناصحیح صورت گرفته بود باعث شد تا مواد منفجره که عوامل جلوه های ویژه در حال آماده کردن ان برای فیلم برداری بودند منفجر شود و ۵ نفر از عوامل این فیلم به شهادت رسیدند که اسامی آن ها به شرح ذیل است:

۱- جواد شریفی راد- مسئول جلوه های ویژه

۲-رضا فرجی-دستیار تولید

۳-مهدی مرادی- دستیار جلوه های ویژه

۴- علی اکبر رنجبر-مدیر شهرک سینمایی

۵- جمشید احسان پور- از عوامل تدارکات

همچنین حمید شهیری و مرتضی مولایی دونفر دیگر ازعوامل این فیلم بودند که در اثر این حادثه مجروح شدند.

سیدجواد هاشمی یکی از بازیگران فیلم – سریال “معراجی ها” در گفت و گویی اظهار داشت: این اولین بار بود که بعد از ۳۰ سال فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون و به خصوص در حوزه دفاع مقدس با چنین صحنه‌ای مواجه شدم.

وی با تاکید این مطلب که ۵ نفر از عوامل پشت‌صحنه “معراجی‌ها” بر اثر انفجار کشته شده‌اند، توضیح داد: TNT مورد نظر برای انفجار در یکی از صحنه‌های این فیلم – سریال در کنار خودرو سمند جواد شریفی قرار داشت که ناگهان TNT منفجر شد که باعث انفجار خودرو سمند هم شد.

هاشمی ادامه داد: جواد شریفی و چهار نفر دیگر از عوامل پشت صحنه کنار خودرو ایستاده بودند و در حال آماده کردن صحنه برای آغاز فیلمبرداری بودند که ماشین منفجر شد.

وی در حالی که بغض گلویش را گرفته بود، گفت: من اجساد هر ۵ نفری را که کشته شدند، دیدم و این مسئله برای من خیلی ناگوار بود. جواد شریفی یکی از بهترین مدیران جلوه های ویژه بود که هیچ گاه بی احتیاطی نمی کرد.

هاشمی در پایان گفت: ۳ نفر از دیگر عوامل “معراجی ها” نیز زخمی شده اند که به بیمارستان منتقل شدند.

جواد شریفی‌راد  از جزو باسابقه‌ترین مدیران جلوه های ویژه در سینمای ایران بود که تاکنون مسئولیت جلوه‌های ویژه بیش از ۳۰فیلم سینمایی را برعهده داشته است و به تازگی مراحل فنی فیلم عظیم «محمد(ص)» را به پایان رسانده بود. از نخستین تجربه‌های او در سینمای انقلاب می توان به «حمله به اچ۳»، «شمارش معکوس»،‌ »مسیر معکوس» اشاره کرد و از آخرین کارهای او «شکارچی شنبه» و «اخراجی‌های۱ و ۲».
کشته شدن جواد شریفی راد فیلم معراجی ها علت مرگ جواد شریفی راد بیوگرافی رضا فرجی بیوگرافی جواد شریفی راد بازیگران معراجی ها انفجار در پشت صحنه معراجی ها
اما این حادثه در حالی اتفاق می‌افتد که فیلم‌برداری پروژه «معراجی‌ها» رو به اتمام است و فیلمبرداری آخرین صحنه‌های فیلم نیز در شهرک دفاع مقدس رو به پایان است.
پروژه «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی که پیش از ۴۰ بازیگر دارد قرار است در فرمت یک فیلم سینمایی اکران و پس از آن در قالب یک مجموعه تلویزیونی پخش شود.
در خلاصه داستان «معراجی‌ها» آمده است: «قرار است تعدادی ازشهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاهها دفن شوند. اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می‌کنند، که آغاز قصه‌ای می‌شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند…»

حمید لولایی، رضا رویگری، دانیال عبادی، برزو ارجمند، سیدمهرداد ضیایی، غلامحسین لطفی، مجید شهریاری، اصغرنقی زاده، اسماعیل سلطانیان، بهاره افشاری، مریم کاویانی  ولاله صبوری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
فیلمبرداری «معراجی‌ها» در روزهای اخیر در حالی رو به پایان بود که احتمال افزایش این فیلم به فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر وجود داشت و حالا باید دید با این سانحه کار فیلمبرداری آخرین پروژه‌ی مسعود ده‌نمکی به موقع به اتمام خواهد رسید و این فیلم در جشنواره حضور خواهد داشت یا خیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. MAHBOOB می گوید

    باسلام لطفا عکسهای از همسر شاهرخ استخری را بگذارید