۵سال است با لیسانس ،دنبال گرفتن وام چوپانی هستم /تحصیلات عالیه به چوپانی ختم می شود؟!

0
یکی از جوانان تحصیل کرده روستای گرداب سفلی در بخش موگرمون خطاب به مسئولان گفت: سرگردانی و وعده های رنگین مسئولان برای اعطای یک وام دامداری با مدرک کارشناسی بیش از پنج سال است که مرا عذاب می دهد.

روح الله جلیلی از دانشجویان فارغ التحصیل در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه پیام نور واحد لنده است که در دیدار مسئولان از روستای گرداب سفلی با حضور در جمع آنان ضمن گلایه از حمایت نکردن مسئولان اظهارکرد: متاسفانه وضعیت فارغ التحصیلان جویای کار چندان مناسب نیست و به طور مثال روستای گرداب سفلی با جمعیتی ۱۸۰نفری بیش از ۱۸نفر لیسانس بیکار دارد.

وی افزود: نبود سرمایه برای تشکیل مشاغل مختلف و فشار های روحی و روانی خانواده ها به علت فارغ التحصیل شدن فرزندانشان و نبود کار برای آنان حقیقتاً باعث نگرانی و سردرگمی خانواده ها شده است.

این جوان فارغ التحصیل لنده ای تصریح کرد: سرگردانی و وعده های رنگین مسئولان برای اعطای یک وام دامداری با مدرک کارشناسی بیش از پنج سال است که مرا عذاب می دهد.

وی تاکیدکرد: حاضرم با گرفتن تسهیلات با سود پائین به چوپانی بپردازم ولی متاسفانه شرایط گرفتن تسهیلات با سودهای کلان باعث عقب گرد ما روستائیان می شود.

جلیلی در ادامه خطاب به مسئولان شهرستان لنده گفت: انتظار داریم نهادهای حمایتی، صندوق قرض الحسنه امید و هر نهادی که در زمینه اشتغالزایی می تواند گامی بردارد زمینه حمایت علمی و عملی را از جوانان و فارغ التحصیلان روستایی داشته باشند.

این جوان لنده ای گفت: جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان لنده به عنوان مجری طرح های کشاورزی و دامپروری می توانند با اعطای تسهیلات ویژه به جوانان روستایی علاوه بر فراهم نمودن زمینه توسعه دامداری و کشاورزی به اشتغالزایی جوانان نیز کمک کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ